Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kacperuch pisze:plius dla continentala- opony z tego co widzę są symetryczne
A czemu to niby plus ?
Właśnie odchodzi się od opon symetrycznych ponieważ pozwalają lepiej wykorzystać powierzchnię styku opony. Tylko niestety rynek jest nieufny myśląc że te same opony będa inaczej działały po lewej i po prawej stronie pojazdu więc producentom idzie ciężko przekonywanie nabywców. Sam mam asymetryczne Pirelki w Carismie i sprawują się o niebo lepiej niż ich symetryczny poprzednik, a w obie strony trzymają tak samo
cns80, z tego co wiem masz UNIROYALE jak założysz to w miarę możliwości opisz proszę pierwsze wrażenia z jazdy:) bardziej chodzi mi o suchą nawierzchnię
ale chyba zaryzykuję te UNIROYAL a za zaoszczędzone pieniądze wezmę rodzinę na wycieczkę
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”
Na suchym prawie każda opona z klasy średniej i wyższej zachowuje się podobnie. Są oczywiście wyjątki jak opony wybitnie kartoflane, wybitnie wykładające się na feldze i wybitnie piszczące. Ale jeśli chodzi o drogę hamowania czy trzymanie się w zakręcie to w zetknięciu z naszymi umiejętnościami (a nie kierowców testowych w sterylnych warunkach) jak wielkimi Kubicami byśmy nie byli i tak uzyskamy niewielkie odstępstwa w wynikach testów.
Natomiast różnice zaczynają się na mokrym i na śniegu, bo tam nasze kilku procentowe błędy są mulitplikowane kilkudziesięciokrotnie przez warunki drogowe I tu widać która opona stara się ratować nasz tyłek przed nami samymi.
Uniroyala założę pewnie dopiero w przyszłym tygodniu więc wtedy podam pierwsze wrażenia.
Kacperuch pisze:plius dla continentala- opony z tego co widzę są symetryczne
A czemu to niby plus ?
Właśnie odchodzi się od opon symetrycznych ponieważ pozwalają lepiej wykorzystać powierzchnię styku opony. Tylko niestety rynek jest nieufny myśląc że te same opony będa inaczej działały po lewej i po prawej stronie pojazdu więc producentom idzie ciężko przekonywanie nabywców. Sam mam asymetryczne Pirelki w Carismie i sprawują się o niebo lepiej niż ich symetryczny poprzednik, a w obie strony trzymają tak samo
plus taki, że jakby coś się działo nie tak- cieło oponę nierówno, to zawsze można odwrócić. To ja w poniedziałek zakładam już na alumy. dziś mi przyszły ładne chromowane wentylki Ale z zakładaniem na auto to jeszcze nie wiem czy już czas. w sumie 15 minut i jakby śnieg spadł z powrotem jest zimówka może i ja tak zrobię. pod koniec przyszłego tyg lece w góry to je trochę przegonie
Kacperuch pisze:plus taki, że jakby coś się działo nie tak- cieło oponę nierówno, to zawsze można odwrócić.
Ale co to ma dać ? Przecież ta opona straciła właśnie część powierzchni roboczej i jej obrócenie poprawi tylko samopoczucie właściciela, a ona i tak nie będzie trzymać
markov pisze:Hej, ja od siebie nic nowego nie dodam ale dla mnie uniroyale mają bardzo ale to bardzo miękkie boki i buja autem. Trzeba dobić więcej powietrza.
Rain Expert ma wystarczająco twarde boki. Rain Sport 2 miał miękkie i tam faktycznie pomagało dobicie 0,3 bar. Rain Sport 3 ma moim zdaniem wystarczająco twarde, bo mam za mało napompowane, a nie bujają.
Troszkę mimo woli potestowałem te opony, bo musialem gnać przez cała Warszawę do domu, bo miałem pożar w kuchni. No i powiem szczerze że na suchym wszystko idealnie, ale nie udało mi się zapiszczeć tymi oponami w łuku. Teraz specjalnie się zasadzę i spróbuję to zrobić skoro po dobroci nie chciały.
