Jak składałem CIM-a w mojej Zośce to wymienione przez Ciebie elementy pasowały tylko w jednej pozycji.ldawid pisze:
Nadto, czy składając "do kupy" CIM-a ważnym jest, w jakim położeniu ustawimy kółko duże mosiężne i małe?. Jeśli tak, jakie wzajemne położenie tych elementów jest właściwe?
Wymiana, naprawa CIM
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Walki z CIM-em ciąg dalszy
Nie ukrywam też, że szukam pomocy w różnych źródłach
CIM poskładany jak należy, zamontowany, zaprogramowany - to już wiecie . Auto hula po drogach z niedomaganiem nieskalibrowany SAS
Kalibracja za pomocą osławionych skrętów kierownicą do oporu lewo/prawo nie odniosła skutku dlatego też, podeszłem do tematu od strony programowej.
Walka z tym doprowadziła do poniższego:
- kilkukrotna próba skalibrowania SAS z poziomu OPCOM-a doprowadziła do blokady dostępu do ukrytych funkcji CIM-a, a dostępnych przy pomocy Sesurity Code
Wbijanie tego kodu powoduje wynik:
Sterownik nie zaakceptował kodu dostępu. Przekroczono dozwolony limit czasu lub odebrano błędne dane.
. Dostęp do pozostałych modułów za pomocą tego samego kodu jest prawidłowy.
Jest dobrze, póki wszystkie funkcje CIM-a sprawują się należycie ale, jak zajdzie konieczność wymontowania go kiedyś, to już o powtórnym zalogowaniu mogę zapomnieć.Wyczytałem gdzieś w necie, że są "hokusy pokusy" umożliwiające poprzez odpięcie i ponowne zapięcie Akku, i odczekanie zadanego czasu, ponowną możliwość dostania się do CIM-a :> .
Gdzieś te dane zapisane mają być w CIM-ie
Zadałem też temat i na PEBie.
Bardzo liczę na pomoc.
Aha - jeszcze jedno ktoś mi doradził podpięcie pod ABRITES-a bodajże, ten to jedynie potrafi. Jest takie "cuś" w Gdańsku?
Pozdrawiam
Edytka:
... i jeszcze jakby miało pomóc, odczyt jednego z 3 bloków pomiarowych CIM-a
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,06/11/2013. 10:2428 Dane serwisu:
Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.
Wybrany model>,2007 (7),Zafira-B,Nadwozie,CIM (Moduł kolumny kierowniczej)
Sterownik
Identyfikator: 0x010A
VIN W0L0AHM7572208040
Numer sprzętu:93183451
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:93183451
Numer wersji oprogramowania: M:10.62 S:01.00A
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: VALEO0400
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20130729
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙
Dane z bloków pomiarowych: SAS poza zakresem ((Czujnik kąta skrętu kierownicy),Yes
SAS (Steering Angle Sensor),353.83 °
Odchylenie SAS (Czujnik kąta skrętu kierownicy),128
Czujnik kąta skrętu kierownicy,Okay
SAS skalibrowany (Czujnik kąta skrętu kierownicy),NO
SAS nieważny (Czujnik kąta skrętu kierownicy),NO
Stan kodu bezpieczeństwa,Nie wprowadzono
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Licznik resetowania kodu zabezpieczającego,0
Nie ukrywam też, że szukam pomocy w różnych źródłach
CIM poskładany jak należy, zamontowany, zaprogramowany - to już wiecie . Auto hula po drogach z niedomaganiem nieskalibrowany SAS
Kalibracja za pomocą osławionych skrętów kierownicą do oporu lewo/prawo nie odniosła skutku dlatego też, podeszłem do tematu od strony programowej.
Walka z tym doprowadziła do poniższego:
- kilkukrotna próba skalibrowania SAS z poziomu OPCOM-a doprowadziła do blokady dostępu do ukrytych funkcji CIM-a, a dostępnych przy pomocy Sesurity Code
Wbijanie tego kodu powoduje wynik:
Sterownik nie zaakceptował kodu dostępu. Przekroczono dozwolony limit czasu lub odebrano błędne dane.
. Dostęp do pozostałych modułów za pomocą tego samego kodu jest prawidłowy.
