Regulacja zaworów w 1.9 CDTi

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

Regulacja zaworów w 1.9 CDTi

#1 Post autor: franki »

Instrukcja przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego co 60kkm/2lata. Jaki jest koszt takiej regulacji

-------------------------------------------------------Scalone----------------------------------------

Już się dowiedziałem - 250 sprawdzenie - jesli potrzebne płytki to daodatkowo koszt płytek - tym samym zamykamy się w kwocie max 1000 PLN ( w ASO). Przypuszczam, ze poza ASO moze byc niewiele taniej, gdyż płytki są drogie...
I jeszcze jedno - zdaniem mojego mechanika- jesli zimny silnik chodzi równo, to z zaworami powinno byc OK i nie ma potrzeby ich sprawdzać..
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 14:24 przez franki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Szymon78

#2 Post autor: Szymon78 »

az dziwne.. od kiedy to sie we wspolczesnych autach gdzie są hydrauliczne popychacze reguluje się luzy..

jak klepie zaworem to znaczy ze popychacz do wymiany i po temacie.

- cięzko pozatym sprawdzić luz zaworowy przy hydraulicznym popychacz gdyz on cały czas przylega do krzywki wałka rozrzadu. O stopniu otwarcia zaworu decyduje cisnienie oleju, szczelność popychacza i twardość spręzyny popychacza..
Tak jak wspomnialem jesli popychacz jest zuzyty to nie ma przylegania i klepie po krzywce. wyraźnie słychac wtedy prace zaworów co daje znak do naprawy.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#3 Post autor: franki »

W różnych silnikach jest różnie dla przykładu:

z19dth (150KM) - hydraulika
z19dt (120KM) i z19dtl (100KM) płytki
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Do tego należałoby w takim razie dodać ze są jeszcze 120 z głowicami z 16stek czyli DTJ i w związku z tym powinno to wyglądać tak:

z19dth (150KM); z19dtj (120KM), głowica 16v - hydraulika
z19dt (120KM) i z19dtl (100KM), głowica 8v- płytki
;)

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#5 Post autor: franki »

1.9DTJ był wkładany do ZafiryB?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

bywały bo Opel nie nadąrzał z robieniem dt-ków i wsadzał osłabione elektronicznie dth-y

Szymon78

#7 Post autor: Szymon78 »

eee. to pokłony dla znawców. ;) byłem święcie przekonany ze 8v tez są na hydraulice.

-to znaczy ze baza konstrukcyjna tych silników jest z epoki kamienia łupanego :) he he

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: MieHor »

Na 16 ZB, których VIN dekodowałem nie pojawiła się ani jedna z silnikiem DTJ

kicaj

#9 Post autor: kicaj »

Szymon Jankowia pisze:-to znaczy ze baza konstrukcyjna tych silników jest z epoki kamienia łupanego :) he he
czyli w domysle od fiata?? ;)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#10 Post autor: Lorry »

Teraz sprawdziłem na zafira-forum.de i wg nich w ZB były niby tylko dth-y ;) Tak wiec przepraszam....


Choć w naszym cudownym kraju nigdy nie wiadomo co wrzucą reanimatorzy do jakiegoś rozbitka. Dla nich bedzie ważne ze 1.9 cdti..... :roll:

fysio1978

#11 Post autor: fysio1978 »

W życiu bym nie pomyślał o tych zaworach czyli mam auto typu Polonez z tym że w poldusiu sam regulowałem zawory więc ja mam 60000 już zrobione i trzeba zrobić kontrolę super!

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#12 Post autor: franki »

Ja gadałem ze specem od Opli. Sam się zdziwił, że w tym silniku są zawory na płytkach. Ale stwierdził, że jesli autko dobrze chodzi, dobrze pali na mrozie to nie ma co kombinować. Ale jak będę robił rozrząd za 15kkm, to każę dla spokojności sprawdzic..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#13 Post autor: rhaaziel »

Z ciekawości zapytam, czy ktoś wymieniła już popychacze w Z19DTH? Jaki to koszt?

Ja cały czas jestem przewrażliwiony na punkcie głośnej pracy silnika i mam wrażenie że to słychać właśnie zawory lub ewentualnie wtryskiwacze (bo dźwięk jest tak lekko dzwoniąco-cykający i zdecydowanie z górnej części silnika) ale mogę się mylić, będę to jeszcze musiał zweryfikować u jakiegoś dobrego mechanika (w ASO mi powiedzieli że jest w normie ale jak dla mnie jest za głośno).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#14 Post autor: franki »

Wymienia się płytki a nie popychacze... Mi w ASO powiedzieli że w 1000 się zmieszczę... MOzesz z robić poza ASO, ale wtedy przypuszczam, że to dłużej potrwa (będzie musiał zamówić płytki w ASO)
Ja zamierzam przy wymianie rozrządu zostawić na sprawdzenie luzu i ewentualną regulację
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#15 Post autor: rhaaziel »

a to w Z19DTH (150 koni) 16 zaworów też są płytki mimo hydraulicznych popychaczy?

Z ciekawości podjadę do serwisu Opla (ale nie ASO) i dowiem się ile życzą sobie i co ogólnie w tym temacie powiedzą, gdyż i tak muszę tam jechać żeby posłuchali czy mam racje z tą zbyt głośną pracą silnika, być może uda im się ustalić co powoduje ten nadmierny hałas.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”