[A] [B] Urwane przewody w łącznikach drzwi !!! - dyskusja
Moderator: Mariusz
Tak można. Miałem taki pomysł we wrześniu b.r. Pytałem w ASO i uwzględniając zniżkę dla mnie wyszło ok 570zł więc sobie odpuściłem. Ale wg. mnie ten zestaw jest do niczego bo dalej te kable mają tą samą kiepską izolację. Gdyby była sama wtyczka luzem oraz piny do zaciśnięcia to wtedy można by pomyśleć zakupie lepszy kabli i to wszystko połączyć.
Miałem dwa razy ten problem . Ale skorzystałem z ciekawego poradniczka . 2 godzinki robotki, ale wszystko działa.
http://astra-3.pl/faults.php?id=5
http://astra-3.pl/faults.php?id=5
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Na pierwszej stronie tego tematu jest poradnik, ale ten link również się przydapatrick157 pisze:Miałem dwa razy ten problem . Ale skorzystałem z ciekawego poradniczka . 2 godzinki robotki, ale wszystko działa.
http://astra-3.pl/faults.php?id=5
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2012, 21:06
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Nowy Sącz - KN
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: CDTI
Ja również dziś"bawiłem" się z urwanymi przewodami, bo centralny czasem sam się otwierał.W prawych drzwiach był urwany przewód i oczywiście popękana izolacja w "grubych" przewodach.No ale w drzwiach za kierowcą to była masakra,to tam chyba robiło się zwarcie i centralny świrował.Na szrocie znalazłem vectrę c i z niej wyciąłem wiązkę z wtyczką(jest taka sama jak w zośkach) i polutowałem tak żeby łączenie było w słupku.Sposób z astry(link wyżej)żeby przeciągnąć wszystko do wewnątrz jest naprawdę dobry.Jeśli znajdę gdzieś w sklepie piny do wtyczki to zrobię sobie zamiennik na przewodach w silikonowej izolacji i będzie już na amen Pozdrawiam wszystkich z tym problemem :>
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Proszę tutaj zapytać:lukaspacyna pisze:Witam. Ostatnio otworzylem maske, sciagnalem plastki na podzybiu I zobaczylem z lewej strony kostke luzem. Czy wie ktos co tam powinno byc podlaczone????
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... nalaz%B3em
PS... Zgodnie z regulaminem używamy polskich znaków
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tunio999, łącznie zmieniany 1 raz.
- Albert Einstein
Hej,
Moje auto dzisiaj także doczekało się serwisu wiązki w drzwiach (za kierowcą). Nie działała mi szyba i centralny zaczynał świrować (dotykając/naginając lekko gumowy wąż z kablami słyszałem że centralka z tych drzwi przełącza się). 10 z 12 przewodów było pourywanych albo na granicy urwania.
Kilka godzin pracy i sukces częściowy. Działa wszystko poza centralką... centralka zamyka wszystko poza tymi drzwiami i nie słyszę żadnej "akcji" ze strony siłownika w tych drzwiach
w innym linku znalazłem taki opis wtyczki:
1 czerwony - 12 v dla silnika elektrycznych szyb
2 brązowy – masa dla silnika elektrycznych szyb
3 szaro biały – centralny
4 biały – centralny
5 czarno –zielony – centralny/ ryglowanie
6 szary – włącznik otwartych drzwi
7
8
9 żółty – open and start
10 biało – niebieski – blokada odsuwania szyb przed dziećmi
11 fioletowo-zielony – elektryczne szyby
12 fioletowo brązowy – elektryczne szyby
13
14
15
16 zielony - głośnik
17 brązowo-zielony - głośnik
18
19 brązowo-czarny – funkcja szyby komfort
Kto mi pomoże w kwestii zdiagnozowania problemu. Ja obstawiam 2 potencjalne źródła problemu:
- podczas montażu urwał się któryś z przewodów (apropo kto potrafi rozszyfrowac dokładne znaczenie pinów 4,5,6 i 9? )
- jakimś cudem spalił/uszkodził się siłownik od zamykania/ryglowania drzwi...