Z obserwacji deszczowo mokrych, to właczając się do ruchu pomiędzy rozpędzone samochody opona praktycznie nie uślizguje się, a kontrola trakcji nie ingeruje.
też już jeździłem na nich, ale po suchym, bo z powrotem zarzuciłem na wycieczkę w góry zimówki (stroszyli śniegiem) no i podobne obserwacje. jeździłem ze 3 dni i ani razu nie zapiszczały, a próbowałem. pewności nie mam, ale i chyba nie było uślizgu kół przy próbie gwałtownego ruszania. w tym tyg znów zarzucę alusy, bo simy już nie będzie a jeśli nawet to po moich równinach i normalnej jeździe spokojnie się la letnich jakiś mały śnieżek przejedzie
Kacperuch pisze:pewności nie mam, ale i chyba nie było uślizgu kół przy próbie gwałtownego ruszania.
Dziś na mokrym i wymalowanych pasach ruszyłem bez poślizgu, ale nie wiele brakowało. Tyle że ruszałem tak samo jak zwykle i zwykle w takich warunkach poślizg był spory
Najbardziej jednak zależy mi na wynikach na mokrym w łuku i przy gwałtownych zmianach kierunku, a dziś był za duży ruch żeby to potestować.
Ja osobiście kupiłem na ten sezon do Zosi Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 91 V. Opinie dobre, dużo nagród dla oponek i miałem je już w innym aucie ale z tymi samymi parametrami jeżeli chodzi o opory toczenia i zachowanie ma mokrej nawierzchni.
Rozglądam się za nowymi oponami letnimi 205/55/16 i chciałem zapytać czy może ktoś z forumowiczów jeździ na oponkach tych z lików i jak się sprawują: Goodyear EfficientGrip Performance
lub Continental Contact Premium 5
nt continentali pojawiają się opinie w necie że szybko się zużywają tak samo w przypadku goodyear'ów
Za to michelin (nieco droższe) według testów wygrywa w trwałości i nie odbiega jakością/warunkami od tych wyżej podanych Michelin Energy Saver +
Proszę o opinie
Dobra opona która ma się trzymać drogi zawsze będzie się szybciej zużywała .Ciężko pogodzić super przyczepność z długa trwałością Wszystkie 3 oponki które wymieniłeś są bardzo dobre a tyle ilu kierowców tyle będzie opinii Po etykietach widać ze GOODYEAR i Michelin mają super przyczepność na mokrym (klasa A) opór toczenia tez mały (klasa B) ale Opona Goodyear EfficientGrip Performance jest cichsza oponą
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Tego Michelina miałem w innym samochodzie. Przereklamowane badziewie. Na mokrym wogóle nie próbuje się trzymać. Continentala miałem starszy model, ale jak patrzę na ten bieżnik to wiele się nie zmieniło. Takie samo przeciętniactwo. Goodyear'a nie miałem, ale będzie to mniej więcej to samo.
W tych pieniądzach dostaniesz opony z bieżnikiem kierunkowym. A z asymetrycznych to już całkiem spory wybór. Ja polecam Uniroyal RainExpert i RainSport 3 oraz Dunlop Sport BluResponse. Wiem że Bridgestone ma dobre Turanzy ale za krótko na nich jeździłem żeby wypowiadać się o trwałości (ale słyszałem że jest dobrze). Pirelli Cinturato P7 też są bardzo dobre. Trzymają rewelacyjnie, ale niestety auto sprzedane więc nie wiem ile wytrzymają.
Te które wskazałeś to "dojne krowy" producentów. Produkty przeciętnie dobre ze znaczną ceną. Te same koncerny mają w swojej ofercie dużo lepsze opony pod inna marką i z niższą lub porównywalną ceną. Część z nich Ci wskazałem. Pozostałe sam znajdziesz
cns80 pisze:Ja polecam Uniroyal RainExpert i RainSport 3
Osobiscie od dawna stawiam na dobra przyczepnosc na mokrym. Na suchym to i na przecietnej oponie wiekszosc sobie poradzi.
Kupuje tylko Uniroyala : Rainsporty albo Rainexperty. Te opony nigdy mnie nie zawiodly na mokrym a na suchym jest tylko lepiej.
Popieram przedmówcę, w Corsie mam RainExperty a do Zafiry kupiłem RainSporty 3. Trochę miękkie opony ale nie szumią, świetnie odprowadzają wodę i trzeba je ciut bardziej dopompować bo wyglądają jakby na kapciu się jeździło. Ja jestem bardzo zadowolony.
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."
Leonardo da Vinci