[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
hatson

#91 Post autor: hatson »

Bodek pisze:
Coś już robiłeś :?: jak tak to prosimy o opinię.
Witam,

Tak, jestem wlasnie po weekendowym wyjezdzie i wszystko ok. Uzylem plynu "DPF Flushing Liquid", ktory nabylem na niemieckim Ebay 55€ za 5litrow. DPF mialem zapchany na amen, poniewaz, gdy byl przykrecony, auto gaslo nawet na wolnych obrotach. Troche namordowalem sie ze sciagnieciem tylnego tlumika i oczywiscie ukrecilem sruby, odkrecajac DPF ale nie bylo problemu je dorobic. Na poczatek wlalem 4 litry od strony dluzszej rury. DPF byl tak zapchany, ze nawet plyn nie przelatywal na druga strone. Tak zalany DPF zostawilem w piwnicy. Na pudelku napisali, zeby trzymac tak okolo 10 godzin i co jakis czas dobrze potrzasnac. Ja poszedlem do piwnicy po okolo 5 godzinach i tak potrzasnalem, ze mi moj korek wylecial i prawie calosc wylala sie w piwnicy :) Wylecial czarny plyn, a po jego wyschnieciu zostala czarna sadza na podlodze. Zalalem jeszcze tym 1 litrem, ktory mi zostal i zostawilem filtr, tym razem na lezaco do rana. Rano pojechalem na myjnie reczna i karcherem przeplukalem go troche. Niestety myjnia nie oferowala czystej, cieplej wody, jak zaleca etykieta preparatu i czyscilem to zimna woda. Zeby bylo smieszniej, na poczatku sie pomylilem i wpakowalem do srodka troche wody z szamponem pod cisnieniem.

Zalozylem filtr ponownie, skasowalem bledy moim elm 327, ktory kupilem do ducato (dziala w programie scan tool), dokrecilem, odpalilem i auto chodzio, chlapiac troche resztkami piany z myjni. Pojawil sie jednak blad 0400 a wiec zeby miec spokojny sen, wyciagnalem EGR. Okazalo sie, ze wogole nie dziala iglica. O dziwo sadzy za wiele nie bylo i mocno nie byl zasyfiony (jezdzi caly czas na niemieckim paliwie - 120 tys km.) Jednak po rozwierceniu obudowy i wybiciu iglicy, okazalo sie ,ze ten tloczek jest poprostu zardzewialy i ledwo sie przesuwal. Wyszlifowalem go papierem sciernym, wyczysczilem wszystko i zalozylem.


Poskladalem wszystko i rura na autostrade. Tylko jak osiagnal odpowiednia temperature, wlaczylo sie wypalanie. Robilem to w piatek, zrobilem 600 km. Narazie jest wszystko ok. Nie pamietam, kiedy ostatnio tak fajnie jezdzila moja Zafira, chociaz juz widze kolejna rzecz, za ktora musze sie zabrac ale pewnie znajde cos na forum. Chodzi o drazek zmiany biegow, ktory jakos dziwnie ciezko zaczal dzialac, szczegolnie przy wyrzucaniu z 2. No ale to nie ten watek.

Ogolnie polecam przeczyszczenie filtra tym plynem jesli ktos ma podobny problem i nie moze usunac filtra. W Szczecinie zawolali mi za czyszczenie ponad 700 zl. metoda wtryskiwania przez otwor po czujniku, co jak czytalem nie jest najlepszym rozwiazaniem bo caly syf zostaje nadal w ukladzie wydechowym. Mnie wyszlo to w sumie nieco ponad 200 zl. i 8 godzin lezenia pod autem na parkingu. Wiekszosc czasu stracilem na sciagnieciu tlumika i szukaniu spadajacych srubek, czy tez uszczelek. Jak ktos wprawny i ma dobry zestaw kluczy, to zrobi to znacznie szybciej.
Nastpenym (oby nie) razem, przemyslal bym jednak ten plyn do czyszczenia kominkow z sadzy, ktory wychodzi jeszcze taniej, a chyba jest faktycznie tym samym od strony chemicznej bo nawet smierdzi tak samo.

Jeszcze jedno. Producent zaleca po wyplukaniu DPF, wlac jakis ich specyfik do paliwa, ktory ma "dokonczyc robote". Ja nie jestem zwolennikiem lania czego kolwiek innego niz ON do baku, dlatego sobie to darowalem.

