[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją
Moderator: Sebu$
Jak chcecie doskonałego efektu i lubicie się brudzić to można odczepić wąż od chłodnicy oleju - efekt gwarantowany , a na koniec zdziwko skąd tyle płynu w samochodzie byłodawidryba pisze:Mam pytanie dotyczące spuszczenia płynu z układu chłodniczego do tej operacji. Czy wystarczy tylko spuścić płyn z chłodnicy, czy osobno z silnika również?
Za tydzień zamierzam wymieniać oringi i potrzebuję tej informacji.
Bez kanału się nie obejdzie?
dzień dobry, witam wszystkich serdecznie,
ja również mam problem z nagrzewnica,czy posiada ktoś z kolegów jakieś info i fotki jak dobrać się do nagrzewnicy żeby nic nie uszkodzić?
potrzebuje jakiejś info z fotami krok po kroku....
proszę o pomoc....
ja również mam problem z nagrzewnica,czy posiada ktoś z kolegów jakieś info i fotki jak dobrać się do nagrzewnicy żeby nic nie uszkodzić?
potrzebuje jakiejś info z fotami krok po kroku....
proszę o pomoc....
Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, 12:23 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
jest na pierwszej stronie tego tematu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0Zafirek pisze:witam .w tym temacie były fotki i opis jak to zrobić
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
witam wszystkich serdecznie.
Panowie mam poważny problem,mianowicie jakiś czas temu miałem wyciek z chłodnicy najprawdopodobniej z lewej strony na łączeniu z plastikiem,ale dokładniej to nie wiem,znajomy polecił mi wsypać uszczelniacz w proszku do chłodnic który sprzedają na stacji benzynowych,
kupiliśmy trzy małe opakowania, wykorzystaliśmy dwa wsypując po trochu,oczywiście pomogło i uszczelniło miejsce w którym ciekło, no i też zaszkodziło nie mam od tamtej pory ogrzewania w zafirce,wydaje mi się ze zapchaliśmy całą nagrzewnice
korzystając z kanału na terenie zakładu pracy,spuściliśmy płyn chłodniczy,oczywiście wypływały te cząsteczki z tego uszczelniacza razem z płynem.
gdy już wypłukaliśmy układ to wlałem do zbiorniczka płyn do płukania układu chłodniczego firmy "K 2 " i odpaliłem silnik na 15 min,temperatura dochodziła do 85-90 stopni, myślałem ze będzie wszystko ok bo było ciepło w aucie i nagrzewnica grzała ,póżniej spuściłem ten płyn i zrobiliśmy kolejne płukanko układu aż zacznie lecieć czysta woda,pożnie przedmuchaliśmy układ sprężonym powietrzem i zalaliśmy cały układ chłodniczy płynem chłodniczym,
obawiam się najgorszego że będę zmuszony rozebrać pół auta i dobrać się do nagrzewnicy,nie mając o tym żadnego pojęcia i narzędzi, narzędzia pożyczę od kolegi ale co dalej to nie wiem co i jak i jak zabrać się za to,bardzo proszę o pomoc,jak mogę krok po kroku zacząć zabierać się za
to, co proponujecie jaki będą mi potrzebne narzędzia itp
zamierzam autko oddać do mechanika i wymienić tą chłodnice która gdzieś tam ciekła bo raczej napewno ona jest też zawalona tym uszczelniaczem,
wszędzie gdzie dzwonie i pytam się ile wezmą za wymianę nagrzewnicy i rozebranie auto to wołają 500-600 zł plus do tego nagrzewnica itp
więc proszę o waszą pomoc i podpowiedzi.....
