[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
Ja mam mniej więcej tak.
wskazanie na desce/odczyt z interface`u:
80/83
83/85
85/90
88/99
Piszę tak mniej więcej, dokładnie musiał bym zrobić pomiary, i je zapisać.
Na 100% pamiętam że miałem 99st. a na desce nawet nie miałem 90.
Odczyt z prawej pochodzi z ECU przez interfac`e viakena.
Jeszcze to sprawdzę po naprawie ten uszczelki pod głowicą, ale myślę że będzie podobnie.
wskazanie na desce/odczyt z interface`u:
80/83
83/85
85/90
88/99
Piszę tak mniej więcej, dokładnie musiał bym zrobić pomiary, i je zapisać.
Na 100% pamiętam że miałem 99st. a na desce nawet nie miałem 90.
Odczyt z prawej pochodzi z ECU przez interfac`e viakena.
Jeszcze to sprawdzę po naprawie ten uszczelki pod głowicą, ale myślę że będzie podobnie.
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
wskazaniem na desce nie przejmuj się bo to bardzo częsta przypadłość w zafira A/astra G. przyczyną jest podobno jakiś stabilizator napięcia w module zegarów. gdzieś chyba na forum astry G widziałem opis tego problemu. u mnie jest ta sama sytuacja ze wskaźnikiem temp. silnika.Bleke pisze:Ok odebrałem auto z wymiany uszczelki pod głowicą, grzeje się bardzo ładnie. Kurde szkoda że nie sprawdziłem tego wcześniej.
Powodem słabego ogrzewania w środku auta był przedmuch na 4 cylindrze do układu chłodzenia. Nie duży ale był. Powodował on zapowietrzanie się układu chłodzenia, a w konsekwencji słabe ogrzewanie. the_starsailor, ja też mam cały termostat verneta i jest ok.
Jeszcze co prawda mi przekłamuje pomiar temperatury na desce, ale tym się zajmę później.
z ciekawości ile zapłaciłeś za wymianę uszczelki pod głowicę i jaką uszczelkę zastosowałeś?
Właśnie tak myślałem z tym wskazaniem deski rozdzielczej, no ale to jak jest sprawa w samych zegarach to trzeba będzie może poszperać w temacie... Szkoda tylko jak ktoś nie wie że tak się dzieje bo niepotrzebnie sobie głowę zawraca.
Co do uszczelki pod głowicą w sumie mnie wyszło 976zł, razem z planowaniem i nowymi uszczelniaczami zaworowymi. Niestety nie udało mi się ściągnąć oryginalnej tak bardzo chwalonej uszczelki. Wiec po kilku telefonach i konsultacjach polecono mi ELR. Podobno nie ma z nimi problemu, a w tym serwisie montują ich bardzo dużo. Poprzednia była najprawdopodobniej nie oryginalna, dlatego pojawiła się nieszczelność.
W moim motorku wszystko ok, bo tego się najbardziej bałem że jak go otworze bo nie wiadomo co się okaże. Zwłaszcza ze na forum astry przeokropnie straszą tymi silnikami że 200tyś. bez remontu to MAX. Że na turbine 130tyś to też max... Więc trochę się bałem. Z drugiej strony nie rozszyfrowałem wszystkich faktur z Włoch, pewnie w weekend się za to zabiorę.
Co do uszczelki pod głowicą w sumie mnie wyszło 976zł, razem z planowaniem i nowymi uszczelniaczami zaworowymi. Niestety nie udało mi się ściągnąć oryginalnej tak bardzo chwalonej uszczelki. Wiec po kilku telefonach i konsultacjach polecono mi ELR. Podobno nie ma z nimi problemu, a w tym serwisie montują ich bardzo dużo. Poprzednia była najprawdopodobniej nie oryginalna, dlatego pojawiła się nieszczelność.
