Witam
Do rzeczy. Wczoraj zauważyłem, że auto przestało przełączać się na gaz. Czasem się przełączy, ale nie ma jakiegoś określonego schematu. Praktycznie przez cały czas jest w stanie gotowości. Jak już się przełączy to po chwili sygnalizuje awaryjne przełączenie i przełącza na benzynę.
Dodatkowo auto zaczęło się grzać. Początkowo temperatura płynu chłodzącego to 97-105 stopni. Zdobiłem dzisiaj kilka krótkich odcinków (ok 10km) przy czym wentylator maksymalnie uruchomił I bieg. Przed kilkoma minutami wróciłem ze sklepu (ok 8km) i temperatura skoczyła, aż do 118 st (II bieg wentylatora). Oczywiście jazda była spokojna. Po zatrzymaniu i odczekaniu kilku chwil temperatura nie spadła.
W piątek byłem u gazownika ale było to 5 min po zamknięciu i na szybko stwierdził, że jest uszkodzony czujnik temperatury przy IG. Jedynie co zrobił to obniżył temperaturę przełączania do 20 stopni.
Instalacja założona w 2006 roku w D firmy Lovato.
[Z18XER] Nie przełącza się na IG - usterka termostatu
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
[Z18XER] Nie przełącza się na IG - usterka termostatu
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 16:47 przez Samer, łącznie zmieniany 2 razy.
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Problemów dzień kolejny.
Temperatura otoczenia ok +10 st.
Już chyba wiem co jest przyczyna. Próbowałem dzisiaj odpowietrzyć układ chłodniczy. Rozgrzałem auto do temperatury włączenia I biegu wentylatora 109 st następnie powili odkręcałem korek przy zbiorniczku wyrównawczym. Temperatura troszkę spadała i zmów szła do góry, aż do włączenia II biegu wentylatora. Tak więc odpowietrzenie nic nie dało.
Oto co zaobserwowałem:
- auto powinno przełączyć się na IG przy 20 st - nie przełącza się nawet przy 100 st
- mimo ustawienia nawiewu na max grzanie i 4 biegu wentylatora nie było ciepłego powietrza,
- obie chłodnice są zimne
Wniosek: Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Czy ktoś może potwierdzić moje obawy.
Małe pytanie. Przy silniku z18xer nie ma wkładu, trzeba wymienić cały z obudową. Pytam bo chciałem wyciągnąć sam wkład i zobaczyć czy sie poprawi.
PS Proszę o przeniesienie tematu do działu "Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia"
Poszło - Bodek
Temperatura otoczenia ok +10 st.
Już chyba wiem co jest przyczyna. Próbowałem dzisiaj odpowietrzyć układ chłodniczy. Rozgrzałem auto do temperatury włączenia I biegu wentylatora 109 st następnie powili odkręcałem korek przy zbiorniczku wyrównawczym. Temperatura troszkę spadała i zmów szła do góry, aż do włączenia II biegu wentylatora. Tak więc odpowietrzenie nic nie dało.
Oto co zaobserwowałem:
- auto powinno przełączyć się na IG przy 20 st - nie przełącza się nawet przy 100 st
- mimo ustawienia nawiewu na max grzanie i 4 biegu wentylatora nie było ciepłego powietrza,
- obie chłodnice są zimne
Wniosek: Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Czy ktoś może potwierdzić moje obawy.
Małe pytanie. Przy silniku z18xer nie ma wkładu, trzeba wymienić cały z obudową. Pytam bo chciałem wyciągnąć sam wkład i zobaczyć czy sie poprawi.
PS Proszę o przeniesienie tematu do działu "Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia"
Poszło - Bodek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 16:31 przez Samer, łącznie zmieniany 1 raz.