Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#796 Post autor: GOTI »

michal_sypa1 pisze:Witam.Sprawdziłem dzisiaj jakie błędy wyskakują w mojej Zafirze i są takie ECN 017152,ECN 053003,ECN 111261,ECN 111262,ECN 162000 i nie wiem co to są za błędy może pomożecie to rozszyfrować
P0171 - Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
P0530 - Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
P1112 - Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany
P1620 - Sterownik - nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia

Trochu dużo tych błędów. Jeżeli odłączenie akumulatora na pewien czas nie pomaga to podjedź do jakiegoś warsztatu na skasowanie - możliwe, że tylko raz któryś wyskoczył a komputer go zapamiętał ;)
Obrazek

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#797 Post autor: matis991 »

Koledzy podłączyłem autko dziś do kompa i wyskoczyły mi błędy P115 czujnik temp silnika (pewnie przez to że mam guzik do świec ;p), potem P400 to była wina elektrozaworka i P1125 na 1 stronie nie ma takiego błędu ale znalazłem coś takiego na forum: Zawór regulacyjny ciśnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu prądowego, mógłby mi ktoś powiedzieć o co dokładniej chodzi?? Wszedłem jeszcze w układ chłodzenia silnika podajże i wyskoczyło mi 163 nieznany, 167 i pisało uszkodzony sygnał cieczy chłodzącej, błąd 17 nieznany aktywny (doczytałem że zniknie po zapaleniu silnika). A wersja ECU 0004 czyli nie najnowsza tak??

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#798 Post autor: GOTI »

matis991 pisze:Zawór regulacyjny ciśnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu prądowego, mógłby mi ktoś powiedzieć o co dokładniej chodzi??
Sprawdź czy do czujniczka o turbinki (za filtrem powietrza) jest podpięta kostka.
Jeżeli wszystko jest podpięte to są dwie możliwości:
1 albo złącze elektryczne w zaworze "padło"
2. przerwa w obwodzie - może przetarcie przewodu lub jakiś gryzoń wparował
Obrazek

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#799 Post autor: matis991 »

Dzięki :) jutro niedziela ale zerknę tylko na te wtyczkę ;) jbc to w poniedziałek będę szukał dalej. Ale pisało że błąd nieaktywny i dał się skasować. A z tą wersją oprogramowania dobrze myślę??

EDIT:
A mógł ten błąd się zapisać jak kiedyś wypiąłem te kostkę od tego elektrozaworka za filtrem powietrza na zapalonym silniku??

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#800 Post autor: GOTI »

matis991 pisze:A mógł ten błąd się zapisać jak kiedyś wypiąłem te kostkę od tego elektrozaworka za filtrem powietrza na zapalonym silniku??
Jeżeli był zapisany jako tymczasowy itp. i dał sie skasować to z pewnością od tego ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#801 Post autor: Bodek »

Interesuje mnie coś takiego:

U2117 - Nieprawidłowe dane z wyświetlacza (DIS)
(71) - Nie występuje

co z tym można zrobić, albo co powoduje ten błąd :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

SpokoZiom

#802 Post autor: SpokoZiom »

Witam, wyskoczył mi błąd 068302 i ikona samochodu z kluczykiem. Czego dotyczy ten błąd?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#803 Post autor: Bodek »

SpokoZiom pisze:Witam, wyskoczył mi błąd 068302 i ikona samochodu z kluczykiem. Czego dotyczy ten błąd?

Pozdrawiam
wygląda na walniętą świecę
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

SpokoZiom

#804 Post autor: SpokoZiom »

Tak, problem rozwiązany. Dzięki!

Awatar użytkownika
neo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:25
Lokalizacja: Poznań
Model:

#805 Post autor: neo »

Witam

Korzystając z opisów znalezionych na forum odczytałem błędy.
Pojawił się jeden
60631- odczytałem chyba dobrze to zrobiłem:)że jest to Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora

O czym on świadczy i jakie może mieć objawy.
Bo jak na razie żadnych anomalii nie zaobserwowałem.
Samochód odpala ,nie gaśnie.
Kontrolka samochodu z kluczykiem świeci się tylko podczas odpalania i gaśnie razem z kontrolka czerwonej olejarki.
Podczas jazdy się nie zapala.

Czy to coś ważnego czy po prostu zignorować ten błąd.

Ps Adamo_16 jak zakończyła się twoja sprawa z tym błędem?

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#806 Post autor: Koenig »

W ciągu ostatnich dwóch dni, przy temperaturze ok -18C Zafira zaczęła wykazywać niepokojące objawy. Ok 5 rano bez problemu odpalała i pokonywała odcinek 25km w jedna stronę. Jednak w trakcie wieczornego powrotu,ok 18:00 czyli po 12h stania pod chmurką w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka pt "Układ elektroniczny silnika" (klucz na tle auta). Auto tez zaczęło nierówno pracować i straciło na mocy.
Po dojechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta, kontrolka nie sygnalizowała błędów a Zafirka odzyskała pełną sprawność jazdy. Zrobiłem kontrolna rundę ok 20km i wszystko ok, moc, przyspieszenie, żadnych niepokojących lampek kontrolnych.
Po sprawdzeniu błędów metodą hamulec-gaz, wymrugałem poniższe błędy:

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
1500 brak sygnału startowego po uruchomieniu silnika
1550 Elektroniczne sterowanie przepustnicy Zarządzanie mocą/Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym
1525 Jazda Awaryjna
1555 elektronicznie sterowana kryza - błąd czujnika przepustnicy
0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów

Niestety drugiego dnia miałem powtórkę z w/w problemem, tzn. wyjazd z domu ok , ale powrót po 12h zaowocował w trakcie jazdy w/w kontrolką błędu.
Pierwszego dnia po powrocie do domu napięcie aku wynosiło 12,07V. Na noc podładowałem przez 2h akumulator a następnego dnia pod wieczór po wykonaniu tej samej trasy, napięcie na aku wynosiło tylko 12,40V. Więc moim głównym podejrzanym jest niedoładowany akumulator.
Dziś wstawiłem akumulator na całonocne ładowanie niskim prądem i zobaczę czy problem z błędami zniknie. Nie wiem tylko czy wyciągniecie akumulatora na 12h z Zafiry wykasuje błędy z komputera czy potrzebne będzie podpięcie się pod komputer.
I tu pytanie do kolegów. Czy w/w objawy to kwestia niedoładowanego aku i niskiej temperatury czy jednak powinienem się spodziewać poważniejszych problemów z autem?

Zafira A Z18XE 2013
LPG BRC

elmo

#807 Post autor: elmo »

A może cela w akumulatorze ci poszła? Podobno teraz jest dobry czas na padanie akumulatorów :/ Sam mam ten problem i próbuje to zdiagnozować.
Zobacz czy nie ma wybrzuszenia z boku akumulatora.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#808 Post autor: cns80 »

Koenig, pewnie cewka do zmiany.
Obrazek

elmo

#809 Post autor: elmo »

Jaka cewka? Bo ja mam podobny problem z rozładowującym się akumulatorem.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#810 Post autor: chabretti »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”