Wymiana cewki zapłonowej
Moderator: Sebu$
witam
jak w temacie - CHECK ENGINE sam sie pojawia przy problemie(cewka zaplonowa do wymiany-ale mechanik kazal jezdzic az sie zacznie sypac i okazywac to w czasie jazdy(ja bym to ujął że facet nie chce narażac mnie bez potrzeby na koszta-stały zaufany mechanik)), ale jak cewka wraca do normy za kilka-kilkadziesiat kilometrów to check sam sie wyłącza i auto jeżdzi jakby nigdy nic sie nie działo....nawiasem mówiąc jak cos sie z cewką zaczeło dziac to dałem po garach i do dziś jest spokój(2 dzień)-to nie metoda-ale pomogło na chwile-wiem że za jakiś czas znowu wyjdzie i koszta nieuchronne...
ktoś tak ma?
interesuje mnie w zasadzie DLACZEGO check engine sam sie zapala(to wiemy)-ale dlaczego sam sobie gaśnie(pomimo że zostawia rejestry w komputerze ze było zepsute to i tamto... ).
Check engine sobie a Zafira SOBIE...piłem coś czy jak
w Hondzie Civic(2 auto) jak wywaliło check kiedys to było jak jazda autem na huśtawce...do przodu,ble ble ble,do przodu....i spalała nagle 13 litrów na 100 km !!!(silnik 1,4 90 km)jechało bo jechało-ale maluch był dynamiczniejszy-a wadą był czujnik MAP-dolotowy powietrza jak sie nie myle...
jak w temacie - CHECK ENGINE sam sie pojawia przy problemie(cewka zaplonowa do wymiany-ale mechanik kazal jezdzic az sie zacznie sypac i okazywac to w czasie jazdy(ja bym to ujął że facet nie chce narażac mnie bez potrzeby na koszta-stały zaufany mechanik)), ale jak cewka wraca do normy za kilka-kilkadziesiat kilometrów to check sam sie wyłącza i auto jeżdzi jakby nigdy nic sie nie działo....nawiasem mówiąc jak cos sie z cewką zaczeło dziac to dałem po garach i do dziś jest spokój(2 dzień)-to nie metoda-ale pomogło na chwile-wiem że za jakiś czas znowu wyjdzie i koszta nieuchronne...
ktoś tak ma?
interesuje mnie w zasadzie DLACZEGO check engine sam sie zapala(to wiemy)-ale dlaczego sam sobie gaśnie(pomimo że zostawia rejestry w komputerze ze było zepsute to i tamto... ).
Check engine sobie a Zafira SOBIE...piłem coś czy jak
w Hondzie Civic(2 auto) jak wywaliło check kiedys to było jak jazda autem na huśtawce...do przodu,ble ble ble,do przodu....i spalała nagle 13 litrów na 100 km !!!(silnik 1,4 90 km)jechało bo jechało-ale maluch był dynamiczniejszy-a wadą był czujnik MAP-dolotowy powietrza jak sie nie myle...
Witam
Jeżeli umieszczam post w złym miejscu, przepraszam i proszę o przeniesienie.
Ponieważ problem dotyczy cewki postanowiłem się podpiąć pod temat
Po zakupie mojej zofii miałem problem z szarpaniem i przerywaniem w związku z tym zostały wymienione świece i cewka ( magneti marelli cała listwa )
I wszystko było ok więc uznałem sprawę za zamkniętą
Od poniedziałku codziennie zapala mi się check engine auto traci moc którą odzyskuje po ponownym odpaleniu auta.
I dalej już jedzie normalnie z zapalonym check eginem ( nie szarpie , nie przerywa )
Za każdym razem komputer pokazuje błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze
Mechanik obstawia cewkę
W najgorszym przypadku sterownik silnika.
( najgorsze jest to że przy podłączeniu kompa cewka działa poprawnie i nie wiem na jakiej podstawie mogę ją reklamować ?)
Zafira 1,6 benzyna (bez gazu) 2002 r
Może Wy macie jakieś sugestie ?
Jeżeli umieszczam post w złym miejscu, przepraszam i proszę o przeniesienie.
Ponieważ problem dotyczy cewki postanowiłem się podpiąć pod temat
Po zakupie mojej zofii miałem problem z szarpaniem i przerywaniem w związku z tym zostały wymienione świece i cewka ( magneti marelli cała listwa )
I wszystko było ok więc uznałem sprawę za zamkniętą
Od poniedziałku codziennie zapala mi się check engine auto traci moc którą odzyskuje po ponownym odpaleniu auta.
