obroty silnika a reszta ZA

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

obroty silnika a reszta ZA

#1 Post autor: bykmark »

Witam.

Obroty silnika na biegu jałowym po włączeniu np. dmuchawy lub innego obciążenia ( ogrzewanie szyby tylnej) zaczynają falować od ok 500 - 1200.
Sprawdziłem :
1. akumulator,
2. alternator ładowanie akumulatora 14,4 v,
3. połączenie klem ok
4. zrobiłem czyszczenie przepustnicy

...
Co może być ?
Dziekuję za wskazówki

[ Dodano: Wto Sie 20, 2013 20:19 ]
Czy ktoś pomoże ?

gruby

#2 Post autor: gruby »

naprawiłeś to?

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: black_fort »

regulator napięcia :mysli: ??

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: bykmark »

Do tej pory wymieniłem łożyska w alternatorze.
Jak dotąd wczesniejszych objaw nie ma ale .... odpukać.

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#5 Post autor: frogii1990 »

podczepię się pod temat...
mam podobny problem mianowicie kiedy skręcę kierownica domknę szyby, włączę nadmuch lub inny duży odbiornik prądu obroty falują i spadają przy włączaniu danego odbiornika...
W tym czasie ładowanie spada do ok 13,6 a jak włączę wszystko na raz to nawet do 13,10 i utrzymują się na 13,5.
Teraz pytanie czy falowanie jest winą niskiego napięcia czy niskie napięcie jest winą falowania ?

na biegu jałowym ładownie ok 13,8V
Polskie znaki nie bolĄ :)

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: bykmark »

ale .... odpukać.

:( powróciła sprawa na jesień ...

frogii1990 pisze:podczepię się pod temat...
mam podobny problem mianowicie kiedy skręcę kierownica domknę szyby, włączę nadmuch lub inny duży odbiornik prądu obroty falują i spadają przy włączaniu danego odbiornika...
W tym czasie ładowanie spada do ok 13,6 a jak włączę wszystko na raz to nawet do 13,10 i utrzymują się na 13,5.
Teraz pytanie czy falowanie jest winą niskiego napięcia czy niskie napięcie jest winą falowania ?

na biegu jałowym ładownie ok 13,8V
Kolego frogii1990 u mnie te asme objawy tylko ładowanie na biegu jałowym bez obciążenia ok. 14,4 V.

gruby

#7 Post autor: gruby »

U mnie też faluje jak u Was :(
Jak i na benzynie i na LPG .
Nic nie będę już wymieniał tylko poczekam aż się zepsuje lub naprawi

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#8 Post autor: frogii1990 »

ja zauważyłem że od tego falowania na LPG wywala check o nazwie "Błąd wtryskiwaczy" czy jakoś tak... tak samo jak pod obciążeniem... ale na benzynie jest ok... więc albo coś jest z prądem nie cacy, zwara jakaś czy coś... nie żeby to jakoś szczególnie denerwowało ale fajnie by było wiedzieć na co zwrócić uwage
Co nie zmienia faktu że u mnie trochę spore te spadki napięcia są. Może regulator albo alternator zdycha... albo aku (mimo mrozów kręci)
Jak by komuś coś przyszło na myśl niech piszę czym prędzej.
Polskie znaki nie bolĄ :)

gruby

#9 Post autor: gruby »

Ja miałem spadki napięcia podczas falowania do 12,5v, założyłem alternator po regeneracji,brak spadków ale dalej faluje.
Nowe cewki mam i żadnej poprawy.

Gdzieś w moim wątku forumowicz AndrzejS pisał że miał podobny problem z fallowaniem, powymieniał bardzo dużo rzeczy i zero poprawy, aż po 6 miesiącach nie robienia nic problem samoczynnie zniknął.

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#10 Post autor: frogii1990 »

Nie wiem czy te falowanie nie ma czasami coś wspólnego z elektrycznym wspomaganiem. Gdzieś kiedyś na zagranicznych stronach o tym czytałem ale nie mogę odszukać
Polskie znaki nie bolĄ :)

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: bykmark »

frogii1990 pisze:Nie wiem czy te falowanie nie ma czasami coś wspólnego z elektrycznym wspomaganiem. Gdzieś kiedyś na zagranicznych stronach o tym czytałem ale nie mogę odszukać
:mysli: przecież nie kręcę kierownicą na postoju i wolnych obrotach - wg mnie nie ma nic wspólnego

Ale zobaczmy - jakie macie pobór prądu pompy wspomagania /oczywiście koła ustawione do jazdy na wprost / - wartość do odczytania z opcomika?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#12 Post autor: bykmark »

gruby pisze:naprawiłeś to?
Koledzy odnośnie falowania obrotów silnika na biegu jałowym po włączeniu np. dmuchawy lub innego obciążenia ( ogrzewanie szyby tylnej) sprawa jak na razie u mnie spowodowana była zamontowanym innym regulatorem napiecia w alternatorze ( taki kupiony od poprzedniego właściciela co świadczy o "specach" samochodowych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”