Jest dobrze, póki wszystkie funkcje CIM-a sprawują się należycie ale, jak zajdzie konieczność wymontowania go kiedyś, to już o powtórnym zalogowaniu mogę zapomnieć.Wyczytałem gdzieś w necie, że są "hokusy pokusy" umożliwiające poprzez odpięcie i ponowne zapięcie Akku, i odczekanie zadanego czasu, ponowną możliwość dostania się do CIM-a :> .
Gdzieś te dane zapisane mają być w CIM-ie
Zadałem też temat i na PEBie.
Bardzo liczę na pomoc.
Aha - jeszcze jedno ktoś mi doradził podpięcie pod ABRITES-a bodajże, ten to jedynie potrafi. Jest takie "cuś" w Gdańsku?
Pozdrawiam
Edytka:
... i jeszcze jakby miało pomóc, odczyt jednego z 3 bloków pomiarowych CIM-a
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,06/11/2013. 10:2428 Dane serwisu:
Tu możesz wpisać swoje
dane,
np. nazwę serwisu.
Wybrany model>,2007 (7),Zafira-B,Nadwozie,CIM (Moduł kolumny kierowniczej)
Sterownik
Identyfikator: 0x010A
VIN W0L0AHM7572208040
Numer sprzętu:93183451
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:93183451
Numer wersji oprogramowania: M:10.62 S:01.00A
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: VALEO0400
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20130729
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙
Dane z bloków pomiarowych: SAS poza zakresem ((Czujnik kąta skrętu kierownicy),Yes
SAS (Steering Angle Sensor),353.83 °
Odchylenie SAS (Czujnik kąta skrętu kierownicy),128
Czujnik kąta skrętu kierownicy,Okay
SAS skalibrowany (Czujnik kąta skrętu kierownicy),NO
SAS nieważny (Czujnik kąta skrętu kierownicy),NO
Stan kodu bezpieczeństwa,Nie wprowadzono
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Licznik resetowania kodu zabezpieczającego,0
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy udało Ci się uruchomić tego CIM-a.ldawid pisze:Walki z CIM-em ciąg dalszy
Mój po poprawkach działa bez błedu już przez 2 tygodnie.
Wypadałoby napisać po jakich poprawkach - Bodek
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 13:52 przez lgum, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
Witam, jako że wszystkie funkcje multimedialne + klakson działają, a autko "szaleje" po drogach , dałem sobie na wstrzymanie z tym CIM-em ale zaznaczam, że nie odpuszczam. Wiem gdzie jest pamięć w tym module, a tak przy okazji ... gdzie znajdę wsad do EEPROM naszego CIM-a (Opel 93183451)? W każdym bądź razie, na pewno jeszcze w tym roku postaram się go doprowadzić do porządkulgum pisze:Czy udało Ci się uruchomić tego CIM-a.ldawid pisze:Walki z CIM-em ciąg dalszy
Mój po poprawkach działa bez błedu już przez 2 tygodnie.
Wypadałoby napisać po jakich poprawkach - Bodek
Poza tym czekam na pokrętełko multimedialne kierownicy i jak to będę miał, spróbuję podmienić z powrotem na starego CIM-a, którego potraktowałem w newralgicznych miejscach lutownicą i cyną. Może mu to pomorze?
Pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pamiętaj przy składaniu CIM-a o małym białym kółku - dla kół na wprost magnesik powinien być całkowicie ukryty pod dużym. Daj znać jak to sprawdzisz.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina
A czy wiesz może dlaczego tak ma być ustawiony?lgum pisze:Pamiętaj przy składaniu CIM-a o małym białym kółku - dla kół na wprost magnesik powinien być całkowicie ukryty pod dużym. Daj znać jak to sprawdzisz.
U siebie przy demontażu zauważyłem, że strzałki na obudowie CIMa nie są ustawione zgodnie, tylko są przesunięte, nie dużo ale widać że są. Auto najpierw miało wymieniony CIM na gwarancji a potem dołożoną opaskę. Od wyjazdu z serwisu strzałki nie zgrywają się.
