LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#511 Post autor: rafi7404 »

Ja mam założoną instalację ZENIT PRO z OBD wtryski HANA. Jestem bardzo zadowolony. Koszt instalacji ok. 2500
Obrazek

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#512 Post autor: cns80 »

firek pisze:cns80, czyli zbiornik zamontowany był tylko na jednej srubie a reszta trzymał sie na koszu....-nie ma to jak profesjonalny montaż
Ten jak to się wyraziłeś "profesjonalny montaż" był wykonany przez GM i dali na to gwarancję. Jak widać po 7 latach wszystko trzymało się dobrze (śruba na oko M16) i gdyby nie to że nowa butla nie była przystosowana do takiego montażu to dalej by to tak było zrobione. Po co na siłę komplikować swoje życie skoro patent GM sprawdza się od lat w iluś tam tysiącach samochodów ?
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#513 Post autor: firek »

cns80, to skoro to był fabryczny montaz to nie rozumiem dlaczego nie wystapiłes do GM o dokumenty na butle...
W przypadku aut CNG podczas akcji serwisowej dokumenty na butle GM łatwiło na swój koszt..i nie były one na jednej śrubce zamontowane..
Podejrzewam ze był to montaz serwisowy a nie fabryczny a wtedy montuja juz jak chcą i co chcą...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#514 Post autor: cns80 »

firek pisze:cns80, to skoro to był fabryczny montaz to nie rozumiem dlaczego nie wystapiłes do GM o dokumenty na butle...
Bo było zamontowane BRC z butlą STAKO i jako że szła na rynek niemiecki to nie miało TDT. A butlę wymieniałem dlatego że padł wielozawór, a śruby urwały się w kołnierzu butli (skorodowały od przodu samochodu) i nie szło ich wykręcić.
firek pisze:W przypadku aut CNG podczas akcji serwisowej dokumenty na butle GM łatwiło na swój koszt.
Może przy CNG tak. Jak napisałem to LPG i wymieniałem z powodu usterki, a nie dlatego że papiery się skończyły.
firek pisze:i nie były one na jednej śrubce zamontowane..
Jakoś nie wyobrażam sobie zamontowania na jednej śrubie butli CNG, gdzie jedna sztuka jest na pusto chyba 2,5 raza cięższa od butli LPG a montują zwykle 3-4 sztuki.
firek pisze:Podejrzewam ze był to montaz serwisowy a nie fabryczny a wtedy montuja juz jak chcą i co chcą...
Ja nie podejrzewam :) I nie podejrzewam żeby montowali jak chcą, bo gwarantem był GM a nie dealer ;)

Patryk Pusiak

#515 Post autor: Patryk Pusiak »

witam
też zainwestowałem 2600 zł w instalacje LPG BRC-Sequent-24 i nie żałuje. Inwestycja się szybko zwraca i na wiele więcej można sobie pozwolić.

Tramals

#516 Post autor: Tramals »

Witam, chcę zamontować gaz do Zafirki, czy możecie mi polecić dobrego gazownika w Bydgoszczy lub okolicy?

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#517 Post autor: rafi7404 »

Tramals pisze:Witam, chcę zamontować gaz do Zafirki, czy możecie mi polecić dobrego gazownika w Bydgoszczy lub okolicy?
Ja montowałem na Czerwonego Krzyża. Auto Gaz Centrum. Mam zainstalowaną instalację Zenit Pro z OBD. Użytkuję ją od września (przejechałem ok. 4000km) i jak na razie wszystko ok. Dodam, że długo szukałem i dowiadywałem się o IG. Ta jest polecana przez nie jednego gazownika. W Bydgoszczy jest jeszcze instalator na Glinkach który zakładał gaz do Zosiek na rynek Niemiecki. Też podobno zna się na rzeczy. Ale wybrać musisz sam. ;)

Tramals

#518 Post autor: Tramals »

Gaz zamontowany. Instalacja Zenit Pro z OBD. Zakładałem w warsztacie przy Grunwaldzkiej 117. Koszt 2500zł. Zakład poleciło mi kilka osób z pracy.
Przejechałem ok 1000 km na gazie i miałem problemy, gdyż auto szarpało na niskich obrotach, a podczas przyspieszania zachowywało się jak turbo diesel. Ponadto, paliła mi się kontrolka od emisji spalin. Częściową winę ponosił niesprawny termostat. Niedawno wróciłem z regulacji i mam nadzieję, że od tej chwili będzie wszystko ok.

---

Edit:
Niestety, po przejechaniu 30km znowu zapaliła mi się kontrolka dot. emisji spalin :/
Z gazownikiem jestem umówiony na czwartek, a w między czasie, czy ktoś z Was miał podobny problem? Co może być powodem?

JERZYK

#519 Post autor: JERZYK »

Witam
Miałem podobny problem tyle że miałem przejechane na lpg ok 50000 km ,najpierw spróbuj "wypedałować" błędy to wyjaśni sytuację gdzie szukać
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#520 Post autor: rafi7404 »

Ramzes czy przed zamontowaniem instalacji IG Zosia pracowała poprawnie? Moja pracowała poprawnie i po zainstalowaniu IG nic się nie zmieniło. Przejechałem już 8kkm na gazie (byłem na feriach w górach) i nie było żadnych problemów. Wszystko działa rewelacyjnie. Jestem ciekawy co jest przyczyną twoich kłopotów. :mysli:
Obrazek

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#521 Post autor: cns80 »

rafi7404 pisze:Jestem ciekawy co jest przyczyną twoich kłopotów. :mysli:
AUTOKALIBRACJA lub tzw MAPA UNIWERSALNA :roll:
Obrazek

Tommi11

#522 Post autor: Tommi11 »

Patryk Pusiak pisze:witam
też zainwestowałem 2600 zł w instalacje LPG BRC-Sequent-24 i nie żałuje. Inwestycja się szybko zwraca i na wiele więcej można sobie pozwolić.
Ja też posiadam tą instalacje, pięknie śmiga warto zainwestować pieniądze w tą instalacje gazową. Zwrot kosztów gwarantowany w jak najszybszym czasie. Silnik mimo, że zagazowany działa bardzo dobrze nie ma z nim problemów obroty silnika są równe i co tu więcej dodać. Polecam

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#523 Post autor: cns80 »

U mnie Niemcy tą instalację trochę poszerzyli, bo dostałem oryginalne pomarańczowe wtryski BRC, reduktor 1500 zamiast 1200 i nikt mi nie wydłubał mapsensora, a z tego co widzę to w polskich instalacjach notorycznie go brakuje.
Obrazek

Tramals

#524 Post autor: Tramals »

rafi7404 pisze:Ramzes czy przed zamontowaniem instalacji IG Zosia pracowała poprawnie?
Tak, nie szarpała, ładnie przyspieszała.
Poczytałem na forum i popytałem znajomych - przyczyną może być sonda lambda lub złej jakości gaz.
Wczoraj zrobiłem jeszcze trochę km na gazie i kontrolka mi zgasła. Wcześniej miałem zatankowany gaz z Lukoil, a obecnie gaz jest z Orlenu... Na czwartek jestem umówiony do gazownika i zobaczymy co on powie. Bo poza tą kontrolką, obecnie nie mam zarzutów. ;)

cieniassss

#525 Post autor: cieniassss »

Tramals pisze:przyczyną może być ... złej jakości gaz.
jeżdżę 12 lat na gazie, miałem różne instalacje, ale nigdy mi się check nie świecił od gazu złej jakości albo od padniętego termostatu, chyba masz gazownika złej jakości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”