Moje auto dzisiaj także doczekało się serwisu wiązki w drzwiach (za kierowcą). Nie działała mi szyba i centralny zaczynał świrować (dotykając/naginając lekko gumowy wąż z kablami słyszałem że centralka z tych drzwi przełącza się). 10 z 12 przewodów było pourywanych albo na granicy urwania.
Kilka godzin pracy i sukces częściowy. Działa wszystko poza centralką... centralka zamyka wszystko poza tymi drzwiami i nie słyszę żadnej "akcji" ze strony siłownika w tych drzwiach
w innym linku znalazłem taki opis wtyczki:
1 czerwony - 12 v dla silnika elektrycznych szyb
2 brązowy – masa dla silnika elektrycznych szyb
3 szaro biały – centralny
4 biały – centralny
5 czarno –zielony – centralny/ ryglowanie
6 szary – włącznik otwartych drzwi
7
8
9 żółty – open and start
10 biało – niebieski – blokada odsuwania szyb przed dziećmi
11 fioletowo-zielony – elektryczne szyby
12 fioletowo brązowy – elektryczne szyby
13
14
15
16 zielony - głośnik
17 brązowo-zielony - głośnik
18
19 brązowo-czarny – funkcja szyby komfort
Kto mi pomoże w kwestii zdiagnozowania problemu. Ja obstawiam 2 potencjalne źródła problemu:
- podczas montażu urwał się któryś z przewodów (apropo kto potrafi rozszyfrowac dokładne znaczenie pinów 4,5,6 i 9? )
- jakimś cudem spalił/uszkodził się siłownik od zamykania/ryglowania drzwi...
Wygląda na to że będę udzielał rad sam sobie. Ale cóż najważniejsze, że centralka w drzwiach już działa
Trochę mnie to jednak kosztowało... czasu.
Rozebrałem pokrywę drzwi i prześledziłem przewody nr 3 i 4 aż do samego modułu zamka. Przy operowaniu centralką z kluczyka widać było skoki napięcia więc z przewodami wszystko OK.
Został więc tak jak podejrzewałem moduł. Na necie znalazłem fajny opis jak rozebrać zamek z bagażnika:
http://www.youtube.com/watch?v=i75hg5PVrQs
Okazuje się że w modułach zamka w drzwiach są identyczne silniczki. Namęczyłem się trochę z otworzeniem tej czarnej skrzynki i złożeniu wszystkich sprężynek z powrotem do kupy
Ale było warto, okazało się że zaciął się w/w silniczek, ośka w ogóle nie chciała się kręcić. Po małej pomocy śrubokrętem motorek odpuścił.
Złożyłem wszystko i zamontowałem w drzwiach. Domyka się teraz wszystko jak złoto
Mam nadzieję że komuś to pomoże.
Pozdrawiam!
- Bodek
Trochę mnie to jednak kosztowało... czasu.
Rozebrałem pokrywę drzwi i prześledziłem przewody nr 3 i 4 aż do samego modułu zamka. Przy operowaniu centralką z kluczyka widać było skoki napięcia więc z przewodami wszystko OK.
Został więc tak jak podejrzewałem moduł. Na necie znalazłem fajny opis jak rozebrać zamek z bagażnika:
http://www.youtube.com/watch?v=i75hg5PVrQs
Okazuje się że w modułach zamka w drzwiach są identyczne silniczki. Namęczyłem się trochę z otworzeniem tej czarnej skrzynki i złożeniu wszystkich sprężynek z powrotem do kupy
Ale było warto, okazało się że zaciął się w/w silniczek, ośka w ogóle nie chciała się kręcić. Po małej pomocy śrubokrętem motorek odpuścił.
Złożyłem wszystko i zamontowałem w drzwiach. Domyka się teraz wszystko jak złoto
Mam nadzieję że komuś to pomoże.
Pozdrawiam!
- Bodek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2013, 11:48 przez MarcinDW, łącznie zmieniany 1 raz.
