Brak uchwytu na hak holowniczy z tyłu
Moderator: Mariusz
Brak uchwytu na hak holowniczy z tyłu
tak jak w temacie. Dziś chciałem zaholować sąsiada do mechanika i ku mojemu zdziwieniu odpiąłem zaślepkę na tylnym zderzaku i okazało się że nie mam gdzie wkręcić haka do holowania. Pytanie czy to pozostałość po jakiejś stłuczce czy mam jakąś specjalną wersję?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 21:33 przez maglo18, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy przy zamontowaniu haka do przyczepki demontuje się uchwyt do przykręcenia haka do holowania? Do czego jest ten uchwyt przymocowany pod zderzakiem (ten do holowania) jest przykręcany czy wspawany na stałe w element nadwozia?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 21:33 przez maglo18, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ha rozkminiłem OCB
przed chwilą popatrzyłem u siebie i tak:
Ja mam hak akcesoryjny, montowany z 2 lata po wyjeździe z fabryki i też nie mam tego właśnie ucha holowniczego. Natomiast w jego miejscu widzę śrubę która mocuje ramę haka do karoserii.
I teraz taka rozkminka: przy montowaniu haka (również fabrycznego) usuwany jest ten kawałek wzmocnienia w którym jest uchwyt na ucho holownicze. Zamiast niego jest wkręcana rama haku (który też tam idealnie pasuje) i rama haka stanowi jedność z innymi wzmocnieniami. Wszystko jest na śruby wiec nie ma żadnego cięcia i spawania które by mogły obniżać sztywność auta
Tak więc w przypadku ZB (nie wiem jak w ZA) przy obecności haka nie ma gdzie wkręcić ucha holowniczego z tyłu. Jesli jednak by chcieć bardzo, można by ściągnąć zderzak i coś tam nawiercić, ale czy byłoby to wszystko OK to nie wiem
maglo18, poproś więc MieHor'a o rozszyfrowanie VINu i sprawdzenie czy hak był fabrycznie. Jeśli tak to wyemigrował gdzieś po drodze (jak u mnie 18")
Sprawdź jednak czy masz tą belke wzmocnieniowa tam. Ew. uderz do poprzedniego właściciela i zapytaj
no to chyba na tyle póki co
przed chwilą popatrzyłem u siebie i tak:
Ja mam hak akcesoryjny, montowany z 2 lata po wyjeździe z fabryki i też nie mam tego właśnie ucha holowniczego. Natomiast w jego miejscu widzę śrubę która mocuje ramę haka do karoserii.
I teraz taka rozkminka: przy montowaniu haka (również fabrycznego) usuwany jest ten kawałek wzmocnienia w którym jest uchwyt na ucho holownicze. Zamiast niego jest wkręcana rama haku (który też tam idealnie pasuje) i rama haka stanowi jedność z innymi wzmocnieniami. Wszystko jest na śruby wiec nie ma żadnego cięcia i spawania które by mogły obniżać sztywność auta
Tak więc w przypadku ZB (nie wiem jak w ZA) przy obecności haka nie ma gdzie wkręcić ucha holowniczego z tyłu. Jesli jednak by chcieć bardzo, można by ściągnąć zderzak i coś tam nawiercić, ale czy byłoby to wszystko OK to nie wiem
maglo18, poproś więc MieHor'a o rozszyfrowanie VINu i sprawdzenie czy hak był fabrycznie. Jeśli tak to wyemigrował gdzieś po drodze (jak u mnie 18")
Sprawdź jednak czy masz tą belke wzmocnieniowa tam. Ew. uderz do poprzedniego właściciela i zapytaj
no to chyba na tyle póki co
Tylko że ja mam hak fabryczny i możliwość wkrecenia ucha holowniczego ( zima ciężka to brata holowałem, nawet załatwił sobie ucho od opla cobym szukać nie musiał ) Jakie był moje zdziwienie na przegladzie że mam 13 pinowe gniazdo i stacja takiego testera nie posiada aby zrobić przegląd potrzebny do wpisania haku do dowodu rej.Wraz z dok samochodu dostałem instrukcje montażu głowicy haka, troche jest z tym problem z uwagi na kluczyk który troche ciężko sie przekręca ale dałem rade.
Tak przy okazji czy takie coś będzie działać bez problemu w zafirze?
http://www.allegro.pl/item879260739_red ... ratis.html
Tak przy okazji czy takie coś będzie działać bez problemu w zafirze?
http://www.allegro.pl/item879260739_red ... ratis.html
W DE są 13 pinowe wtyczki.U nas 7 pinowe.Wystarczy kupić taki adapter. http://www.allegro.pl/item892518578_ada ... f_vat.html