Czy coś się przestawia po rozgrzaniu?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

Czy coś się przestawia po rozgrzaniu?

#1 Post autor: boogoo »

Witam.Co zmienia się w trybie pracy dti-ka po osiągnięciu temperatury około 60-70 stopni na wskaźniku?Chodzi mi o jakieś nastawy,lub dawniej ssanie,włączanie czujników do obiegu itp...
I czym można zaingerowac w ten tryb?

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

widze ze to samo zab w zab pytanie co na opel24
napisz lepiej po co ci to wiedziec?

boogoo

#3 Post autor: boogoo »

Cześc Kicaj 8) .Wiem,że nie ma ssania diesel...
A mam jeszcze taki malutki problem.Jak jest zimny ładnie i miękko pracuje-to dzięki analizie forum :D ,a jak złapie około 65stopni to nie bardzo,ale pracuje trochę głośniej-a powinno byc odwrotnie.
Myślałem,że może mam zapchany kolektor i szykuję się do czyszczenia-ostatnie było 60tys temu.Ale to nie powinno miec wpływ.
Potem,że to czujnik temperatury oleju-odpowiedzialny za podwyższanie obrotów przy zimnym silniku.
A na końcu,że może łańcuch rozrządu lekko naciągnięty i może fiksowac dawkowanie paliwa.
Nie wiem cholera czego się chwycic,albo gdzie szukac?
Reset kompa i programowanie ponowne pomogło,że cho cho ;) .Ale to chcę jeszcze zrobic i będzie wszystko z dti-kiem,czyli przywrócenie jego pierwotnej i w całym zakresie pracy,charakteru miękkiego i kulturalnego.

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

zakladam ze kontrolka zadna sie nie zapala (nie ma bledu)

ja jakbym mial tak gdybac to bym obstawiam EGR, ew. sprawdzil wskazania temp czujnika czy sie pokrywa z rzeczywistoscia. moze byc rowniez wtrysk.
EGR - bo on dziala na rozgrzanym silniku
a czujnik bo to cos z temp jest zwiazane...

napisz cos wiecej o aucie, przebieg, co bylo robione itd...
a tak w sumie to na dzien dobry bym zalal dobrego paliwa i pare bakow przejezdzil na nim... a nuz sie samo rozwiaze

boogoo

#5 Post autor: boogoo »

Wymieniłem czujniki:
położenia wałka rozrządu,przepływkę,temp.płynu chłodzącego,czujnik temp.zewnętrznej,termostat.EGR i podciśnienie o.k.Zaworki sprawdzone.
Zastanawiam się co jeszcze steruje momentem kąta wtrysku,bo wtedy słyszę wyraźnie trochę wczesny.
Auto ma 320tys nakulane-oryginał 8) .I jestem na dobrej drodze ;) .

I jescze zauważyłem,że są momenty gdy pracuje dobrze.Ale wystarczy,że przychamuję silnikiem i znów łapie za wczesny wtrysk po dodaniu gazu-od około 1700 obrotów.
Wiem Kicaj,że wiesz co miesza mi szyki???pozdro

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

robiles rozrzad? moze wtedy sie przestawil...

boogoo

#7 Post autor: boogoo »

Właśnie nie był robiony nigdy.Ale to jest przypadłośc tylko opla dti,a inne mają rozrząd wymieniany.Może faktycznie wymienic łańcuch?Scania ma dużo na zegarku i może on się też wypowie,czy wymieniał i ile razy?
A ty kicaj robiłeś w A rozrząd?

kicaj

#8 Post autor: kicaj »

a silniki Y19 (2.0 DTH itd) sa na pasku czy na lancuchu?

MarcysM

#9 Post autor: MarcysM »

kicaj pisze:a silniki Y19 (2.0 DTH itd) sa na pasku czy na lancuchu?
Y20... są na łańcuchu. Słyszałem, że teoretycznie łańcuch wytrzyma 400kkm, praktycznie do remontu silnika.

kicaj

#10 Post autor: kicaj »

MarcysM pisze:Y20... są na łańcuchu.
to dalem ciala :( upss z pytaniem o rozrzad
ale moze cos z katem wyprzedzenia zaplonu?

boogoo

#11 Post autor: boogoo »

No właśnie,kąt wyprzedzenia zapłonu.W pompie jest tłoczek kąta wtrysku,ale jak on się zawiesi to podobno z wydechu leci biały dym.A u mnie nie leci.A co steruje tłokiem kąta(wiem,że sterownik pompy i tranzystorek)-od jakiego czujnika zależy?

cbm80

#12 Post autor: cbm80 »

2.0DTI i 2.2DTI oraz 2.2 benzyna to porzadne silniki robione wg starej amerykanskiej szkoly czyli z lancuchem. Niestety teraz to takie mozna znalezc juz tylko w USA. W Europie chyba juz wszystkie silniki dla ludu sa na gumowym rozrzadzie. 1.9CDTI niestety tez.

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

Fiatowski 1.3 CDTi jest jeszcze na łańcuchu.

cbm80

#14 Post autor: cbm80 »

Faktycznie 1.3CDTI ma lancuch, pewnie dlatego tez m.in. dostal tytul "silnika roku 2005".
Tylko czy aby jest faktycznie fiatowski, bo wszedzie gdzie widzialem pisza o nim, ze zostal zaprojektowany przez GM Powertrain.

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

Sorki,że nie na temat
cbm80 pisze: zaprojektowany przez GM Powertrain.
...i Fiata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”