Pozdrawiam
Pawel

Orbit

#92 Post autor: Orbit »

hatson pisze:
Bodek pisze:
Coś już robiłeś :?: jak tak to prosimy o opinię.
Nastpenym (oby nie) razem, przemyslal bym jednak ten plyn do czyszczenia kominkow z sadzy, ktory wychodzi jeszcze taniej, a chyba jest faktycznie tym samym od strony chemicznej bo nawet smierdzi tak samo.
Jeśli możesz podać nazwę tego płynu do czyszczenia kominków ... :) dzięki ..

hatson

#93 Post autor: hatson »

Orbit pisze:
Jeśli możesz podać nazwę tego płynu do czyszczenia kominków ... :) dzięki ..
Zobacz na poczatek watku, tam o tym pisali. Ja uzylem specjalnego plynu ale tak jak napisalem, zapachem i wygladem nie rozni sie niczym od tych kominkowych z Castoramy. W koncu, tu i tu chodzi o rozpuszczenie sadzy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bloogers
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 04 sie 2012, 10:07
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:

#94 Post autor: bloogers »

za tą kase z początku wątku to można by wyciąć to ustrojstwo hehe

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#95 Post autor: Bodek »

Proszę nie traktować tego jako reklamę, przeczytałem w AŚ poradnik - 1/2014 ;)

dwie strony artykułu - można poczytać.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Motochemica

#96 Post autor: Motochemica »

Po dłuższej nieobecności widzę, że temat cały czas żyje :)

*hatson - trochę przepłaciłeś za płyn, następnym razem napisz :)

Co do sprayu do DPF, t temat był już wałkowany - natryskiwanie bezpośrednio filtra specjalnym preparatem i dopalenie filtra - osobiście uważam to za formę egzorcyzmów - preparat wypali sadzę, ale nie sprawi, że popiół zniknie z filtra. To pierwsze możemy zrobić nawet dodatkiem do paliwa, a skuteczność tej metody przy skutecznym "odtykaniu" filtra oceniam na bliską zeru.

- dodatki do paliwa np DPF Super Clean - WAŻNE - teraz można stosować je do mokrych DPF - obniżają temperaturę zapłonu sadzy w filtrze - świetne, gdy ktoś dużo jeździ po mieście. Można je stosować nawet co 5 tys. km.

• płyny typu do czyszczenia kominków z Castoramy - usuwają genialnie popiół - cały filtr czyści w 2 godziny, ALE... przy okazji mocno żre wkładkę z metali kolorowych, która ma się nagrzewać do czerwoności i zapalać popiół. Wkładka od takich żrących preparatów koroduje - pokrywa się osadem z tlenków metali, które izolują popiół od niej. Efektem jest częsty problem, że filtr nie chce zapalać sadzy. Wiem, że wielu z was powie "robię tak i jakoś działa", jednak znam sporo przypadków, gdy już po jednym płukaniu filtr robił za wydmuszkę - nie dopalał.
• specjalny płyny do płukania, ja oczywiście polecę nasz DPF Flushing Liquid. Ten musi zadziałać całe 8 godzin, działa na zasadzie rozluźnienia popiołu i sadzy we wnętrzu filtra i umożliwia ich bezpieczne wypłukanie z wnętrza filtra. Koszt materiału przy silniku 2-litrowym to niecałe 150 zł. Z ciekawszych przypadków - ostatnio skutecznie przetkane dpfy w audi a6 4,2 - walka była ciężka, bo wymontowanie to dramat i dodatkowo miał sporo skopane w elektronice, ale samo wyczyszczenie filtrów było skuteczne.

Szeroko rozwinięty ten temat jest tutaj:
CZYSZCZENIE DPF JEST BARDZO PROSTE
Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 10:51 przez Motochemica, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#97 Post autor: Zdenek2007 »

Motochemica pisze:Po dłuższej nieobecności widzę, że temat cały czas żyje :)

*hatson - trochę przepłaciłeś za płyn, następnym razem napisz :)

Co do sprayu do DPF, t temat był już wałkowany - natryskiwanie bezpośrednio filtra specjalnym preparatem i dopalenie filtra - osobiście uważam to za formę egzorcyzmów - preparat wypali sadzę, ale nie sprawi, że popiół zniknie z filtra. To pierwsze możemy zrobić nawet dodatkiem do paliwa, a skuteczność tej metody przy skutecznym "odtykaniu" filtra oceniam na bliską zeru.

