Wymiana radia - kostka ISO

Car Audio + navi - tematy dotyczące Zafiry A

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wadol82

Wymiana radia - kostka ISO

#1 Post autor: wadol82 »

miałem oryginalne radio Philipsa na kasety i zmieniłem radio i pojawił się problem, radio nie trzyma pamięci po wyjęciu kluczyka a oryginalne radio trzymało pamięć, wiem że przepina się któryś z kabli w kostce ISO ale nie mam pojęcia który.
Z góry dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

Pozwolę sobie zacytować: "Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń. "
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

wadol82

#3 Post autor: wadol82 »

czyli mam połączyć ze sobą 2 kable które na radiu są oznaczone +12V? jeden jest grubszy czerwony a drugi cienki czerwony

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

masz je zamienić
Połącz:
gruby z cienkim i cienki z grubym
jeśli je połączysz razem to stracisz zamykanie z pilota

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: GOTI »

Też nie tak dawno zmieniałem radio i również miałem ten sam problem - po wyłączeniu zapłonu radio gubiło ustawienia.

Zamień dwa kable z tyłu radia tak aby podłączyć:
- żółty z radia z czerwonym z kostki
- czerwony z radia z żółtym z kostki
Powinno pomóc no chyba że masz coś z instalacją porobione
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”