[A] - elmin - 1.8 16V 125KM Elegance 2004r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
elmin

[A] - elmin - 1.8 16V 125KM Elegance 2004r

#1 Post autor: elmin »

Sprowadzona: Styczeń 2014 - na wariata, przez telefon, na szczęście przy pomocy zaufanego człowieka :lol:
Przebieg: 152 000

Rozkodowany VIN (dzięki Bodek):

VIN: W0L0TGF7542125830
Kod modelu: 0QX75
Data produkcji: 19.02.2004
Typ silnika: Z18XE

Kod: Zaznacz cały

2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT9 = DLA HISZPANII
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K09 = ALTERNATOR,120A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG4 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,SPORTY
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
QE7 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,7 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VB5 = ZDERZAK,CZĘŚCIOWO MALOWANY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9S = DLA HISZPANII
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0T = DLA HISZPANII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
póki co zdjęcie tylko zaraz po zjeździe z lawety jeszcze na alusach i letnich oponkach, jutro wrzucę kilka obecnych fotek
Obrazek

Kilka nowych fotek, pogoda paskudna :(, auto na zimówkach po zmianie stalówki idą do regeneracji bo są koszmarne. Herbercik w Sinad'zie dostał nowe podświetlenie pasujące do reszty :P. Aha ramki są na miejscu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Modyfikacje zrobione:

Kod: Zaznacz cały

- spryskiwacze od Insigni
- montaż CB HERBERT II ASC ( zasilanie bezpośrednie, przewodzik antenowy zabudowany )
- ramki zafiraklub :P
Modyfikacje do zrobienia w miarę możliwości, czasu i funduszy:

Kod: Zaznacz cały

- wymiana wyświetlacza na MID
- dodanie podłokietnika org
- tempomat
- automatyczny włącznik świateł (brak K59 niestety )
- automatyczne domykanie szyb
- siłowniki maski
- wygłuszenie maski
- schowek od Vectry B
- przyciemniane szybki
PS. Gdyby kogoś to interesowało to przesiadka była z takiego czegoś :mrgreen: :
Obrazek

Kod: Zaznacz cały

- ospojlerowanie od EBA
- wydech Ulter
- amorki Bilstein
- sprężynki H&R
- ciemne kierunki
- i takie tam pierduły
Ostatnio zmieniony 16 mar 2014, 17:51 przez elmin, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Fajna, taka zamrożona i w srebrnym kolorze.

Wygląda :ok:

Życzę zadowolenia i czekam na kilka fotek.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Robert LTM
Zafiromaniak
Posty: 563
Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Robert LTM »

srebrna strzała :ok: czekamy na więcej foto ;)

Awatar użytkownika
the_starsailor
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
Imię: Maciej
Lokalizacja: Lulinek / Poznań
Auto: Renault
Model: GS3
Oznaczenie silnika: R9M

#4 Post autor: the_starsailor »

ladnie wygąda ;) technicznie pewnie też ok i oby tak było na dłuuuugie lata :) przyjemności z jazdy 8)

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: lawless »

setek tysięcy km jak nie milionów bezawaryjności :piwo: :piwo: :piwo:
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: GOTI »

Czekamy na więcej fotek ;)

Bezawaryjności i zadowolenia z autka :piwo:


..rajdowy Matiz.. :lol:
Obrazek

elmin

#7 Post autor: elmin »

GOTI pisze: ..rajdowy Matiz.. :lol:
Byłem piękny i młody gdy go modyfikowalem :P

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#8 Post autor: ojciec polak »

Zapowiada się ciekawe auto. Powodzenia. :lol:

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: lech31 »

Gratuluję fajnej Zośki. Życzę przyjemności z jazdy. :driver:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: miodzik »

:) przeskok z Matiza do Zafiry to prawie jak kiedyś przesiadka z malucha do Poloneza ;) :D :ok:

A tak serio to bardzo ładna sztuka Ci się trafiła :) a Hiszpańskie pochodzenie pewnie nada jej tylko ognistego i wyraźniejszego charakteru :)

Ale uważaj - bo prawdziwe rodowite Hiszpanki mimo swojej gracji i elegancji są wymagające i czasami trochę uparte :D

Zadowolenia i bezawaryjności!
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Wojti »

Fajna zafirka a przesiadka z osobowego na autobus he he :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

elmin

#12 Post autor: elmin »

Wrzuciłem kilka nowych fotek, bez rewelacji bo pogoda paskudna.

Skorzystam z okazji bo może trafi się mądry człowiek i odpowie na nurtujące mnie pytania.
Przymierzam się powoli do tego MID'a i teraz tak, rozumiem, że najlepiej by było żebym znalazł MID'a od zafirki z eu z takim samym silnikiem i najlepiej żeby był 26 pinowy a nie 32 bo wystarczy pozamieniać kabelki a dołożyć tylko od sterowania i od licznika, zależy mi w zasadzie tylko na spalaniu.
Inna sprawa czy można jakoś zwiększyć zasięg wychyłu wycieraczek? Po odpowiednim wyregulowaniu przy masce mam wrażenie, że powinny troszkę bardziej dochodzić do krawędzi szyby.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: GOTI »

elmin pisze:Skorzystam z okazji bo może trafi się mądry człowiek i odpowie na nurtujące mnie pytania.
Przymierzam się powoli do tego MID'a i teraz tak, rozumiem, że najlepiej by było żebym znalazł MID'a od zafirki z eu z takim samym silnikiem i najlepiej żeby był 26 pinowy a nie 32 bo wystarczy pozamieniać kabelki a dołożyć tylko od sterowania i od licznika, zależy mi w zasadzie tylko na spalaniu.
Inna sprawa czy można jakoś zwiększyć zasięg wychyłu wycieraczek? Po odpowiednim wyregulowaniu przy masce mam wrażenie, że powinny troszkę bardziej dochodzić do krawędzi szyby.
Uporządkuje troche to, bo sam przechodziłem u siebie przez montaż sterowania (od podstaw), a jedyne co posiadałem to ori MIDa ;)

Z uwagi na ograniczone możliwości to właśnie TID ma 26 piny
Nie kupisz MIDa z gniazdem na 26 piny, bo MID ma ich 32 i przez co wg schematu musisz przełożyć piny.
Do tego manetka ze sterowaniem BC (obojętnie jaką wybierzesz: Zafira A, Vectra B, Omega B itd.). Do wszystkiego kilka metrów przewodów i przeciągasz sygnały dodatkowo od ECU i licznika do swojego MIDa.
Obrazek

elmin

#14 Post autor: elmin »

fakt, nie doczytałem myślałem, że mid z szarym gniazdem ma 26 pinów a z żółtym 32 piny

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: GOTI »

elmin pisze:fakt, nie doczytałem myślałem, że mid z szarym gniazdem ma 26 pinów a z żółtym 32 piny
Nie pamiętam jakiego koloru mam gniazdo, ale z dwóch kolorów jakie wymieniłeś najbardziej pasuje mi szare - nie mniej ważna jest ilość pinów.

A odnośnie poszukiwania MIDa (po danym silniku) to po zrobionej instalacji trzeba go zaprogramować techem i dopiero w nim po odpowiednich kodach "parujesz" komputer pod silnik.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”