W moim motorku wszystko ok, bo tego się najbardziej bałem że jak go otworze bo nie wiadomo co się okaże. Zwłaszcza ze na forum astry przeokropnie straszą tymi silnikami że 200tyś. bez remontu to MAX. Że na turbine 130tyś to też max... Więc trochę się bałem. Z drugiej strony nie rozszyfrowałem wszystkich faktur z Włoch, pewnie w weekend się za to zabiorę.
Witam serdecznie. Wtrącając się w temat, potrzebowałbym fachowej porady.
Posiadam Zosię z roku 2000 z silnikiem 2.0 DTi.
Samochód mi się nie rozgrzewa do 90*C w takiej pogodzie po przejechaniu ok 20km, a na biegu jałowym temperatura szybko spadam.
Po przeczytaniu tego tematu pobiegłem odpalić Zosię i co się okazało, na zimnym silniku wąż prowadzący od silnika do chłodnicy robi się ciepły. No tak, termostat pomyślałem.
Tutaj jest mój problem. Chciałbym kupić część dość dobrą, ale nie wiem dokładnie która będzie dobra - tyle tego jest. Jestem laikiem w tych sprawach.
Więc jakby ktoś mógł pomóc mi w wyborze danej części byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Dawid!
Posiadam Zosię z roku 2000 z silnikiem 2.0 DTi.
Samochód mi się nie rozgrzewa do 90*C w takiej pogodzie po przejechaniu ok 20km, a na biegu jałowym temperatura szybko spadam.
Po przeczytaniu tego tematu pobiegłem odpalić Zosię i co się okazało, na zimnym silniku wąż prowadzący od silnika do chłodnicy robi się ciepły. No tak, termostat pomyślałem.
Tutaj jest mój problem. Chciałbym kupić część dość dobrą, ale nie wiem dokładnie która będzie dobra - tyle tego jest. Jestem laikiem w tych sprawach.
Więc jakby ktoś mógł pomóc mi w wyborze danej części byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Dawid!
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
myślę że ten będzie dobry: http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70111.html a z tego co mogę Ci poradzić to nie daj się namówić na wymianę samego wkładu bo z reguły to nic nie pomaga, ja tak miałem u siebie jak miałem Zafirkę A z tym samym silnikiem, koleś wymienił mi sam wkład co prawda zapłaciłem za to 50 zł z robotą ale nic nie pomogło, tak ze lepiej wydać trochę więcej kasy i zrobić porządnie oczywiście sprawdź dobrze czy na pewno taki termostat masz jak na aukcji którą Ci podałemdawidryba pisze:Witam serdecznie. Wtrącając się w temat, potrzebowałbym fachowej porady.
Posiadam Zosię z roku 2000 z silnikiem 2.0 DTi.
Samochód mi się nie rozgrzewa do 90*C w takiej pogodzie po przejechaniu ok 20km, a na biegu jałowym temperatura szybko spadam.
Po przeczytaniu tego tematu pobiegłem odpalić Zosię i co się okazało, na zimnym silniku wąż prowadzący od silnika do chłodnicy robi się ciepły. No tak, termostat pomyślałem.
Tutaj jest mój problem. Chciałbym kupić część dość dobrą, ale nie wiem dokładnie która będzie dobra - tyle tego jest. Jestem laikiem w tych sprawach.
Więc jakby ktoś mógł pomóc mi w wyborze danej części byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Dawid!
mi podczas wymiany posmarował takim czarnym silikonem odpornym na temperatury i trzymało, z tym że nie wszystkie silikony odporne na temperaturę się nadają, bo podobno niektóre się wykruszają, ale tak tylko słyszałemthe_starsailor pisze:Ja wymieniałem na termostat firmy Vernet. Póki co, działa OK, tylko ostatnio zauważyłem, że uszczelka termostatu jest mokra i ubywa płynu. Nie wiem, może trafiłem na trefną uszczelkę, ale zalecam ostrożność i dokładne sprawdzenie po montażu
Posty pisane w krótkich odcinkach czasu proszę scalać - Rybka
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 14:52 przez snajper79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model: