[I] Tasiorek - Citroen C4 2.0i VTS
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
i bezawaryjności <- a to na prawdę dobre życzenia przy Citroenach chociaż z drugiej strony, dobrze prowadzone auto problemów robić nie będzie.
Mi tam ten kocur się podoba.
Mi tam ten kocur się podoba.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Nie sprawdza się to w przypadku cytrynmiodzik pisze:hociaż z drugiej strony, dobrze prowadzone auto problemów robić nie będzie.
Przykładowo w tym modelu wystarczy przy 20 stopniowym mrozie postawić go na dwa dni na zewnątrz i potem spróbować włączyć światła, a jest duża szansa na to ze kawałek dźwigni zostanie w ręku. Koszt ok. 700-800 zł.
Szyby czołowe w początkowych egzemplarzach pękały w poprzek, bo były nieprawidłowo wklejone i prężyły się na zgrzewie słupka A. Oporniki wentylatorów chłodnicy lecą jak we wszystkich cytrynach. Podobnie cewki zapłonowe.Trwałość zawieszenia typowa dla PSA czyli bez szału.
Jako plus to komfortowe i fajnie trzymające zawieszenie i niezłe silniki czyli dobry samochód, ale nie na dłuższą metę.
Na tą chwilę problemów nie ma Jak będzie dalej to czas pokaże. Auto po wszystkich przeglądach. Wymieniony rozrząd, filtry itp. Samochód rewelacyjny w prowadzeniu i bardzo wygodny - konkretnie tej wersji z tym silnikiem szukałem. Jedyny mankament to troszkę krótka skrzynia i 5 biegów.
Auto jest z ostatniej serii 2008 roku. Patrząc po tym co było w nim robione to większych problemów nie było. W tej chwili auto jest 5 miesiąc u mnie i przejechałem około 9 tyś km w tym 5 tyś na LPG.
Jeśli chodzi o Zafirę to jest nadal i trzyma się dobrze Dużymi krokami zbliżamy się do 190 tyś Za Zafirę na 99,99% będzie kolejna Zafira. To auto miało na celu zastąpić Renault Clio i odciążyć Opla w codziennej eksploatacji.
Auto jest z ostatniej serii 2008 roku. Patrząc po tym co było w nim robione to większych problemów nie było. W tej chwili auto jest 5 miesiąc u mnie i przejechałem około 9 tyś km w tym 5 tyś na LPG.
Jeśli chodzi o Zafirę to jest nadal i trzyma się dobrze Dużymi krokami zbliżamy się do 190 tyś Za Zafirę na 99,99% będzie kolejna Zafira. To auto miało na celu zastąpić Renault Clio i odciążyć Opla w codziennej eksploatacji.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Widzę, że Patryk ma spore doświadczenie z PSA. Przyznam, że w przypadku mojej Cytryny tak samo mógłbym godzinami opowiadać o jej bolączkach, niedociągnięciach PSA, chorobach wieku dziecięcego itd. Do dzisiaj postawiony przed C5 lepiej i dokładniej obejrzę takie auto niż Opla. Tak sądzę. Hrabina zjadła mi tyle nerwów, że na kolejne lata i kolejne auta mi starczy. Do tego karmienie Hrabiny podrobami z tanich hipermarketów (słabej jakości paliwo) odbijało się czkawką co chwilę. Padająca elektronika (auto było z 2001 roku i spało pod chmurką przez większość swojego czasu), padające po zimie czujniki tylko drażniły mnie co chwila. Niestety auto naładowane i naszpikowane wszelkimi możliwymi czujnikami, duperelami i gadżetami (navkę też miałem), śpiące pod chmurką - musi przysparzać drobnych kłopotów. To nie są auta moim zdaniem do takich niewygodnych dla nich warunków bytowych. Są wymagające jak jasny gwint i moim zdaniem bezwzględnie do systematycznej konserwacji i garażowania.cns80 pisze:Przykładowo w tym modelu wystarczy przy 20 stopniowym mrozie postawić go na dwa dni na zewnątrz i potem spróbować włączyć światła, a jest duża szansa na to ze kawałek dźwigni zostanie w ręku. Koszt ok. 700-800 zł.
Ale komfortu, wygody, płynięcia po autostradach czy nawet naszych drogach ciężko znaleźć w innych markach. Mnie osobiście w najważniejszych momentach mojego życia (przedwczesne narodziny dzieci późniejsze bardzo częste wyjazdy na różnego rodzaju rehabilitacje) nigdy nie zawiodło. Przy kilkunastostopniowych mrozach odpalało na dotyk, zawieszenie się sprawdzało rewelacyjnie.
Ale cieszę się że mam Zafirę. Z czystą przyjemnością przesiadłem się z PSA. Gdyby nie te drobiazgi i duperele które padały w Citroenie pewnie dzisiaj by mnie tutaj nie było, no ale z PSA niestety jest jak Patryk pisze wyżej...
Kocur jest bardzo fajny. Życzę Ci bezawaryjności i całkowitego zadowolenia z jego użytkowania, nie padającej elektroniki i jak najmniej fochów ze strony kocura
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 10:24 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Mój faworyt pod względem awarii, fochów i kaprysówmiodzik pisze:C5
Szczególnie lubiłem benzyny poniżej 2 litrów i pierwsze FAPy (czyli DPFy)
Te samochody były jak dzieła małego Ludwika. Tylko były niestety dłuższe niż jedna rolka
W tym kolegi C4 najbardziej drażni mnie wyświetlacz na którym nic nie widać pod słońce i te debilne kontrolki rodem z kalkulatora z lat 80', które są umieszczone na nieruchomej części kierownicy. Pasują do reszty wyświetlaczy jak świni siodło Niestety C4 nie jest aż tak wygodne jak C5 i po przesiadce pierwsze co zauważymy to podskakująca tylną oś (oczywiście przesiadając się z normalnego samochodu tego nie zauważymy).
Mi bardziej do gustu przypadał C2, który cały skakał jak piłka, ale dawał mnóstwo frajdy z jazdy i był prostszy konstrukcyjnie
W każdym razie życzę Ci drogi właścicielu żeby twój Citroen okazał się wyjątkowo nietypowym egzemplarzem
Na tą chwilę problemów z samochodem nie ma. Tak naprawdę pierwszą zimę samochód ma dopiero za sobą. Nie było żadnych problemów. Zarówno Citroen jak i Zafira są garażowane. O samochody staram się bardzo dbać i robić wszystkie przeglądy na czas. C4 do zafiry nie da się w żaden sposób porównać. Na tą chwilę ocenić obiektywnie nie mogę, bo za krótko go mam. Jeśli chodzi o wyświetlacz to tutaj nie mogę się zgodzić. Wszystko jest dobrze widoczne zarówno pod słońce/słoneczny dzień jak i w nocy.
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
- _tosiek_
- Przeglądacz
- Posty: 92
- Rejestracja: 23 lut 2013, 16:43
- Imię: Tosiek
- Lokalizacja: DLE
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A jest nas tu takich więcejTasiorek pisze:Widzę że nie tylko w mojej flocie niemiec i francuz
U mnie prócz ZB Xsarka II z 2.0 HDi z której jestem bardzo zadowolony.
A że ma pochodzenia porodzinne z niedużym przelotem, to służy obecnie jako podstawowy środek lokomocji w destynacjach praca - miasto.
A żeby nie było off-topic: ten wyświetlacz na środku deski uważam za fatalny pomysł Citroena
Jeździłem z takim w C4 - największy minus auta.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Poczekaj aż będziesz jechał na zachód tuż przed zachodem. Ani jednej cyfry nie widać. Chyba że u ciebie już poprzedni własciciel pomyślał i podkleił folią ValeoTasiorek pisze: Jeśli chodzi o wyświetlacz to tutaj nie mogę się zgodzić. Wszystko jest dobrze widoczne zarówno pod słońce/słoneczny dzień jak i w nocy.
Tym razem wstawie kilka zdjęć z podróży do grecji W tej chwili jesteśmy na półmetku. 3300km za nami.
Przejechane Kraje: Polska, Czechy, Austria, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia, Albania, Grecja
Chorwacja - przed Dubrownikiem
Chorwacja za Dubrownikiem
Albania - Vlore
Albania
Albania
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Przejechane Kraje: Polska, Czechy, Austria, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia, Albania, Grecja
Chorwacja - przed Dubrownikiem
Chorwacja za Dubrownikiem
Albania - Vlore
Albania
Albania
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada Porto Katsiki
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Grecja - Lefkada
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 22:32 przez Tasiorek, łącznie zmieniany 1 raz.