Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Cezar

#31 Post autor: Cezar »

najtansze = skrzypiace :P doswiadczylem na wlasnej zosce nigdy wiecej ;)

MarcysM

#32 Post autor: MarcysM »

Pisałem wyżej. Osobiście zakładałem i użytkowałem ATE, uwag żadnych nie miałem. Po założeniu zero bić, piszczenia, nierównomiernego zużycia klocków. Zaciski z przodu również były oznaczone ATE, więc praktycznie cały komplet był z jednej "stajni". Po półrocznych doświadczeniach z przodem wymieniłem tył - też na ATE.
Przy zakładaniu trochę czasu trzeba poświęcić na oczyszczeniu piast (aby powierzchnia była idealnie równa) i prowadnic klocków (+ smarowanie smarem miedzianym - poprawia prowadzenie klocków, równolegle do tarczy). Wtedy wszystko będzie działać OK.

milosz219

#33 Post autor: milosz219 »

a co sądzicie o tarczach i klockach DELPHI.Mam możliwość zakupu tych części w dobrych cenach.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#34 Post autor: firek »

Kolega miał ostatnio nieprzyjemna znajomośc z DELPHI-ami, moze nie z tarczami ale z końcówkami(wysypały sie po 3 miesiącach), więc głęboko bym się zastanowił... :(

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#35 Post autor: darek_s »

Witam ja mam zalozone DELPHI wedlug mnie brukiew po 5tkm zaczely bic zdjalem i zawiozlem do przetoczenia bicie ustalo na razie jest git,ale wedlug mnie za szybko sie skrzywily tym bardziej ze jezdze spokojnie.Na oryginalnych tarczach zrobilem 200 tkm i o biciu nie bylo mowy a tu taki bonus ale do rzeczy.Jz polecam MIKODE wersje GT moto.allegro.pl/item878889145_tarcze_atm_mikoda_nawiercane_opel_astra_ii_zafira.html Nie kupilem do siebie ze wzgledu na cene teraz zaluje ale mam tez skode felicje do ktorej zalozylem nacinane MIKODY. Reweacja skoda zawsze miala gowniane hamulce i bicie tarcz teraz hamulce brzytwa zrobilem kilka tkm bajka polecam.Nie wiem co prawda jak bedzie po kilkudziesieciu tkm ale na pewno je kupie i zaloze jesli tylko moje DELPHI znow zaczna wariowac pzdr.Aha dodam ze tarcze w momencie przetoczenia wygladaly jak nowe bez rantow czy koloru przegrzania.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#36 Post autor: firek »

Troszkę z innej beczółki a mianowicie o tył zapytam, czy ktos ma jakieś dobre typy jesli chodzi o komplecik tarcze-klocki na tylik. Dzięki za typy ;)

leeoon

#37 Post autor: leeoon »

Ja zakładałem tarcze Brembo Max(nacinane) i klocki Ferodo.Niewiele droższe od seryjnych...Ale o wiele lepsze!

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#38 Post autor: Jarek 67 »

Tez polecam Brembo , warto raz a dobrze .

KOPERNIK

#39 Post autor: KOPERNIK »

Witam.
Żeby nie zakładać nowego tematu to piszę tutaj ;)

Mam do wymiany tarczę i klocki z tyłu co byście polecili ??na co patrzeć przy kupnie ??

po proszę o wypowiedzi.

pozdrawiam

kris

#40 Post autor: kris »

Ja wymieniłem na Mikoda + klocki Denckermann. Za komplet dałem 210zł i przejechałem na nich przeszło 5tys km. Jak narazie nic się z nimi nie stało. Zresztą wiadomo że na tył nie muszą być jakieś super zestawy. A Mikoda to dobry i tańszy zamiennik brembo. Czeka mnie także przód i możliwe że też zdecyduje się na Mikode. Brembo jednak dużo droższe są.
PS. Sprawdź tylko jakie masz zaciski z tyłu bo to istotne. Są Bosch i TRW. Można poznać po wyglądzie lub napisie na przodzie zacisku. Jak sam będziesz wymieniał to przygotuj sobie coś do wkręcenia tłoczka (nie wolno go wciskać tylko wkręcać)

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#41 Post autor: BajBus »

ja mam (co prawda z przodu) komplet TRW,
polecił mi je znajomy w motoryzacyjnym, ale nie mogę złego słowa na razie na nie powiedzieć, hamują jak powinny, a nawet trochę lepiej ;)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Skasowany użytkownik 323

#42 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Witam,
Jestem po wymianie tarcz z przodu. Wziąłem Jurida cały komplet( tarcze klocki płyn hamulcowy). Przejechałem 1000 km czyli tyle co kot napłakał ale jestem zadowolony. Hamują poprawnie, żadnego bicia czy niepokojących dźwięków.
Teraz przyszedł czas na tył. Tutaj zaaplikuję tarcze Mikody zwykłe i klocka TRW.
Pozdrawiam

jurek 1771

#43 Post autor: jurek 1771 »

witam sprawa hamulcow z przodu ... otoz wymienilem tarcze plus klocki i okazuje sie ze ..nie przylegaja cala plaszczyzna do tarczy co teraz czekac az sie dotra ? czy zdjac i szlifowac ? skutecznosc byla lepsza przed wymiana !!! Pozdro.. J.

el_guapo

#44 Post autor: el_guapo »

jurek 1771 pisze:okazuje sie ze ..nie przylegaja cala plaszczyzna do tarczy co teraz
Mam to samo - czekam aż się ułożą, bo na razie za nimi ca. 150km (w trasie) i 30km (po mieście).

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#45 Post autor: dzarko »

Witam!

Ja się chciałem jeszcze odnieść do dylematu BOSCH czy LUCAS. Na jednej z aukcji KLOCKI pojawił się taki rysunek:
Obrazek
Jak zejdę do samochodu na stalówkach, to na co mam patrzeć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”