Steinhof czy Imioła Hakpol który hak lepszy?

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zafcia

Steinhof czy Imioła Hakpol który hak lepszy?

#1 Post autor: zafcia »

Czy ktoś zna tych producentów? Który jest lepszy?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: SD72 »


hispan

#3 Post autor: hispan »

Mam w Zafirze 2.0 DTI hak od Steinhofa. Ciągnąłem ostatnio z Grazu do Wiednia (200km) na lawecie renault scenic RX4. zocha waży 1,5 tony a zapięte miałem 2 (laweta 500kg + auto 1,5t). Ciągła dobrze do 70 km/h ale powyżej to ładunek zaczynał prowadzić zafire. Hak wytrzymał bez problemów. Z kolei do w/w RX-a zamontowałem wypinany hak bosal i dziadostwo straszne. Pustą lawete ciągłem i skrzypiał. Strach coś więcej wrzucić.

Renowator

#4 Post autor: Renowator »

Odświeżę temat i zapytam czy powyższe haki Steinhof i/lub Hakpol Imioła da się zamontować w Zafirze A OPC bez cięcia zderzaka? Niestety na stronach producenta nie ma rozróżnienia OPC a zwykła. W temacie "Montujemy hak w ZA" też nic konkretnego nie znalazłem bo ludzi zamiast pisać modelami to wklejają linki allegro..., które po chwili są nie aktualne.

hispan

#5 Post autor: hispan »

Niestety bez ciecia sie nie obejdzie. Oryginalny zderzak w zwyklej zafirze mielem lekko podgiety na haku od steinhofa. OPC ma nizej zderzak, cos tak jakby dokladka zderzaka.

Renowator

#6 Post autor: Renowator »

Odkopuję ale dla potomnych. Mam ZA OPC i przy montażu haka firmy Steinhof nic nie trzeba ciąć w zderzaku. Jest lekko podgięty co widać w moim tutorialu na forum ale delikatnie więc mocno się nie pręży.

marcingebus

#7 Post autor: marcingebus »

hispan pisze: Z kolei do w/w RX-a zamontowałem wypinany hak bosal i dziadostwo straszne. Pustą lawete ciągłem i skrzypiał. Strach coś więcej wrzucić.
Jaki model tego Bosala, bo miał chyba dwa wypinane (pion i poziom).

Ja ze swej strony mogę dodać, że mam złe doświadczenia z hakiem wypinanym AutoHak. Elemet wypinany dostał luzu w gnieździe. Mineło jakies dwa lata i po telefonach do producenta. Producent mi wymienił na nowy bez formalności w postaci paragonów, montażystów itd..... Odkręciłem gniazdo z elementem wypinanym, wysłałem kurierem, za tydzień miałem nowy komplet. Dla producenta DUUZY plus, dla samego produktu raczej minus. Myślę, że haki niewypinane nie mają takich przypadłości, a wypinany, ten miał 3 lata temu taka wadę. (To było we Fiacie Doblo, ale uszkodzone było gniazdo/wypinany element, a ten pewno jest taki sam do wszystkich aut, bo jego się przykręca 4 śrubami, do konstrukcji montowanej do auta i ona bedzie inna dla każdego modelu auta.

Teraz chcę też wypinany do ZB i na widelcu mam Westfalie, albo Bosal-Oris ten pionowy. Ktoś ma jakieś dośwadczenia złe po latach eksploatacji?

Awatar użytkownika
Przemass
Zafiromaniak
Posty: 886
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
Imię: Przemek
Lokalizacja: Pyrlandia
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Przemass »

Renowator pisze:Odświeżę temat i zapytam czy powyższe haki Steinhof i/lub Hakpol Imioła da się zamontować w Zafirze A OPC bez cięcia zderzaka? Niestety na stronach producenta nie ma rozróżnienia OPC a zwykła. W temacie "Montujemy hak w ZA" też nic konkretnego nie znalazłem bo ludzi zamiast pisać modelami to wklejają linki allegro..., które po chwili są nie aktualne.
Kup sobie na allegro taki,który ma w opisie bez cięcia zderzaka i po sprawie.
Ja tak kupiłem ( bodajże sprzedawca z Wrocławia ) i bez problemu mam założony do OPC bez cięcia.Można ? można,wystarczy chcieć :P
Zafira OPC Arden Blue by Przemass:

https://youtu.be/ZTRk3ILxeOk

Gregor ES

#9 Post autor: Gregor ES »

Pytanko jedno.Sa dwa rodzaje haków. Z jakimś modułem i bez. Różnica w cenie prawie 160zł. Czym się to różni oraz do mojej ZB który lepszy?

