Zafira A 1.8 lub 2.2 benzyna - jaki silnik najlepszy do LPG.
Moderator: Tunio999
Zafira A 1.8 lub 2.2 benzyna - jaki silnik najlepszy do LPG.
Witam,
Tak jak pisałem w powitaniu ( bo jestem nowy) chciałbym zapytać o silniki 1.8 i 2.2 benzyna w Zafirze A.
Czy silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i czy silnik 2.2 nadaję się do gazu?
Proszę o wszelkie rady związane z tymi silnikami.
Z góry dziękuję.
Marek
Tak jak pisałem w powitaniu ( bo jestem nowy) chciałbym zapytać o silniki 1.8 i 2.2 benzyna w Zafirze A.
Czy silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i czy silnik 2.2 nadaję się do gazu?
Proszę o wszelkie rady związane z tymi silnikami.
Z góry dziękuję.
Marek
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
mareknowy81 pisze:chciałbym zapytać o silniki 1.8 i 2.2 benzyna w Zafirze A
Oba silniki nadają się pod instalację LPG - I chodzą idealnie...mareknowy81 pisze:nadaję się do gazu?
- Albert Einstein
Jarek dzięki za odpowiedź, proszę napisz mi jeszcze co to znaczy, że masz podtlenek lpg, rozróżniam tylko 2 instalacje : starą z parownikiem i nowe sekwencyjne.
Jaki jest koszt instalacji sekwencyjnej w Twojej Zafirze 2.2 ?
Kiedyś pytałem gazownika, powiedział że sekwencja do Zafiry to 2500zł, ale mowa była o silniku 1.8 nie o 2.2.
Mój mechanik mówił , że do gazu najlepsze są silniki z hydrauliczną regulacją luzu zaworów bo nie trzeba jeździć na regulację, wymienił silnik VW 1.6 8V i silnik Toyoty 1.6.
Jak to w końcu jest z tymi zaworami w silnikach 1.8 i 2.2?
Czy zagazowanie silników 1.8 i 2.2 polega na zamontowaniu instalacji sekwencyjnej działającej na tej samej zasadzie? Czy też może dla silnika 2.2 są jakieś dodatkowe wymogi a co za tym idzie wydatki?
Marek
Jaki jest koszt instalacji sekwencyjnej w Twojej Zafirze 2.2 ?
Kiedyś pytałem gazownika, powiedział że sekwencja do Zafiry to 2500zł, ale mowa była o silniku 1.8 nie o 2.2.
Mój mechanik mówił , że do gazu najlepsze są silniki z hydrauliczną regulacją luzu zaworów bo nie trzeba jeździć na regulację, wymienił silnik VW 1.6 8V i silnik Toyoty 1.6.
Jak to w końcu jest z tymi zaworami w silnikach 1.8 i 2.2?
Czy zagazowanie silników 1.8 i 2.2 polega na zamontowaniu instalacji sekwencyjnej działającej na tej samej zasadzie? Czy też może dla silnika 2.2 są jakieś dodatkowe wymogi a co za tym idzie wydatki?
Marek
ok, dzięki, jeszcze poszedłbym do serwisu lpg i powiedział, ze chcę sekwencję z podtlenkiem:) fajny obciach:) , a tak na serio skoro nie ma dużej różnicy w spalaniu między tymi dwoma silnikami to pozostało mi nic innego jak wejść na ogłoszenia i szukać 2.2, no chyba, że znajdzie się super piękny i pewny 1.8.
Rozumiem, że po odpaleniu 2.2 muszę nasłuchiwać odgłosów w komorze silnika, jak odgłos będzie przypominał zestaw sztućców wrzuconych do betoniarki to nie brać No chyba, że jeden widelec , w sumie to nie wiem czy to dobre porównanie
Dzięki za dotychczasowe porady.
Pozdrawiam
Jarek-Siwy,
Jarek pisałeś, że wysłałeś mi wiadomość o silniku 2.2, nic nie mam do tej pory.
Marek
Posty pisane w krótkich odcinkach czasu - scalamy = Bodek
Rozumiem, że po odpaleniu 2.2 muszę nasłuchiwać odgłosów w komorze silnika, jak odgłos będzie przypominał zestaw sztućców wrzuconych do betoniarki to nie brać No chyba, że jeden widelec , w sumie to nie wiem czy to dobre porównanie
Dzięki za dotychczasowe porady.
Pozdrawiam
Jarek-Siwy,
Jarek pisałeś, że wysłałeś mi wiadomość o silniku 2.2, nic nie mam do tej pory.
Marek
Posty pisane w krótkich odcinkach czasu - scalamy = Bodek
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 20:16 przez mareknowy81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: a18xer
- Gender:
B_A_R_T, Jeżeli nie planujesz założenia LPG to możesz brać pod uwagę ZB z silnikiem 2.2 bo opinie są o nich dobre jedyny wł. mankament to praktycznie brak możliwości montażu LPG. Co przy Twoich co dziennych jazdach raczej LPG jest wskazane. Silniki 1.8 bardziej się nadają do LPG i sporo ich ma po montowane i dają radę, sam tak mam
Z różnic to 1.8 ma skrzynię 5 biegową a 2.2 6 biegową. Co owszem daje oszczędności w spalaniu na trasie ale i tak nie pokona LPG. Na temat spalania 2.2 to się nie wypowiadam a ZB 1.8 to ok. 9 -10 litrów gazu przy dynamiczniejszej jeździe a przy autostradowej to i 11cie. Miasto ogólnie 11 litrów. moja średnia z ostatnich 11tkm to ok. 10.5 lpg.
Ale jak masz tyle km. do pracy to tak jak kolega powyżej napisał można rozważać ON i np. 1.7 125kucy mało spali a już fajnie jedzie a przy takich przelotach problemu z dpf nie będzie.
Z różnic to 1.8 ma skrzynię 5 biegową a 2.2 6 biegową. Co owszem daje oszczędności w spalaniu na trasie ale i tak nie pokona LPG. Na temat spalania 2.2 to się nie wypowiadam a ZB 1.8 to ok. 9 -10 litrów gazu przy dynamiczniejszej jeździe a przy autostradowej to i 11cie. Miasto ogólnie 11 litrów. moja średnia z ostatnich 11tkm to ok. 10.5 lpg.
Ale jak masz tyle km. do pracy to tak jak kolega powyżej napisał można rozważać ON i np. 1.7 125kucy mało spali a już fajnie jedzie a przy takich przelotach problemu z dpf nie będzie.
Co do diesla to mój budżet jest dość skromny około 25 tyś. więc zakładam że ciężko będzie dostać dobry egzemplarz. Poza tym od zawsze mam benzyniaki i koszty napraw i serwisów są ok, Diesle kuszą mnie strasznie dynamika ale serwis i koszty przerażają... Boje się po prostu kupić używanego diesla z DPF, turbina, dwumasa i skomplikowanym wtryskiem a i kłopoty w zimę także nie są bez znaczenia...