Dla mnie bezpieczniej będzie odłączyćLuko_krk pisze:Czy w trakcie montażu odpinamy akumulator?...
Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować
Moderator: Sebu$
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Powiem tak - zależy to od wyznaniaLuko_krk pisze:Czy w trakcie montażu odpinamy akumulator?
Jeden przezornie by odłączył, a drugi by nawet o tym nie pomyślał. Także co do elektryki każdy robi jak uważa
Jeżeli chodzi i same podpięcie manetki to nie odpinaj, bo jest ona zasilana dopiero na zapłonie.
Jeżeli chodzi o montaż czujnika sprzęgła można by odłączyć choć nie wiem czy do niego również nie dochodzi prąd dopiero na zapłonie.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zanim doczekałem się odpowiedzi jednak odpiąłem akumulator (przy okazji nauczyłem się odkodowywać radio po ponownym podaniu zasilania ). Udało mi się zmienić manetkę nawet bez zdejmowania dolnej osłony. Wszystko podpiąłem wg tutoriala, manetka z TEJ aukcji ze znanego portalu, oryginał miałem na 6 pin, taką samą podpiąłem. Działają pięknie światła, kierunkowskazy, natomiast tempomat nie działa Podpięte na 100% dobrze, kabelki idące od czujnika położenia sprzęgła sprawdzone, a tempomat nie działa. Rozumiem, że teraz jedyne wyjście to aktywacja TECH-em lub OP-COMem ? Czy ktoś z Krakowa może mi pomóc z tym ostatnim krokiem (oczywiście za albo i więcej ), czy zostaje mi tylko ASO ?
Ps. Dla mnie musztarda po obiedzie, ale gdyby ktoś był zainteresowany zmianą manetki na taką, która ma 10 pin-ów to popularny serwis również może pomóc: Manetka 10 PIN
Ps 2: Dzwoniłem dziś do ASO na ul. Wodnej w Krakowie, cena podpięcia i aktywacji 120 PLN, JA-RO na ul Stoczniowców 50PLN i tam się wybrałem i aktywowałem, od razu zmieniono mi język w jakim gada do mnie moje auto na polski, wszystko w cenie 50 zł
Ps. Dla mnie musztarda po obiedzie, ale gdyby ktoś był zainteresowany zmianą manetki na taką, która ma 10 pin-ów to popularny serwis również może pomóc: Manetka 10 PIN
Ps 2: Dzwoniłem dziś do ASO na ul. Wodnej w Krakowie, cena podpięcia i aktywacji 120 PLN, JA-RO na ul Stoczniowców 50PLN i tam się wybrałem i aktywowałem, od razu zmieniono mi język w jakim gada do mnie moje auto na polski, wszystko w cenie 50 zł
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
od czego zacząc by cieszy sie tempomatem? dwa razy sprawdzałem i nie mam wtyczki pod osłoną kierownicy ( rozebrałem do zegarów) ktoś pomoże? skąd pociągnąc przewody pod montaż manetki? a co z czujnikami hamulca i sprzęgła? może z okolicy ktoś kuma to bardziej ode mnie...
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 23:13 ]
czy ktoś pomoże w podpięciu manetki i czujników? potrzebny schemat. Pomoc mile widziana, każda informacja ma swoją cenę.
[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 23:13 ]
czy ktoś pomoże w podpięciu manetki i czujników? potrzebny schemat. Pomoc mile widziana, każda informacja ma swoją cenę.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Temat dotyczy ZA, a tym posiadasz ZBczesław pisze:Koledzy miałem przed zafirą Forda C Maxa i tam tempomat miał reset po naciśnięciu wyłanczał tempomat przy następnym naciśnięciu tempomat pilnował ostatniej zadanej prętkości czy zafira nie ma resetu bo nie mogę znaleść ?
Ale dla potomnych, tempomat w ZA wyłącza się wciskając:
- zero (na manetce)
- pedał hamulca
- pedał sprzęgła
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: ropczyce
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam, posiadam ZA z18xe 2005 rok, mam fabryczna instalacje do tempomatu. zalozylem manetke oraz czujnik sprzegla od omegi (wtyczka nie pasuje ale zrobilem przejsciowke) aktywowalem op-comem i NIC!! tempomat nie dziala, ale martwi mnie jedna rzecz, dlaczego w blokach pomiarowych jest caly czas czujnik sprzegla AKTYWNY?? nie wazne czy wcisne sprzeglo, czy nie, czy nawet na krótko zrobie zworke zwierajac obydwa piny i rozwierając caly czas mam aktywny? I moje pytanie, czy moglby mi ktos sprawdzic u siebie czy AKTYWNY jest na wcisnietym pedale czy na niewcisnietym?? aha do czujnika dochodzi +12 po stacyjce,oraz drugi kabelek,(wtyczka jest taka plaska na 4 piny, a dwa sa zajete, dwa wolne) z tego co wyczytalem na naszym forum trzeba je zewrzec, czujnikiem lub zworką. Do wtyczki manetki takze dochodzi +12 po stacyjce, manetke mam bez fabrycznej wtyczki ale w manualu w dziale wlasne modyfikacje sa opisane kolory, podpiolem tak samo( tylko ze u mnie+12 po stacyjce jest kolor kabelka czarny, reszta koloror I R i 0 jest taka sama, wiec podpiolem wedlug tego schematu) prosze o pomoc
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Fotki czujnika sprzęgła masz w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3902toka pisze:da się zobaczyć czujnik na pedałach bez demont.? zrobiłby ktoś fotkę?