Przy rozebraniu CIMa zauważyłem, że tarcza enkodera (złota z otworami) pasuje do przykręcanej plastikowej wkładki tylko w jednej pozycji, lecz kółko z magnesem można ustawić dowolnie. Auto nie posiada TC i nie ma problemów w działaniu po złożeniu CIMa.
Witam kolegów. Problem jest następujący. Zakupiłem od jednego z kolegów z forum używkę CIM-a, CIM przed wysyłką sprawdzony. Mój już padał w najbardziej nieodpowiedniej chwili (reanimowałem go na różne sposoby ,Ale to osobny temat) Nowy CIM ma być teoretycznie już z tym nowym oprogramowaniem po 2007 roku. I teraz UWAGA. Cim zamontowałem, przystępuję do programowania i zonk. Kiedy dochodzę do momentu -<programowanie imobilaizera >zaprogramuj klucz z transponderem, OP-COM mi krzyczy że nie zaprogramowano. Do tego momentu wszystko OP-COM programuje (nr. VIN, nr. kucza mechanicznego itd. ) tylko na tych kluczykach moje programowanie się zatrzymuje. W związku z powyższym nie mogę dalej programować CIM-a (reset IPC ,reset UEC, Rest REC it dalej. Próbowałem z różnymi wersjami OP-COM a, i nic. Najlepszy numer to taki, że w moich wersjach programu OP-COM jest tylko jedna funkcja > PROGRAMOWANIE KLUCZY TRANSPONDERÓW< a zauważyłem, że na niektórych internetowych opisach i zrzutach z ekranu jest funkcja PROGRAMOWANIE NOWYCH KLUCZY TRANSPONDERÓW oraz drugi przycisk PROGRAMOWANIE UŻYWANYCH KLUCZY TRANSPNDERÓW Być może gdybym miał wersję op-coma z z tymi dwoma przyciskami to by mi poszło dalsze programowanie. Podpowiedzcie koledzy co robić , jaka wersja programu to ma. A może jest inna przyczyna tego problemu. Pozdrawiam fachowców.
MIRKO8
Sorry znalazłem ,trzeba wejść w Vectra C 2002 rok i jest możliwość kodowania starych jak i nowych kluczy z transponderem. Niestety dalej nie chce mi tychże zaprogramować. Nie rozumiem co robię źle. Wiem że niektórzy koledzy bez problemu OP-COM em programowali świeży CIM z powodzeniem. Może jakaś podpowiedź . Z góry dzięki
MIRKO8
Próbuję pytać wszędzie, najwyżej mnie stąd wygońcie.
Witam. Może ktoś podpowie co teraz zrobić oto mój problem. Zakupiłem od kolegi z forum używany moduł CIM, ale nie wylogowany. Oczywiście wraz z modułem otrzymałem kod dostępu. Po kilkakrotnym wprowadzeniu go (OP-COM mem) za każdym razem program go odrzucał. Po moim telefonie do sprzedającego okazało się że on się pomylił i teraz mi podał już dobry kod bym mógł zresetować CIM-a. ale teraz mam już taki komunikat Sterownik nie zaakceptował kodu dostępu. Przekroczono dozwolony limit czasu lub odebrano błędne dane.Wszedłem w Diagnostyczna lista danych i na pozycji Czas oczekiwania zabezpieczenia jest 0:10:00.
1. Przy włączonym kluczyku w pozycje zapłon, poczekałem 10 minut (a nawet 15) i nic
2. Przy wyjętym kluczyku poczekałem 10 minut (a nawet 15) i nic
3. Odłączyłem akumulator na 12 godzin i nic (dalej wyświetla 0:10:00)
4. Całkowicie wymontowałem CIM na 12 godzin i nic (dalej wyświetla 0:10:00)
5. Po tej próbie spróbowałem ponownie wprowadzić kod bezpieczeństwa (już ten dobry) i tera z w zakładce Diagnostyczna lista danych i na pozycji - Czas oczekiwania zabezpieczenia jest teraz 0:20:00.
Podpowiedzcie koledzy w jakiej pozycji ustawić kluczyk ,akumulator itp, oraz na jak długi czas, bym mógł ponownie wprowadzić kod dostępu, a CIM go przyjmie. A może jest na mój problem inny sposób.
