[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Przejrzałem poradnik oki i nie widze w nim nic dotyczącego przecinania pinu 9 (żółto-czarny przewód)
Z manetki wychodzą 2 przewody, które m.in w Astrze, Omedze, Vectrze itd. trzeba wpiąć w przewód pinu 9. W Zafirze ten sposób nie działa.
Miałem dzisiaj wykonywać instalacje wg. poradnika, ale zastanawiają mnie te luźne przewody (obecnie wpięte w pin 9) - mógłby ktoś podzielić sie informacjami z montażu, co zrobić z tymi przewodami
Z manetki wychodzą 2 przewody, które m.in w Astrze, Omedze, Vectrze itd. trzeba wpiąć w przewód pinu 9. W Zafirze ten sposób nie działa.
Miałem dzisiaj wykonywać instalacje wg. poradnika, ale zastanawiają mnie te luźne przewody (obecnie wpięte w pin 9) - mógłby ktoś podzielić sie informacjami z montażu, co zrobić z tymi przewodami
Witam Wszystkich. Ze względu na duże zainteresowanie tematem o regulacji czasu pracy wycieraczek postanowiłem pokazać jak zrobiłem to w mojej zośce. Zaczynamy od zakupu przekażnika z omegi b o nr. 90 494 187 i uwaga bo tylko ten pasuje do naszej przeróbki ! oraz przełącznika wycieraczek z kółkiem w manetce o nr. 90 494 657 i też uwaga na ten nr. bo musi to być przełącznik z omegi b combi i mieć sterowanie do komputera (przynajmniej w moim przypadku). Do kompletu potrzebujemy jeszcze około 1mb przewodu 3x 0,75 30 cm kabla 1,5 3 szt. konektorów męskich i 6 szt. konektorów żeńskich koszulkę termokurczliwą lub taśmę izolacyjną cynę i lutownicę. Zaczynamy od rozebrania plastików wokół stacyjki i zdemontowania przełącznika wycieraczek następnie przeciągamy przewód 3żyłowy od przełącznika do skrzynki bezpiecznikowej. Do kabla brązowego pin6 dolutowujemy jeden kabel z naszego przewodu 3żyłowego , a na drugim jedo końcu montujemy konektor żeński. Teraz bierzemy drugi kabel z naszego przewodu i dolutowujemy go do kabla czarno/czerwonego pin3 i montujemy na drugim końcu konektor żeński. Następnie odnajdujemy kabel czarno/żółty pin9 i go przecinamy . Przecięty kabel od strony wiązki izolujemy (nie będzie potrzebny) a od strony wtyczki lutujemy razem z przewodem z nowej manetki. Drugi kabel z nowej manetki lutujemy razem z 3 kablem naszego przewodu a na drugim końcu montujemy połówkę konektora żeńskiego. (ja obciołem) Teraz przechodzimy do skrzynki bezpiecznikowej. Wyciągamy nasz dotychczasowy przekażnik wycieraczek . Podłączamy kabel który polutowaliśmy razem z brązowym do przekażnika na pin 31. Drugi kabel który był polutowany razem z czarno/czerwonym podłączamy na pin 53c. Ostatni kabel z wąską złączką podłączamy na pin 1. Teraz z kabla 1,5 robimy 3 równe mostki (wtyk męski - wtyk żeński) i podłączamy pierwszy w gnieżdzie przekażnika o nr.30 z nowym przekażnikiem o nr pin53e. Drugi mostek wkładamy w gniazdo przekażnika o nr87a i łączymy z nowym o nr pin 31b. Ostatni mostek dajemy do gniazda nr 87 i wpinamy do nowego przekażnika na pin 15. INFO. Na przekażniku są nr złącz przy każdej nóżce , natomiast w skrzynce trzeba odczytać według starego przekażnika. Wszystko śmiga aż miło i mamy regulację co 3sek.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Do swojej instalacji dokupiłem gniazdo przekaźnika (nie duży wydatek) i całość umieściłem za skrzynką z bezpiecznikami obok przekaźnika od gniazda zapalniczki w bagażniku.
Z racji, że nie miałem pomysłu jak go zamontować (i troche mi sie spieszyło) to jak na razie trzyma sie na trytytce - z czasem sie dopracuje, bo chodzi tutaj tylko o umiejscowienie
Z racji, że nie miałem pomysłu jak go zamontować (i troche mi sie spieszyło) to jak na razie trzyma sie na trytytce - z czasem sie dopracuje, bo chodzi tutaj tylko o umiejscowienie
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 05:44 przez GOTI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
I mi wreszczie udało sie skompletować części-teraz będę mógł sprawdzić czy nie da sie tej przeróbki jeszcze ułatwic..
Jedno juz dzis sprwadziłem pod blokiem - brązowego przewodu z pinu 6 nie trzeba ciągnąc do bezpieczników z gniazda manetki ponieważ jest to przewód masowy-wystarczy wykożystać jedną z mas będących w pobliżu gniazda bezpieczników
Muszę jeszcze sprawdzić czy przekażnik zmieściłby się na wielkość w orginalnej skrzynce, np: w miejscu obok oryginału.
Pozdro
Jedno juz dzis sprwadziłem pod blokiem - brązowego przewodu z pinu 6 nie trzeba ciągnąc do bezpieczników z gniazda manetki ponieważ jest to przewód masowy-wystarczy wykożystać jedną z mas będących w pobliżu gniazda bezpieczników
Muszę jeszcze sprawdzić czy przekażnik zmieściłby się na wielkość w orginalnej skrzynce, np: w miejscu obok oryginału.
Pozdro
Witam. Mam pytanie.Juz rok temu dokonalem tej modyfikacji zgodnie z powyzszymi zdjeciami.Caly zestaw dzaila na zainstalowanym przekazniku toprana 102 966 zamienika vw/opla.Taki mialem dostepny.Problempojawil sie przy wymianie tego przekaznika na oryginalny vw 357 955 531 zoznaczeniem 99.Wycieraczki maja tylko jedna pozycje regulacji-zalaczaja sie co ok 3 sekundy a manipulacja koleczkiem nic nie zmienia.Czy to wina przekaznika ( ew jego niesprawnosci)?ppozdrawiam
Rafał
Rafał
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Może nie tyle wina przekaźnika co umiejscowienie pinów.kocerbik pisze:Witam. Mam pytanie.Juz rok temu dokonalem tej modyfikacji zgodnie z powyzszymi zdjeciami.Caly zestaw dzaila na zainstalowanym przekazniku toprana 102 966 zamienika vw/opla.Taki mialem dostepny.Problempojawil sie przy wymianie tego przekaznika na oryginalny vw 357 955 531 zoznaczeniem 99.Wycieraczki maja tylko jedna pozycje regulacji-zalaczaja sie co ok 3 sekundy a manipulacja koleczkiem nic nie zmienia.Czy to wina przekaznika ( ew jego niesprawnosci)?ppozdrawiam
Rafał
Sprawdź podłączenie pinów z powyższym schematem od marektw (no chyba, że korzystałeś z innego)