zastanawiam się dlaczego mi nie działa, może nie mam czujnika
Witam, zamontowałem manetkę, czujnik i aktywowałem op-comem, niestety nie hula . w op-com wartość przełącznika jest bez zmian: "Aktywny", niezależnie od tego czy wcisnę czujnik czy puszczę, próbowałem zewrzeć kabelki, ale również bez reakcji, pokazał się za to błąd: "P0704 Obecny ( 1 ) Obwód wejsciowy przelacznika sprzegla Za wysoka wartosc na wejsciu", po kasacji i nie zwieraniu kabelków błąd nie występuje.
Pomóżcie bo już mi ręce opadły
Pomóżcie bo już mi ręce opadły
Witam wszystkich!
Jestem nowym posiadaczem ZOŚKI A i nowy na forum.
Mój problem:
Chciałem zamontować tempomat ( do Z16XE) czytałem dużo i wiedziałem czego szukać i gdzie. Po totalnym demontażu auta brak kabli (do manetki i czujnika sprzęgła) brak również kabli w wiązce i wtyczce do sterowania silnika ECU.
MOJE PYTANIE BRZMI:
czy da się wpiąć w sterownik ciągnąc nowe kable i dalej do manetki i czujnika sprzęgła? Czy będzie to działało na sterowniku (D01006 DSBB 12223630 PT) takie symbole były na sterowniku.
Jeżeli się da to w jakie piny należy się wpiąć?? Jak to zrobić??
Proszę o pomoc.
Jestem nowym posiadaczem ZOŚKI A i nowy na forum.
Mój problem:
Chciałem zamontować tempomat ( do Z16XE) czytałem dużo i wiedziałem czego szukać i gdzie. Po totalnym demontażu auta brak kabli (do manetki i czujnika sprzęgła) brak również kabli w wiązce i wtyczce do sterowania silnika ECU.
MOJE PYTANIE BRZMI:
czy da się wpiąć w sterownik ciągnąc nowe kable i dalej do manetki i czujnika sprzęgła? Czy będzie to działało na sterowniku (D01006 DSBB 12223630 PT) takie symbole były na sterowniku.
Jeżeli się da to w jakie piny należy się wpiąć?? Jak to zrobić??
Proszę o pomoc.
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: ropczyce
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
po kilku miesiacach przerwy postanowilem spróbowac jeszcze raz uruchomic tempomat. Mimo tego, ze moja zafira z18xe (02.2005 r.) ma wtyczke przy kierownicy tempomat po aktywacji nie dzialal, do komputera nie docieral sygnal ani od manetki ani od czuj. sprzegla. Okazala sie,ze instalacja jest nie kompletna, tzn wtyczki wchodza w wiazke pod kierownica, ale nie docieraja do lacza za akumulatoram (zlacze x87 o ile pamietam) wiec wykonalem wlasna instalacje pomiedzy manetka i czujnika a wizaka komputera, ominolem lacze za akumulatorem, latwiej bylo wlutowac kable w wiazke komputera i zastosowac wlasna wtyczke 4 pin. Post napisalem dlatego, ze moze jeszce ma ktoś taka zafire z czesciowa instalacja i bedzie mial ten sam problem. Piny sterownika z18xe 10- czujnik sprzegla, natomiast 59 to A, 27- D, 43 -C, A D C to piny przy manetce
wedlug schematu to nastepujace piny dla Z16XE pin sterownika - pin manetki 62 - A, 29 - D, 44 - C, sprzeglo to pin 51 przy sterowniku.ffrodoo pisze:Witam wszystkich!
Jestem nowym posiadaczem ZOŚKI A i nowy na forum.
Mój problem:
Chciałem zamontować tempomat ( do Z16XE) czytałem dużo i wiedziałem czego szukać i gdzie. Po totalnym demontażu auta brak kabli (do manetki i czujnika sprzęgła) brak również kabli w wiązce i wtyczce do sterowania silnika ECU.
MOJE PYTANIE BRZMI:
czy da się wpiąć w sterownik ciągnąc nowe kable i dalej do manetki i czujnika sprzęgła? Czy będzie to działało na sterowniku (D01006 DSBB 12223630 PT) takie symbole były na sterowniku.
Jeżeli się da to w jakie piny należy się wpiąć?? Jak to zrobić??
Proszę o pomoc.
może być to co u mnie - uszkodzony czujnik sprzegla, zewrzyj i jedz na jazde próbnąekmir pisze:Już dość dawno kupiłem manetkę. Dwa dni temu ją podłączyłem. Oczywiście miałem wyprowadzony przewód w kolumnie kierowniczej.
Po podłączeniu niestety tempomat nie działa
Zafira 2.0 DTI
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/