dziwne zachowanie ABS

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Tramals

#16 Post autor: Tramals »

jarecki69 pisze:Z tego co czytam, nie miałes chyba wcześniej auta z ABS?
Zgadza się, nie miałem... Tylko, że auto nie hamuje :/
Jutro poproszę kolegę, który się zna troszkę lepiej na autkach o test hamulców.. Mam nadzieję, że nie będzie to nic poważnego i ominie mnie przyjemność wymiany piasty...

Edit:

Hamulce zostały przetestowane przez kilka osób i wszystkie zgodnie stwierdziły, że działają poprawie, a obawy o których pisałem, to jak słusznie zostało zauważone - zwykłe działanie ABS-u. Widocznie musiałem puszczać hamulec, gdy czułem "kocie łby" pod nogą, dlatego nie hamował..

Dzięki za pomoc ;)

KrilanPL

#17 Post autor: KrilanPL »

Dzisiaj po hamowaniu razem ze sprzęgłem , pedał hamulca zaczął mocno "drgać" nie wiedziałem w 1szej chwili czy mi coś wpadło pod pedał bo trochę twardszy się zrobił , miałem tak dwa razy. Jak wysiadłem pod domem , to koło kół przednich z tona lodu i butem nawet ciężko było to usunąć , co to mogło być te drgawki ?

Skasowany użytkownik 6483

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Prawdopodobnie owa tafla lodu po prostu haczyła Ci o koło , najczęsciej tak sie dzieje podczas skręcania bo wtedy koło wychodzi poza błotnik i zaczyna sie tarcie o przymarzniety lód. :piwo:

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#19 Post autor: awiator »

Panowie i Panie,
mam następujący problem z ABS-em. Otóż dojeżdżając do skrzyżowania w ostatniej fazie hamowania jak już ledwo muskam pedał hamulca zaczyna działać ABS mimo, że koła się nie blokują.
Podłączyłem się interfejsem i nie było, żadnych błędów w układzie ABS/TC.
Pojeździłem trochę podglądając dane LIVE i wszystkie czujniki zdają się działać i wskazywać prędkość. Co prawda dziwna sprawa jest z wartościami na postoju (wskazuje 3km/h we wszystkich kołach). Jazda testowa z fejsem (odłączony ABS) pokazała, że hamulce działają poprawnie.

Przeczytałem artykuł w internecie, że za takie zachowanie mogą być odpowiedzialne skorodowane pierścienie ABS-u.
Zerknąłem pod auto i faktycznie były trochę zardzewiałe.
Zamierzałem je jutro wymienić, jednak jak dziś pojechałem do sklepu specjalizującego się w częściach do Opla sprzedawca powiedział, że ani w Astrze II ani w Zafirze A nie ma takich pierścieni a czujnik ABS odczytuje dane z piasty a nie z pierścienia na półosi. Zdębiałem bo u siebie mam takie pierścienie założone. Co więcej zerknąłem na ofertę przegubów do Zafiry A w intercarsie i te przeguby wszystkie mają taki pierścień, ale na każdym przegubie jest też napisane ze pasuje do Vectry B, gdzie czujnik jest inaczej montowany.

Kto zatem ma rację?
Czy w ZA takie pierścienie powinny być zamontowane czy jednak nie?
Jeśli nie to czy obecność takiego pierścienia może negatywnie wpływać na odczyt z czujnika ABS i przy niewielkiej prędkości może wskazać, że koło się blokuje?
Jeśli czujnik jest z piastą to czy istnieje jakiś prosty domowy sposób na diagnostykę czujników aby nie wymieniać wszystkich piast a tylko tą, która powoduje problemy?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”