W celu dopełnienia powyższego opisu (edytować już nie mogę) chciałem wkleić mały tutorial jak taki moduł rozebrać. Zdjęć nie robiłem wiec posiłkuje się tym co znalazłem w necie
1) odginamy metalowe "ucho" trzymające 2 części obudowy razem:
2) odkręcamy 2 śruby trzymające obudowę z jednej strony:
3) w tym momencie całą obudowę wydaje się trzymać nit oznaczony kółkiem na zdjęciu nr2, wydaje się on być zgrzany do obudowy. Otwarcie ustrojstwa wymaga w tym momencie nieco siły. U mnie zadziałało włożenie w miejscu gdzie widoczne są śruby w poprzek śrubokręta (całego metalowego trzpienia) tak żeby delikatnie rozchylić obie części obudowy na całej długości ścianki bocznej. Potem drugim płaskim śrubokrętem zacząłem podważać i próbować rozdzielać obudowę z przeciwnego końca. Nit w końcu puścił i "wieczko" odpadło.
Wnętrzności są raczej proste (w tym momencie najbardziej żałuję że nie zrobiłem zdjęcia) wiec nikt z rozebraniem i złożeniem potem nie powinien mieć problemu.
Przy składaniu plastików razem wystarczyło lekkie uderzenie kombinerkami w okolicę wymienionego wyżej pinu/nita i wskoczył na miejsce domykając całą obudowę.
Może komuś zaoszczędzi to kilka złotych, ja miałem na tyle szczęścia że silniczek w mechanizmie był zacięty a nie spalony
1) odginamy metalowe "ucho" trzymające 2 części obudowy razem:
2) odkręcamy 2 śruby trzymające obudowę z jednej strony:
3) w tym momencie całą obudowę wydaje się trzymać nit oznaczony kółkiem na zdjęciu nr2, wydaje się on być zgrzany do obudowy. Otwarcie ustrojstwa wymaga w tym momencie nieco siły. U mnie zadziałało włożenie w miejscu gdzie widoczne są śruby w poprzek śrubokręta (całego metalowego trzpienia) tak żeby delikatnie rozchylić obie części obudowy na całej długości ścianki bocznej. Potem drugim płaskim śrubokrętem zacząłem podważać i próbować rozdzielać obudowę z przeciwnego końca. Nit w końcu puścił i "wieczko" odpadło.
Wnętrzności są raczej proste (w tym momencie najbardziej żałuję że nie zrobiłem zdjęcia) wiec nikt z rozebraniem i złożeniem potem nie powinien mieć problemu.
Przy składaniu plastików razem wystarczyło lekkie uderzenie kombinerkami w okolicę wymienionego wyżej pinu/nita i wskoczył na miejsce domykając całą obudowę.
Może komuś zaoszczędzi to kilka złotych, ja miałem na tyle szczęścia że silniczek w mechanizmie był zacięty a nie spalony
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
Miałem coś podobnego w vectrze po trasie auto do garażu wysiadka klik na pilota a ledwo ledwo sie zamknąłoscar000 pisze:Witam,
Mam pytanie. Dziś po skończonej trasie zamykam auto z pilota a centralny jakby resztkami sił zaciągnął zamek tylko z klapy bagażnika i sytuacja bagażnik zamknięty a drzwi nie. Brak reakcji na pilota, zamykanie guzikiem na pulpicie w środku też nic nie daje. Za dwa dni dopiero powrót do domu. Macie pomysły co to może być??
Na drugi dzień nie otworzył no to kluczykiem,siadam chce odpalać ...ako padło niestety walnieta jedna cela ładowanie nic nie dawało
No ale nie powiedziane że to jest to !
Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, 21:32 przez lawless, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśl samodzielnie!
Możesz spróbować odpiąć klemy z aku żeby zrestartować tylną skrzynkę bezpiecznikową REC.Może pomoże?Sprawdź też bezpiecznik nr 38 w tej skrzynce czy nie jest spalony..
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.