[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
Termostat wymieniony (233 zł z robocizną) - i nagle wskazówka temperatury ożyła! Po kilku minutach osiągnęła wartość 85 stopni i tak trzyma, chociaż spada trochę jak się włączy nawiew ciepłego powietrza na max. Wciąż jeżdżę z tekturą, w końcu zima jeszcze jest, ale już wiem że niedługo sie jej pozbędę i będzie dobrze
BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
Pozdrawiam,
k.
BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
Pozdrawiam,
k.
powinno być 88*C, ale to jest mała różnica, może trochę inny kąt patrzenia na wskaźnik. więc ja myślę że jest superkonsul pisze:BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
Wskazniki temp. w Oplach sa bardzo niedokladne. Jak jest juz 85 to znaczy ze nie ma sie czym martwic, gorzej jakby nie chcialo byc wiecej niz 80 albo skakalo >90.rzadki pisze:powinno być 88*C, ale to jest mała różnica, może trochę inny kąt patrzenia na wskaźnik. więc ja myślę że jest superkonsul pisze:BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
Z radością donoszę, że pokonana przez Celsjusza we wtorek Zafira, wczoraj dała mu dzielny odpór. Ładowany przez noc akumulator dał radę odpalić rano auto przy -19,5°C (i to mimo niesprawnych świec żarowych, które właśnie wymieniłem razem z termostatem), a jak po południu odebrałem auto z warsztatu, to wciąż było -15°C, a ja po niedługiej chwili cieszyłem się z tych 85 stopni, które pokazywała wskazówka. I wreszcie nie musiałem pędzić 150 po autostradzie, żeby z nawiewów leciało naprawdę ciepłe powietrze.ZAKROPIOLO pisze:A ileż to u kolegi konsula Celsjusz pokazywał na dworze....? Z tą radością proponuję poczekać do -15*C.
Pozdrawiam,
k.
U mnie ten sam przypadek co u emjot-a. Przy wyłączonym nawiewie już się powoli grzeje, ale osiąga te 86 C i trzyma. Po włączeniu nawiewu na 3 lub 4 i niskich obrotach, temperatura spada. (oczywiście po wymianie termostatu, przed temp spadała dużo szybciej)
Te ropniaki chyba nie lubią się grzać. Przez lato ani razu nie włączył mi się wentylator, no chyba że tak cicho chodzi, a najwyższą temp jaką miałem to 90 C na autostradzie z gazem wciśniętym na max-a.
Te ropniaki chyba nie lubią się grzać. Przez lato ani razu nie włączył mi się wentylator, no chyba że tak cicho chodzi, a najwyższą temp jaką miałem to 90 C na autostradzie z gazem wciśniętym na max-a.
Witam jestem nowy na forum i zwracam sie z pytaniem.A mianowicie mam do wymiany termostat w mojej zafirze 1,8 16v benzyna 125 koni i pytanie moje polega na tym czy koniecznie musze wymieniac razem z obudowa czy wystarczy wymienic tylko srodek no i czy wogole w tym modelu da rade wymienic sam srodek czyt. termostat prosze o pomoc i pozdrawiam
Witam,
Mam ten sam model Zosi i u mnie wymienić musiałem cały termostat, nie dało rady samego wkładu założyć.
Czy to jest tak w tym modelu nie wiem czy zależy od auta? Pojęcia nie mam zielonego
Poczekaj na wypowiedzi innych.
Zawsze pozostaje podjechanie do mechanika to Ci powie czy wkład czy cały trzeba wymienić
Mechanik powinien wiedzieć najlepiej
Mam ten sam model Zosi i u mnie wymienić musiałem cały termostat, nie dało rady samego wkładu założyć.
Czy to jest tak w tym modelu nie wiem czy zależy od auta? Pojęcia nie mam zielonego
Poczekaj na wypowiedzi innych.
Zawsze pozostaje podjechanie do mechanika to Ci powie czy wkład czy cały trzeba wymienić
Mechanik powinien wiedzieć najlepiej
...co do testowania termostatu dotykając samą rurę, można się pomylić. U mnie ona się nagrzewa od silnika i dobrze jest sprawdzić, czy chłodnica jest letnia zaraz na wejściu tej grubej rury. Jest to o wiele pewniejszy sposób.
Jak szybko grzeją się wam silniki 2.0 dti przy niskich temp (poniżej 0) i jak wysoko je kręcie? Wymieniłem ostatnio termostat, ale muszę przejechać około 10 km, aby ZOŚKA złapała odpowiednią temp. Przy włączonym ogrzewaniu na 3 jest ją bardzo ciężko zagrzać. Może wina leży w stylu jazdy?? Dużo hamuję silnikiem i kręcę silnik do około 2000 obr/min. Ewentualnie jak jest potrzebne przyśpieszenie to tak do 2600.
Jak szybko grzeją się wam silniki 2.0 dti przy niskich temp (poniżej 0) i jak wysoko je kręcie? Wymieniłem ostatnio termostat, ale muszę przejechać około 10 km, aby ZOŚKA złapała odpowiednią temp. Przy włączonym ogrzewaniu na 3 jest ją bardzo ciężko zagrzać. Może wina leży w stylu jazdy?? Dużo hamuję silnikiem i kręcę silnik do około 2000 obr/min. Ewentualnie jak jest potrzebne przyśpieszenie to tak do 2600.
Jak rozgrzewasz ją na włączonym ogrzewaniu to nie dziwne że tyle to trwa. Ja załączam ogrzewanie dopiero jak tem. osiągnie ok. 70-80st. I dzięki temu 4 km i jest 85st. no ale mam benzynę więc też troche inaczej... tak czy siak nie włączam ogrzewania dopóki silnik się sam nie nagrzeje... a zimny nawiew wcale nie oziębia bardziej wnętrza... Zresztą 4km to bardzo szybko wiec da sie wytrzymać.