Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

#16 Post autor: buli »

Witam koledzy mam pytanko czy wymienia sie olej w układzie wspomagania kierownicy a jesli tak to co ile jaki trzeba kupic i jak to najprosciej zrobić? Jesli ktos juz sie tym zajmował prosze o pomoc. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#17 Post autor: jendrek »

Witam ja ściągam wężykiem tyle ile się da i dolewam świeżego.

Pozdro!!!

lewy86

#18 Post autor: lewy86 »

Witam!

Planuje zaadoptować elektryczną pompę wspomagania od Zafiry do innego auta gdzie brak miejsca na założenie pompy napędzanej paskiem. Interesuję mnie jak podłączyć trzypinową wtyczkę.

Marekww33

#19 Post autor: Marekww33 »

Dlaczego!!! jak dwa lata temu zleciał mi pasek wieloklinowy to nie działało mi wspomaganie kierownicy, wtedy jeszcze nie wiedziałem ze jest elektryczne i nie bylem tym zdziwiony a teraz jestem bo wiem od czego są wszystkie rolki napędzane paskiem i że wspomaganie jest elektryczne.
A może mi się wydawało że nie ma wspomagania bo byłem wystraszony :shock:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#20 Post autor: firek »

Jak dla mnie proste: spada pasek, alternator nie działa i nie ma tyle prądu( sam aku jest za słaby) aby pompa wspomagania działała. Pozdro

kajetanos

#21 Post autor: kajetanos »

Witam wszystkich klubowiczów. Jestem nowym nabywcą Zafiry 1.8 i niestety już mam problem ze wspomaganiem. Najpierw chodziło, potem raz mi zniknęło ale jeszcze tego samego dnia się pojawiło, a potem już amba. Czytałem o tym i sprawdziłem że akumulator i alternator są ok, oraz płyn w pompie też jest. Czy jeszcze coś mogę sprawdzić metodą domową czy już raczej pompa kaput? Jak myślicie?

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#22 Post autor: jendrek »

kajetanos pisze:Najpierw chodziło, potem raz mi zniknęło ale jeszcze tego samego dnia się pojawiło, a potem już amba
Malo prawdopodobne aby się od razu padła posprawdzaj wiązkę czy któryś z przewodów nie jest przerwany.

maanelo

#23 Post autor: maanelo »

Witam
Kolego znajomy miał taki przypadek i pomiar napięcia pozornie był ok 14,3-14,7V ale po pdłączeniu multimetru z pomiarem wartości max min wyszły piki do 17V a wspomaganie przestawało działać przy 16,5V.Dodatkowym problemem były zegary ,głupiały.Wymienił regulator napięcia i po kłopocie.
Pozdrawiam.

kajetanos

#24 Post autor: kajetanos »

Witam ponownie. Opowiem wam jeszcze ciekawszą historyjkę o tym moim wspomaganiu. Otóż raz mi zniknęło jak go zaprowadzałem do gazownika i powiedziałem żeby mi to przy okazji sprawdzili bo też zajmowali się trochę mechaniką. Nie zrobili z tym nic bo stwierdzili że jak postał u nich na warsztacie to wspomaganie samo wróciło. Idąc tym tropem wsadziłem zafirkę do garażu w ciepełko. Domyślacie się jaki był efekt! Rano odpaliłem i wszystko działa. Czy mróz może mieć jakiś wpływ na to. A nie mogę trzymać go w garażu bo benzynka zawsze na mrozie zapali a żona ma escorta w dieslu i z nim jest gorzej. Niezłe jaja co?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#25 Post autor: Harry200 »

Witam,u mnie wspomaganie na razie jeszcze działa ale pompa zaczęła coraz głośniej buczeć a najbardziej jak nie ruszam kierownicą,jak poruszam w prawo i lewo to na chwilę przestaje,poziom płynu jest po środku zakresu.Przy najbliższej okazji rozbiorę ją i zobaczę czy uda się coś z tym zrobić,najwyżej zostanie kupno używki..

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#26 Post autor: Harry200 »

Witam, jakiś czas temu pompa wspomagania zaczęła mi coraz głośniej buczeć, postanowiłem ją rozebrać i spróbować naprawy. Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry .Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..

boogoo

#27 Post autor: boogoo »

Racja i gratuluję. 8)

marianek

#28 Post autor: marianek »

Fajnie, ze to opisałeś, Na pewno sie komuś przyda taki przewodnik

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#29 Post autor: firek »

A czy ktoś demolował może TRW 1???, tą z żeberkami :|

Many

#30 Post autor: Many »

mam problem.cieknie mi wspomaganie.czy to jest do zrobienia czy cale do wymiany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”