pozdrawiam i życzę miłego dzionka:)
Panowie mam poważny problem,mianowicie jakiś czas temu miałem wyciek z chłodnicy najprawdopodobniej z lewej strony na łączeniu z plastikiem,ale dokładniej to nie wiem,znajomy polecił mi wsypać uszczelniacz w proszku do chłodnic który sprzedają na stacji benzynowych,
kupiliśmy trzy małe opakowania, wykorzystaliśmy dwa wsypując po trochu,oczywiście pomogło i uszczelniło miejsce w którym ciekło, no i też zaszkodziło nie mam od tamtej pory ogrzewania w zafirce,wydaje mi się ze zapchaliśmy całą nagrzewnice
korzystając z kanału na terenie zakładu pracy,spuściliśmy płyn chłodniczy,oczywiście wypływały te cząsteczki z tego uszczelniacza razem z płynem.
gdy już wypłukaliśmy układ to wlałem do zbiorniczka płyn do płukania układu chłodniczego firmy "K 2 " i odpaliłem silnik na 15 min,temperatura dochodziła do 85-90 stopni, myślałem ze będzie wszystko ok bo było ciepło w aucie i nagrzewnica grzała ,póżniej spuściłem ten płyn i zrobiliśmy kolejne płukanko układu aż zacznie lecieć czysta woda,pożnie przedmuchaliśmy układ sprężonym powietrzem i zalaliśmy cały układ chłodniczy płynem chłodniczym,
obawiam się najgorszego że będę zmuszony rozebrać pół auta i dobrać się do nagrzewnicy,nie mając o tym żadnego pojęcia i narzędzi, narzędzia pożyczę od kolegi ale co dalej to nie wiem co i jak i jak zabrać się za to,bardzo proszę o pomoc,jak mogę krok po kroku zacząć zabierać się za
to, co proponujecie jaki będą mi potrzebne narzędzia itp
zamierzam autko oddać do mechanika i wymienić tą chłodnice która gdzieś tam ciekła bo raczej napewno ona jest też zawalona tym uszczelniaczem,
wszędzie gdzie dzwonie i pytam się ile wezmą za wymianę nagrzewnicy i rozebranie auto to wołają 500-600 zł plus do tego nagrzewnica itp
więc proszę o waszą pomoc i podpowiedzi.....
pozdrawiam i życzę miłego dzionka:)
...dodam ze mam jeszcze instalacje lpg o której nie wspomniałem:)
szczerze to liczyłem kolego Bazyliszek na więcej fotek,więcej info i jakie narzędzia są potrzebne no i ile samochodu rozebrać,gdzieś wyczytałem ze niby tez kierownice trzeba zdemontować i cała deskę...
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
szczerze to liczyłem kolego Bazyliszek na więcej fotek,więcej info i jakie narzędzia są potrzebne no i ile samochodu rozebrać,gdzieś wyczytałem ze niby tez kierownice trzeba zdemontować i cała deskę...
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, 05:53 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 1 raz.
no i o to mi chodziło, kupie wszystkie części i biorę się za robotę,
dzięki i pozdrawiam
witam ponownie.
koledzy jeszcze mam takie pytanko,
którędy spuścić płyn chłodniczy nie mając kanału w garażu i czy istnieje ryzyko zapowietrzenia się układu,głowicy i bloku,jeżeli tak to czy można temu jakoś zapobiec,
pozdrawiam
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
dzięki i pozdrawiam
witam ponownie.
koledzy jeszcze mam takie pytanko,
którędy spuścić płyn chłodniczy nie mając kanału w garażu i czy istnieje ryzyko zapowietrzenia się układu,głowicy i bloku,jeżeli tak to czy można temu jakoś zapobiec,
pozdrawiam
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, 05:55 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 3 razy.
też mam ten sam problem czyli cieknie,mam pytanie czy zestaw naprawczy który rzekomo kosztuje ok.30-40 zł. to jest zamiennik i czy w tym zestawie jest lornetka? Pytam bo oryginalny zestaw GM z lornetką,oringami,spinkami w sklepie OPLEX w Łodzi kosztuje 118zł.Nie wiem czy zamawiać ten GM czy jakiś zamiennik,z tego co wyczytałem na forum to koledzy musieli wymieniać taki zestaw już po kilku miesiącach od naprawy,dla tego się zastanawiam nad oryginałem GM.