[B]Problem z nawiewem powietrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
spokoluzik

[B]Problem z nawiewem powietrza

#1 Post autor: spokoluzik »

WITAM



Mam problem z nadmuchem powietrza z zewnątrz , otwiera się kiedy włącze cyrkulacje wewnątrz auta [ tzn odwrotnie ] .
Nadmuch na nogi i na szybę też dziala odwrotnie.
Co może być powodem ? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:02 przez spokoluzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

To że auto miało wymienianą deskę po wystrzale poduchy np i ktos kto to składał zrobił to na odpieprz się.

Zmacać dokładnie samochód :!:

spokoluzik

#3 Post autor: spokoluzik »

Raczej było tylko wyjmowane radio bo są ślady

piorun

#4 Post autor: piorun »

spokoluzik, bo zeby wyjąć panel sterowania nawiewem trzeba wyjąć radio

Awatar użytkownika
marko
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:20
Imię: MAREK
Lokalizacja: kraków
Auto: Opel Zafira C Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: marko »

Lory ma racje jak masz klimatronika to ktoś pomieszal bo nawiewem sterują silniczki jak masz zwyklą klimę to linki są zle zamontowane
Marko

piorun

#6 Post autor: piorun »

marko, zaraz ja mam zwykłą klime i niemam zadnych linek ,jest to sterowane za pomoca silniczka

spokoluzik

#7 Post autor: spokoluzik »

Tak z tym pomieszaniem wszystko się zgadza,może i tak być.
Ale klima i nawiewy sterowane są pokrętłami nie ma tam żadych linek,klapki otwierane są za pomocą silniczków.Nawiew powietrza z zewnątrz lub cyrkulacja wewnątrz też sterowana jest za pomocą silniczka.

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#8 Post autor: Pedro »

spokoluzik

Możliwe że masz wymieniony panel sterowania nawiewami od innej zafiry albo od astry.
Trzeba zaprogramować indeksy kodów i wszystko będzie działać. Jeden panel, a różne wersje wyposażenia samochodów, dlatego się go programuje. Serwis Techem, moze sie da też interfejsem.

spokoluzik

#9 Post autor: spokoluzik »

Nawiewy działają jak należy, ale nie obyło się bez ASO.
Trzeba było wykonać kalibrację układu nawiewu klap,oczywiście kieszeń lżejsza o 130 pln.
Przyznam że poszło sprawnie i szybko .

Golden

#10 Post autor: Golden »

spokoluzik pisze:Nawiewy działają jak należy, ale nie obyło się bez ASO.
Trzeba było wykonać kalibrację układu nawiewu klap,oczywiście kieszeń lżejsza o 130 pln.
Przyznam że poszło sprawnie i szybko .
Czym to robią i czy idzie to zrobic OP-COMem? U mnie przy skrajnym lewym polozeniu pokretla regulacji kierunku nawiewu, prawdopodobnie stukaja klapy kierunku.
Moze wlasnie kalibracjia by pomogla.

mietowy

#11 Post autor: mietowy »

Witam wszystkich!!!
Prosze o porade. Wczoraj po odpaleniu Zafirki zorientowałem sie ze nawiew nie działa na pierwszych trzech biegach,na pozycji czwartej działał bez zarzutu. Dwa lata temu miałem ten sam problem czego przyczyną był nieszczęsny rezystor. Pomyslałem ze prawdopodobnie znów umarł wiec kontynuowałem jazde. Po dwudziestu minutach w kabinie poczułem zapach palonej instalacji....natychmiast zatrzymałem auto,ale po wstepnych ogledzinach nic niepokojącego nie stwierdziłem. Zauwazyłem tylko ze dmuchawa nawiewu przestała całkowicie pracowac. Czy jest mozliwe ze silnik nawiewu umarł do konca??? Czy probowac ponownie z rezystorem?? Prosze o jakiekolwiek sugestie.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: miodzik »

Wydaje mi się, że silnik Ci się zwyczajnie zatarł - stąd ten zapach spalenizny. Mógł dostać zwyczajnie za dużego oporu (tarcie) aż się całkowicie zatrzymał, zatarł i spalił. Konkretnie stawiałbym na cewkę, przez którą przechodzi prąd jak w każdym silniku elektrycznym. Sumarycznie i tak silnik do wymiany..
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

mietowy

#13 Post autor: mietowy »

...a wiec wydobylem wczoraj wiatrak dmuchawy,po podłączeniu na krótko milczy. Gdy podpiąłem zarówke pod kostke,okazało sie ze napięcie jest tylko na pozycji czwartej. Pierwsze trzy biegi dmuchawe są martwe.
Czyli reasumując,wymianie podlega rezystor,jak i rowniez silniczek dmuchawy.

k_r_y_s
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 09:43
Lokalizacja: gdynia
Model:

#14 Post autor: k_r_y_s »

Mam pewien problem :) Max. regulacja temperatury jest do 28 stopni i cały czas leci zimne powietrze dopiero jak przełączę na HI leci z nawiewów ciepłe powietrze ale jets wtedy za gorąco i szyby dosc mocno parują, czy ma to zwiazek z zapowietrzoną nagrzewnicą ? Wymieniałem płyn chlodzący i myślę że to może być przyczyną. Druga sprawa, na wyswietlaczu w lewym dolnym rogu wyswietla mi się komunikat z temperatuą 68 stponi i spada do 65,5, wcześniej takiego komunikatu nie było tylko wyświetlała sie literka F, która czasem też wskoczy zamiast tej tempertatury 68 stopni.

k_r_y_s
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 09:43
Lokalizacja: gdynia
Model:

#15 Post autor: k_r_y_s »

Dodam jeszcze że termostat otwiera się przy 105 stopniach, płynu nie ubywa,chciałbym się poradzić zanim rozgrzebie pól samochodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”