- dodatki do paliwa np DPF Super Clean - WAŻNE - teraz można stosować je do mokrych DPF - obniżają temperaturę zapłonu sadzy w filtrze - świetne, gdy ktoś dużo jeździ po mieście. Można je stosować nawet co 5 tys. km.

• płyny typu do czyszczenia kominków z Castoramy - usuwają genialnie popiół - cały filtr czyści w 2 godziny, ALE... przy okazji mocno żre wkładkę z metali kolorowych, która ma się nagrzewać do czerwoności i zapalać popiół. Wkładka od takich żrących preparatów koroduje - pokrywa się osadem z tlenków metali, które izolują popiół od niej. Efektem jest częsty problem, że filtr nie chce zapalać sadzy. Wiem, że wielu z was powie "robię tak i jakoś działa", jednak znam sporo przypadków, gdy już po jednym płukaniu filtr robił za wydmuszkę - nie dopalał.
• specjalny płyny do płukania, ja oczywiście polecę nasz DPF Flushing Liquid. Ten musi zadziałać całe 8 godzin, działa na zasadzie rozluźnienia popiołu i sadzy we wnętrzu filtra i umożliwia ich bezpieczne wypłukanie z wnętrza filtra. Koszt materiału przy silniku 2-litrowym to niecałe 150 zł. Z ciekawszych przypadków - ostatnio skutecznie przetkane dpfy w audi a6 4,2 - walka była ciężka, bo wymontowanie to dramat i dodatkowo miał sporo skopane w elektronice, ale samo wyczyszczenie filtrów było skuteczne.

Szeroko rozwinięty ten temat jest tutaj:
CZYSZCZENIE DPF JEST BARDZO PROSTE
Dla właściciela nowoczesnego diesla, bardzo pożytecznie jest mieć takiego Kogoś w gronie przyjaciół. :piwo:

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#98 Post autor: heko »

preparaty Pro tec używam do kilku lat, dodatki czyszczące do paliw, do dopalania, oraz od czyszczenia układó dolotowych/egr/geometrii turbiny dpf :)

Motochemica

#99 Post autor: Motochemica »

Zdenek2007 pisze:
Dla właściciela nowoczesnego diesla, bardzo pożytecznie jest mieć takiego Kogoś w gronie przyjaciół. :piwo:
Haha, no polecam się :) Zdradzę jeszcze, że przygotowujemy specjalną propozycję dla Zafir, ale najpierw uzgodnimy szczegóły z adminami :)

Adrian24

#100 Post autor: Adrian24 »

Od kilku miesięcy do czyszczenia DPF używam tych dwóch produktów DPF Power Clean Powermaxx oraz DPF Flushing Liquid. Wydaję mi się,że są jak na ten czas najlepsze na rynku.
Może dlatego tak myślę bo tylko te 2 w życiu miałem ;)

Tocki

#101 Post autor: Tocki »

mam problem a mianowicie już 3 raz w tym tygodniu miga mi kontrolka DPF. Jeżdzę głównie po miescie - dużo stopów. Chciałbym, kupić ten środek DPF Super Clean i dodac podczas tankowania ale nie bardzo rozumiem proporcji. Mam pół baku i chce zatankowac za 100zł , mam od razu wlac całą butelkę czy jakąś jej część ? i jeżeli zostanie już dodany środek do zbiornika to następny raz mam dodać mniej wiecej za 3000km ? - tak to zrozumialem. Rozumiem, że ten środek rozwiąże mój problem ?

GTH

#102 Post autor: GTH »

Jakby co moge pomoc forumowiczom w usunieciu programowym DPF, EGR, zrobieniu moda itp. Jak ktos robi krotkie odcinki to niestety czyszczenie ani wszelkiego rodzaju regeneracje niewiele dadza.

Tocki

#103 Post autor: Tocki »

w takim razie ja proszę o pomoc w usunięciu tego g... :)

GTH

#104 Post autor: GTH »

Ale niestety auto musi byc u mnie, programowania na odleglosc nie da sie zrobic.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#105 Post autor: Zdenek2007 »

GTH pisze:Jakby co moge pomoc forumowiczom w usunieciu programowym DPF, EGR, zrobieniu moda itp. Jak ktos robi krotkie odcinki to niestety czyszczenie ani wszelkiego rodzaju regeneracje niewiele dadza.
Napisz jeszcze jakie silniki robisz!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”