I dalej już jedzie normalnie z zapalonym check eginem ( nie szarpie , nie przerywa )
Za każdym razem komputer pokazuje błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze
Mechanik obstawia cewkę
W najgorszym przypadku sterownik silnika.
( najgorsze jest to że przy podłączeniu kompa cewka działa poprawnie i nie wiem na jakiej podstawie mogę ją reklamować ?)
Zafira 1,6 benzyna (bez gazu) 2002 r
Może Wy macie jakieś sugestie ?
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
Obserwujesz to na ciepłym tylko czy i na zimnym silniku? najprościej podmienić cewkę z kimś i to wykluczyć. Mam obecnie ten sam problem, ale u mnie już zdiagnozowałem, że to komputer, który wcześniej dał się wykryć z błędem odnośnie oparów spalin czy jakoś tak. życzę Ci, żęby to była cewka, ja kupiłem nową (i w sumie nie wiem czy uda mi się odmienić) i się okazało, że to nie to. do roboty komputer.. koszta? nie pytaj..
Dzisiaj znowu wywaliło check engine.
Z rana wszystko ok w trakcie powrotu po przejechaniu około 3 km.wywaliło.
Po podłączeniu kompa ,tradycyjnie, wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.
Biorę pod uwagę zamianę miejscami wtryskiwaczy. jeżeli znowu wywali na trzecim cylindrze to mam problem raczej z cewką ( nową )
I będę reklamował , no chyba że to naprawdę sterownik silnika.
Takie pomysły chodzą mi po głowie
Z rana wszystko ok w trakcie powrotu po przejechaniu około 3 km.wywaliło.
Po podłączeniu kompa ,tradycyjnie, wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.
Biorę pod uwagę zamianę miejscami wtryskiwaczy. jeżeli znowu wywali na trzecim cylindrze to mam problem raczej z cewką ( nową )
I będę reklamował , no chyba że to naprawdę sterownik silnika.
Takie pomysły chodzą mi po głowie
Witam.
Cewka pojechała do reklamacji.
Zofia stoi i czeka
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami pracującymi w serwisie opla, wszyscy zgodnie twierdzą ,że cewka powinna być orginalana
I to powinno zaoszczędzić nam wszystkim takich perypetii , pewnie wielu się z tym nie zgodzi bo rozpiętość cenowa cewek jest straszna od 150 zł do 600 zł
Zobaczymy , sam jestem ciekaw
Pozdrawiam.
Cewka pojechała do reklamacji.
Zofia stoi i czeka
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami pracującymi w serwisie opla, wszyscy zgodnie twierdzą ,że cewka powinna być orginalana
I to powinno zaoszczędzić nam wszystkim takich perypetii , pewnie wielu się z tym nie zgodzi bo rozpiętość cenowa cewek jest straszna od 150 zł do 600 zł
Zobaczymy , sam jestem ciekaw
Pozdrawiam.
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
To powiem Wam co ja dziś zrobiłem. Zamieniłem się z kolegą (vectra b ten sam silnik co mój) dałem mu nową cewkę Bremi, na której nie chodzi mi auto tak jak trzeba. Na jego Valeo zrobiłem około 100 km i nie zachodzi to szarpanie/zamulenie co na mojej starej (Sagem) i nowe (Bremi). Obaj będziemy testować tą zamianę i jeśli żadnemu z nas nic się nie będzie działo to zostanie tak jak jest. Jedyna różnica jest taka, że on nie ma gazu i może dla tego cewka tak nie reaguje. W każdym bądź razie wiem przynajmniej, że mój problem leży w kwestii cewki i jak coś to wiem, że tylko Valeo albo oryginalny Sagem będą wchodzić w grę.
AmenKacperuch pisze:tylko Valeo albo oryginalny Sagem będą wchodzić w grę.
Właśnie będę pił kawkę i jak skończę to zaczniemy wróżyć z fusówpitpit pisze:koledzy mam pytanko,w mojej zosce zapala sie i gasnie kontrolka silnika czyli jeden cylinder od czasu do czasu nie pracuje,czy to moze byc wina cewki dodam ze niedawno ja wymienialem?????
A tak poważnie to nie będę oryginalny bo musisz zczytać błędy. Na jaką cewkę zmieniłeś?