Witam. Może ktoś podpowie co teraz zrobić oto mój problem. Zakupiłem od kolegi z forum używany moduł CIM, ale nie wylogowany. Oczywiście wraz z modułem otrzymałem kod dostępu. Po kilkakrotnym wprowadzeniu go (OP-COM mem) za każdym razem program go odrzucał. Po moim telefonie do sprzedającego okazało się że on się pomylił i teraz mi podał już dobry kod bym mógł zresetować CIM-a. ale teraz mam już taki komunikat Sterownik nie zaakceptował kodu dostępu. Przekroczono dozwolony limit czasu lub odebrano błędne dane.Wszedłem w Diagnostyczna lista danych i na pozycji Czas oczekiwania zabezpieczenia jest 0:10:00.
1. Przy włączonym kluczyku w pozycje zapłon, poczekałem 10 minut (a nawet 15) i nic
2. Przy wyjętym kluczyku poczekałem 10 minut (a nawet 15) i nic
3. Odłączyłem akumulator na 12 godzin i nic (dalej wyświetla 0:10:00)
4. Całkowicie wymontowałem CIM na 12 godzin i nic (dalej wyświetla 0:10:00)
5. Po tej próbie spróbowałem ponownie wprowadzić kod bezpieczeństwa (już ten dobry) i tera z w zakładce Diagnostyczna lista danych i na pozycji - Czas oczekiwania zabezpieczenia jest teraz 0:20:00.
Podpowiedzcie koledzy w jakiej pozycji ustawić kluczyk ,akumulator itp, oraz na jak długi czas, bym mógł ponownie wprowadzić kod dostępu, a CIM go przyjmie. A może jest na mój problem inny sposób.
MIRKO8
Uprzejmie donoszę, że CIM odratowany. Stary CIMlgum pisze:Pamiętaj przy składaniu CIM-a o małym białym kółku - dla kół na wprost magnesik powinien być całkowicie ukryty pod dużym. Daj znać jak to sprawdzisz.
@ lgum
Miałeś rację, musiałem skorygować ustawienie magnesika i po tej "operacji" błąd nieskalibrowany SAS, ustąpił samodzielnie.
Co do starego CIM-a, jak powiedziałem wcześniej, zainstalowałem go, po uprzednim dokładnym przelutowaniu wszystkich, zaznaczam wszystkich pinów złącz grzebieniowych płytki modułu CIM-a.
Do tej operacji należy delikatnie wyciągnąć moduł z dolnej obudowy. Wcześniej jednak należy „wycisnąć” z dolnej obudowy CIM-a, ośkę wraz z małym kółkiem, gdyż w inny sposób nie zdemontujemy płytki modułu. Mając płytkę na stole, potraktowałem wszystkie pola lutownicze złącz grzebieniowych, odrobinką nieaktywnej pasty lutowniczej. W dalszej kolejności lutownica Weller w jedną-cyna w drugą rękę i każdy punkt najpierw z jednej strony podgrzewałem szybciutko lutownicą, w tym samym czasie leciutko świeżej cyny i do następnego punktu. Muszę powiedzieć, że przed tą operacją patrząc na te punkty przez lupę, widać na niektórych patynę. I jak tu może być dobry styk? Operacja przelutowania punktów lutowniczych, powinna przeprowadzona być jednak przez elektronika z praktyką warsztatową(ja akurat taką praktykę mam) gdyż, ważne jest tu szybkie podgrzanie punktu i to na tyle szybkie, aby nie odparzyć punktów lutowniczych. Niebagatelne znaczenie ma tu także, użycie odpowiedniego topnika. No i takim sposobem, odratowałem swojego starego CIM-a.
Jeśli chodzi o moje problemy z zaprogramowaniem nowego CIM-a to wynikały one z mojej niewiedzy gdyż, każdy nowy fabrycznie CIM musi zostać zalogowany np.TECH-em. Nie wykonamy tego OPComem. Zmyliło mnie to, że wiele funkcji można mimo wszystko na takim CIM-ie programować OPComem, ale dokończyć programowania się nie da.
To tyle. Od miesiąca cieszę się z naprawionego samodzielnie swojego starego CIM-a.