Od września 2013 jestem szczęśliwym posiadaczem Zafiry. Póki co samochód sprawdza się rewelacyjnie. Większych awarii nie stwierdzono, aczkolwiek trochę już przy niej zrobiłem i jeszcze spora lista do zrobienia pozostała Zafira w tej wersji silnikowej jest bardzo dynamiczna - nawet zapakowana po dach pozwala na swobodną i dynamiczną jazdę. Do dziś zrobiłem nią 10.000 km, średnie spalanie wychodzi ok. 7l/100km. Jak na ponad dwulitrowy i 125-konny silnik uważam, to za dobry wynik. Aktualny przebieg to 219.000 km. Kupiona trochę z przypadku. Otóż po odwiedzeniu kilku komisów samochodowych byłem załamany - tzn. egzemplarze tam dostępne były w opłakanym stanie. Więc zrezygnowany wróciłem do ogłoszenia, które wczesniej z miejsca pominąłem. Naderwane lusterka, brak fotek wnętrza, lakoniczny opis i... czwarty, ale prywatny właściciel. Jak się okazało, Zośka zrobiła dobre wrażenie. Prowadziła się równo, jechała prosto, przy chamowaniu nie ściągało na boki. Serce jak dzwon, silnik pracuje równo. Przy -15 stopniach i 3 sprawnych świecach też zapala Do zrobienia jest kosmetyka: czyli tu trochę rdzy, tam coś pęknięte itp. Myślę, że przy odrobinie okazanego jej serca odpłaci się tym samym Poniżej jest opis tego, co do tej pory wymieniłem. Wnioskuję po tym, że poprzedni właściciele nawet części eksploatacyjnych nie wymieniali... Cóż każdy dba jak umie To na razie tyle
Informacje wydobyte z VIN:
1. Data produkcji 11.07.2002
2. Skrzynia manualna
3. Silnik Y22DTR czyli inaczej 2.2 DTI
- poduszki powietrzne (mam nadzieje, że wszystkie sprawne)
- ABS
- kontrola trakcji
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
- przyciemniane tylne szyby
- lusterko fotochromatyczne
- przednia szyba odbijająca ciepło
- białe zegary
- kolory siedzeń: czarno-czerwone
Do tej pory wymieniono:
1. Oba lusterka – kupiłem z pękniętymi
2. Filtr kabinowy
3. Olej i filtr oleju
4. Filtr powietrza
5. Calutki tłumik
6. Dwie świece żarowe (i dwie jeszcze twardo siedzą)
7. Linka hamulca ręcznego
8. Klocki i tarcze hamulcowe: przód i tył, płyn hamulcowy
9. Amortyzatory: przód i tył
10. Dwie sprężyny przednie
11. Akumulator
12. Termostat
13. Osłona przegubu
Trochę jeszcze do zrobienia zostało, z czego najważniejsze to dwumasa i całe sprzęgło oraz wymiana chłodnicy. Na chwilę obecną ją uszczelniłem, ale jest w kiepskim stanie Pozostałe rzeczy będą czysto kosmetyczne Wszelkie zmiany dopiszę w tym temacie.
Kod: Zaznacz cały
VIN: W0L0TGF7522291222
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: PR55
REG: M0093BP7L
Data produkcji: 11072002
Typ Silnika: Y22DTR
Numer Seryjny Silnika: 17D26466
Typ Nadwozia: F75
Numer Wyrobu:
Kod Daty: 11072002
Numer skrzyni biegów::
Kod kombinacji trymowej:
Kod GM*Drive: XXEF
Filtr Napędu: Kierownica z lewej strony
Znaczenie VIN:
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
2:2002
2:Bochum
291222:SERIAL NUMBER
2F4 = RADIO,CDR 500
2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
70X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZERWONY
70Y = WYKŁADZINA WYKOŃCZENIA DRZWI,W RÓŻNYCH KOLORACH
80I = WNĘTRZE-CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
BOC = WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 = KLIMATYZACJA
CU3 = DLA FRANCJI
CU3
D17 = INST.,BIAŁA,CZARNA
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
F19 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.82
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K09 = ALTERNATOR,120A
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
L50 = SILNIK TURBO-DIESEL Y22DTR[L50/LRE]
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M63 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5-BIEGOWA,TYP F35
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NC9 = EMISJA SPALIN,WYSOKOPRĘŻNY,Z KATALIZATOREM,WARIANT 3
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QD9 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T67 = AKUMULATOR,70AH
T6V = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,S/LUX,WARIANT 2
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
U3D
U55
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W6V = WYKOŃCZENIE,TKANINA,S/LUX,WARIANT 2
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK2 = DLA FRANCJI
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL0 = WYPOSAŻENIE,SELECTION
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z0W
Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Pozdrawiam forumowiczów