Wymiana cewki zapłonowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Cezary

#31 Post autor: Cezary »

Witam
Czy bylby ktos w Olsztynie zeby podmienic cewke zaplonowa?
z gory dziekuje

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#32 Post autor: kibic997 »

witam
jak w temacie - CHECK ENGINE sam sie pojawia przy problemie(cewka zaplonowa do wymiany-ale mechanik kazal jezdzic az sie zacznie sypac i okazywac to w czasie jazdy(ja bym to ujął że facet nie chce narażac mnie bez potrzeby na koszta-stały zaufany mechanik)), ale jak cewka wraca do normy za kilka-kilkadziesiat kilometrów to check sam sie wyłącza i auto jeżdzi jakby nigdy nic sie nie działo....nawiasem mówiąc jak cos sie z cewką zaczeło dziac to dałem po garach i do dziś jest spokój(2 dzień)-to nie metoda-ale pomogło na chwile-wiem że za jakiś czas znowu wyjdzie i koszta nieuchronne...
ktoś tak ma?
interesuje mnie w zasadzie DLACZEGO check engine sam sie zapala(to wiemy)-ale dlaczego sam sobie gaśnie(pomimo że zostawia rejestry w komputerze ze było zepsute to i tamto... ).
Check engine sobie a Zafira SOBIE...piłem coś czy jak :P
w Hondzie Civic(2 auto) jak wywaliło check kiedys to było jak jazda autem na huśtawce...do przodu,ble ble ble,do przodu....i spalała nagle 13 litrów na 100 km !!!(silnik 1,4 90 km)jechało bo jechało-ale maluch był dynamiczniejszy-a wadą był czujnik MAP-dolotowy powietrza jak sie nie myle...

zielony11

#33 Post autor: zielony11 »

Witam
Jeżeli umieszczam post w złym miejscu, przepraszam i proszę o przeniesienie.

Ponieważ problem dotyczy cewki postanowiłem się podpiąć pod temat

Po zakupie mojej zofii miałem problem z szarpaniem i przerywaniem w związku z tym zostały wymienione świece i cewka ( magneti marelli cała listwa )
I wszystko było ok więc uznałem sprawę za zamkniętą

Od poniedziałku codziennie zapala mi się check engine auto traci moc którą odzyskuje po ponownym odpaleniu auta.
I dalej już jedzie normalnie z zapalonym check eginem ( nie szarpie , nie przerywa )

Za każdym razem komputer pokazuje błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze

Mechanik obstawia cewkę
W najgorszym przypadku sterownik silnika.

( najgorsze jest to że przy podłączeniu kompa cewka działa poprawnie i nie wiem na jakiej podstawie mogę ją reklamować ?)
Zafira 1,6 benzyna (bez gazu) 2002 r

Może Wy macie jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#34 Post autor: Kacperuch »

Obserwujesz to na ciepłym tylko czy i na zimnym silniku? najprościej podmienić cewkę z kimś i to wykluczyć. Mam obecnie ten sam problem, ale u mnie już zdiagnozowałem, że to komputer, który wcześniej dał się wykryć z błędem odnośnie oparów spalin czy jakoś tak. życzę Ci, żęby to była cewka, ja kupiłem nową (i w sumie nie wiem czy uda mi się odmienić) i się okazało, że to nie to. do roboty komputer.. koszta? nie pytaj..

zielony11

#35 Post autor: zielony11 »

Dzisiaj znowu wywaliło check engine.
Z rana wszystko ok w trakcie powrotu po przejechaniu około 3 km.wywaliło.
Po podłączeniu kompa ,tradycyjnie, wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.

Biorę pod uwagę zamianę miejscami wtryskiwaczy. jeżeli znowu wywali na trzecim cylindrze to mam problem raczej z cewką ( nową )

I będę reklamował , no chyba że to naprawdę sterownik silnika.

Takie pomysły chodzą mi po głowie

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#36 Post autor: Kacperuch »

podobno zamienniki cewek są takie, że nie zawsze działają ok. ja póki nie znajdę kogoś kto podmieni mi z oryginalną i da sprawdzić czy to ewidentnie wina cewki nie biorę się za komputer. A właśnie. nie ma kogoś w promieniu 100km od Łukowa cewki podmienić?

zielony11

#37 Post autor: zielony11 »

Witam.
Cewka pojechała do reklamacji.
Zofia stoi i czeka

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami pracującymi w serwisie opla, wszyscy zgodnie twierdzą ,że cewka powinna być orginalana

I to powinno zaoszczędzić nam wszystkim takich perypetii , pewnie wielu się z tym nie zgodzi bo rozpiętość cenowa cewek jest straszna od 150 zł do 600 zł

Zobaczymy , sam jestem ciekaw
Pozdrawiam.

Skasowany użytkownik 323

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Jeśli chodzi o cewki to ja polecę zamiennik ale jedynie Valeo. Sam mając ZA wymieniałem cewkę i chodziła dobrze jedynie na valeo.

zielony11

#39 Post autor: zielony11 »

Wielu poleca firmę Delphi

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#40 Post autor: Kacperuch »

To powiem Wam co ja dziś zrobiłem. Zamieniłem się z kolegą (vectra b ten sam silnik co mój) dałem mu nową cewkę Bremi, na której nie chodzi mi auto tak jak trzeba. Na jego Valeo zrobiłem około 100 km i nie zachodzi to szarpanie/zamulenie co na mojej starej (Sagem) i nowe (Bremi). Obaj będziemy testować tą zamianę i jeśli żadnemu z nas nic się nie będzie działo to zostanie tak jak jest. Jedyna różnica jest taka, że on nie ma gazu i może dla tego cewka tak nie reaguje. W każdym bądź razie wiem przynajmniej, że mój problem leży w kwestii cewki i jak coś to wiem, że tylko Valeo albo oryginalny Sagem będą wchodzić w grę.

Leny v40

#41 Post autor: Leny v40 »

Kacperuch pisze:że on nie ma gazu i może dla tego cewka tak nie reaguje
bo gaz ma inna oporność .... i jakiekolwiek wręcz mikroskopijne przebicie zaraz wyjdzie.... a jak z cewkami od beru?????

pitpit

#42 Post autor: pitpit »

koledzy mam pytanko,w mojej zosce zapala sie i gasnie kontrolka silnika czyli jeden cylinder od czasu do czasu nie pracuje,czy to moze byc wina cewki dodam ze niedawno ja wymienialem?????

Skasowany użytkownik 323

#43 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Kacperuch pisze:tylko Valeo albo oryginalny Sagem będą wchodzić w grę.
Amen
pitpit pisze:koledzy mam pytanko,w mojej zosce zapala sie i gasnie kontrolka silnika czyli jeden cylinder od czasu do czasu nie pracuje,czy to moze byc wina cewki dodam ze niedawno ja wymienialem?????
Właśnie będę pił kawkę i jak skończę to zaczniemy wróżyć z fusów :mrgreen:

A tak poważnie to nie będę oryginalny bo musisz zczytać błędy. Na jaką cewkę zmieniłeś?

pitpit

#44 Post autor: pitpit »

pojawia sie blad 351 (brak napiecia na 1i4 cylindrze),co do cewki to jakis tani zamiennik,wlasnie wrocilem od kolejnej madrej glowy(mechanika)i bedzie sprawdzal przewody i kostki.

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#45 Post autor: Kacperuch »

U mnie cewka wymieniona na używaną Sagema. Póki co hasa. Nowa Bremi oddana do reklamacji. Jakiś czas testowałem auto na Valeo też podpisuje się pod powyższymi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”