[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?
2 tygodnie po wymianie termostatu w JARO w Krakowie. Wstawiony Wahler, chociaż podobno Behr jest pewniejszy, ale ciężko dostać w okresie zimowym. Różnica od razu wyczuwalna:
silnik w końcu osiągnął nieosiągalną od dwóch miesięcy temp. 88 stopni, szybciej się nagrzewa, spalanie spadło. Co prawda jest teraz znacznie cieplej na zewnątrz, ale i tak warto było.
Koszt wymiany w 1,9 CDTI 120KM to 250 zł + koszt termostatu. Czas wymiany ok. 4 godzin.
Dobra robota w Jaro.
silnik w końcu osiągnął nieosiągalną od dwóch miesięcy temp. 88 stopni, szybciej się nagrzewa, spalanie spadło. Co prawda jest teraz znacznie cieplej na zewnątrz, ale i tak warto było.
Koszt wymiany w 1,9 CDTI 120KM to 250 zł + koszt termostatu. Czas wymiany ok. 4 godzin.
Dobra robota w Jaro.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
u mnie na trasie jest 84-86 stopni - wracałem w sobotę z Kielc, dystans 160km do domu przy -16 stopniach.pawelszym pisze:Ok. Dzięki bardzo. Ale z tego co zauważyłem to moja temp. Waha się w granicach 58-66 stopni w zimie. W ciągu 30min w trasie. Coś jest nie tak z termostatem czy za krótkie odcinki po prostu? Na trasie jeszcze nie miałem okazji zobaczyć bo o test mode wiem od tygodnia :-D
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafi7404
- Mieszkaniec
- Posty: 269
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ja też jestem zainteresowany tą kwestią, bo stwierdziłem to samo w mojej Zośce. Byłem bardzo zdziwiony jak zobaczyłem na wyświetlaczu 100*C była to wartość chwilowa, ale była. Jestem ciekawy czy jest to normalna sytuacja czy też szwankuje termostat?henio pisze:Witam!
Mam pytanie odnośnie do zafiry 1.8 140 km (koni Mechanicznych) .
W jakich temperaturach pracuje termostat (otwiera i zamyka) . Czy to normalne żeby nagrzewał się do 100 stopni podczas jazdy z prędkością 130 km . A jak u was to wygląda ?
Z góry dzięki, proszę o porady .
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Z obserwacji swojego auta, jak i tego co czytam na forum to stwierdzam, że nie jest normalna taka temperatura podczas tej prędkości. Myślę, że jednak czas zainteresować się termostatem. Przeważnie bywa tak, że nie osiągają wysokiej temp. Akurat u was jest odwrotnie.rafi7404 pisze: Ja też jestem zainteresowany tą kwestią, bo stwierdziłem to samo w mojej Zośce. Byłem bardzo zdziwiony jak zobaczyłem na wyświetlaczu 100*C była to wartość chwilowa, ale była. Jestem ciekawy czy jest to normalna sytuacja czy też szwankuje termostat?
Witam. Nie chcąc zakładać nowego tematu podłącze się.
A więc odpalając auto włącza mi się wentylator wody po czym po kilku minutach się wyłącza, a w test mode coolant pokazuje mi max do 60-75 stopni.. na odcinku 10 km,
Czy powinien się szybciej zagrzać do 90 czy za krótki odcinek ?
Termostat do wymiany ?
A więc odpalając auto włącza mi się wentylator wody po czym po kilku minutach się wyłącza, a w test mode coolant pokazuje mi max do 60-75 stopni.. na odcinku 10 km,
Czy powinien się szybciej zagrzać do 90 czy za krótki odcinek ?
Termostat do wymiany ?
- rafi7404
- Mieszkaniec
- Posty: 269
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wracam do tematu. Znalazłem ostatnio trochę czasu i przyjrzałem się temperaturze. Stwierdziłem, że przy dużych prędkościach lub na postoju przy pracującym silniku po pewnym czasie temperatura cieczy chłodzącej osiąga 99-100*C. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma objawów związanych z tak wysoką temperaturą. Co dziwne i zapewne niepokojące nie włącza się wentylator chłodnicy. Domyślam się, że zapewne jest uszkodzony czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie wentylatora lub sam wentylator. Co o tym myślicie? Jakieś porady, sugestie?
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam
Walczę z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ale pewną wątpliwość ponieważ po nagrzaniu auta do temperatury ok 110 st oraz otwartum korku w zbiorniczku wyrównawczym wąż idący od termostatu do chłodnicy jest ciepły ale bardzo miękki. Czy to świadczy o całkowitym zapowietrzeniu czy zapowietrzeniu i uszkodzeniu termostatu?
Dodatkowo przy próbe podania gazu ok 3 tyś obr/min dochodzą z chłodnicy stuky jakby powietrze przedostające się przez ciecz.
Walczę z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ale pewną wątpliwość ponieważ po nagrzaniu auta do temperatury ok 110 st oraz otwartum korku w zbiorniczku wyrównawczym wąż idący od termostatu do chłodnicy jest ciepły ale bardzo miękki. Czy to świadczy o całkowitym zapowietrzeniu czy zapowietrzeniu i uszkodzeniu termostatu?
Dodatkowo przy próbe podania gazu ok 3 tyś obr/min dochodzą z chłodnicy stuky jakby powietrze przedostające się przez ciecz.