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No z tego co tu czytałem , to haka bez modułu nie zamontujesz do swojej ZB o ile nie posiada ona takowego modułu. Teraz nawet z hakiem sa cyrki, cuda na kiju.... :/

Awatar użytkownika
OpelGreg
Mieszkaniec
Posty: 348
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:41
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: południe
Auto: Zafira B Opc 241KM '08
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#11 Post autor: OpelGreg »

mam zamontowany hak od steinhofa -w wersji do opc -czyli bez wycinania zderzaka , mam go drugi rok / zero korozji / i jest ok -jedynie co to polecam wymienić śruby mocowania gniazda wtyczki na nierdzewne i po sprawie .
VERONI2468

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#12 Post autor: gRZENIU »

OpelGreg pisze:mam zamontowany hak od steinhofa -w wersji do opc -czyli bez wycinania zderzaka , mam go drugi rok
A możesz powiedzieć gdzie go nabyłeś ... Czy kupowała go firma która zakładała Ci hak :?:

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#13 Post autor: grzes »

Gregor ES pisze:Z jakimś modułem i bez
Tak jak Jarecki napisał. Bez modułu nie podpinaj elektryki.
W sam raz dla mnie pytanie autora. Cały tydzień grzebałem za hakami i doszedłem do wniosku, że Steinhof solidniejszy. Argumenty które mnie przekonały:
1) jeden z forumowiczów zamieścił filmy na których pokazał montaż Hak-polu do ZA, nie pasowały otwory
2)porównując rysunki obu haków to Steinhow wygląda identycznie jak orginalnie montowane w ZB. Oczywiście pomijając mocowanie kuli
3) cena też o czymś świadczy, Hak-pol tańszy o stówę.
4)powyższe odpowiedzi :piwo:
Co do modułu to zamierzam sam sobie go poskładać z z styczników. Zamówioną mam używkę, jak się okaże szmelcem to będzie Steinhow. Powodzenia.

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#14 Post autor: grzes »

No i hak założyłem. Jestem nieco zawiedziony Steihhofem. Otóż śruby twardości 8.8 okazały się miękkie jak rzepa. Co dziwne te dłuższe zerwałem obydwie a krótsze trzymały jak należy. Również śruby i nakrętki fi 8, te którymi się przykręca wsporniki haka do podłużnicy, to jakaś tania chińszczyzna. Zakupione nowe w sklepie były o niebo mocniejsze. Jak dla minie oryginalne śruby są za kiepskie, przynajmniej te dłuższe fi 10. Dokręcałem wszystko bez klucza dynamometrycznego i może ktoś mi zarzucić brak wyczucia. Owszem, jednak nie jedną śrubę w życiu dokręcałem i wiem co piszę. Dla tego przyszłym nabywcom zalecam ostrożność przy dokręcaniu. Poza tym nie mam żadnych uwag do haka. Wszystko pasowało na tip top. Szablon do wycięcia zderzaka mógł by być krótszy o ok 2cm, nie ma potrzeby wycinać go tak głęboko. Ale to szczegół.
Moduł zrobiłem na stycznikach. Pracuje poprawnie. Koszt 30zł, trochę dłubania i cyderek co by łapkami nie trzepało :lol: . Jedyną wadę zgłosił pasażer tylnych siedzeń, trochę pstryka. Założę wyłącznik modułu i bez przyczepki pstrykać nie będzie. :D
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 20:53 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: fredas »

Za nieużywanie klucza dynamometrycznego :zolta: a jeżeli chodzi o wycięcie to się zgodzę jest stanowczo za duże :ok: pozatym steinhof ma lepszą kulę niż hakpol
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”