Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
glonik21 pisze:Dzis odwiedziłem Frosti w Krakowie -stwierdzili ze do wymiany jest łożysko w spreżarce, za jego wymiane 300 zł ( zdjecie sprezarki, wymiana , sciagniecie i nabicie czynnika ) co wy na taką cene ? Przypomne źe po włączeniu klimy słychać w środku i na zewnatrz wycie przy dodawaniu gazu.. do nie dawna wycied było słyszane tylko w środku..
łożysko czy cewka elektromagnesu się rozlatuje
Ale jeśłi chodzi o samą wymianę łożyska pod kołem napędowym to po co demntować sprężarkę?
Wymienili lozysko w sprezarce ...
[ Dodano: Sro Cze 26, 2013 21:15 ]
Po wymianie lozyska bylo ciszej ale po paru dniach zaczelo sie spowrotem, wczoraj odwiedzilem ponownie Panow we Frosti i stwierdzili ze moga byc luzy na tulei i trzeba wymienic sprezarke koszt uzywki u nich 500 zl a za wymiane nic nie biora bo juz u nich zapłacilem i daje 12 miesieczna gwarancje. Duzo chca za sprezarke ??
Ja już byłem w serwisie klimatyzacji, jestem umówiony na za jakiś czas. Prawdopodobnie to coś z kompresorem, ale pan z serwisu powiedział, że tak ciężko powiedzieć bez rozkręcania. Może to być detal, ale w najgorszym przypadku wymiana lub regeneracja kompresora...
P.S. Jak to jest z tymi układami klimatyzacji?? Na serwisie widziałem 2 auta sporo nowsze od mojej Zafiry... Czy jakoś idzie w dół?
[ Dodano: Sro Lip 03, 2013 08:40 ]
To już wiem od czego to buczenie... Nie załącza się wentylator, na niski bieg i nie chłodzi układu klimatyzacji... Coś z komputerem Ciekawe ile będzie kosztować naprawa... Wentylator załącza się w trybie awaryjnym
U mnie wycie spowodowane było tym samym co u Marcela - brak pierwszego i drugiego biegu wentylatora chłodnicy przez co wentylator nie załączał się po włączeniu klimatyzacji. Powodowało to wzrost temperatury i ciśnienia w układzie przez co kompresor miał ciężko i wył.
Uszkodzone było uzwojenie drugiego biegu w opornicy wentylatora, przez co nie działał pierwszy ani drugi bieg. Naprawiłem to we własnym zakresie wczoraj przez zmostkowanie uzwojenia drugiego biegu. Teraz na pierwszym biegu wentylator pracuje z prędkością drugiego, na drugim i trzecim pracuje z maksymalnymi obrotami. Będę musiał wymienić opornicę na sprawną lub zastąpić ją rezystorami drutowymi.
Niestety samej nowej opornicy nie da się kupic, jest tylko w komplecie z wentylatorem - cena zabija -1300 PLN lub 200 PLN za używkę.
Jeżeli chodzi o wycie, to dzis przetestowałem auto i jest cichutko, czyli diagnoza speców od klimy była trafna - koszt naprawy to dwa browary wypite po naprawieniu auta i 1.5 cm druta miedzianego
Na module jest napisane żeby nie naprawiać. I pewnie bym sobie dał spokój, gdybym miał dwubiegowy wentylator, bo taki nowy oryginalny Boscha kosztuje ok 300 PLN a wymieniłbym go sobie sam. Niestety, ja mam wentylator trzybiegowy i jak szukałem to nowe kosztują ok 1300 PLN. Używane są po ok 200 PLN.
Dlatego swój moduł rezystorów sobie naprawię.
MARCEL!, poszukaj dobrego elektronika w Twojej okolicy, pewnie da się to naprawić. W tych modułach rezystorów mogą się zepsuć w zasadzie tylko dwie rzeczy: bezpiecznik termiczny, lub uzwojenie opornicy. W moim przypadku padło jedno z uzwojeń.
Czy jak byłeś u elektryka to widziałeś swój moduł wyciągnięty z oudowy wentylatora? Czy wygląda tak jak mój 3 posty wyżej, czy może jest to taka spężynka z drutu bez ceramiki?
Ile styków ma wtyczka modułu rezystorów? Trzy czy cztery?
Wtyczka jest na pewno na tzw. 4 piny. Auto jest u elektronika-elektryka, więc nie wiem jak to dokładnie wygląda... Niestety ciężko jest znaleźć sprawny moduł z rezystorami (opornikami) albo sprawny używany wentylator do mojej wersji (1.8, po liftingu) z 4 pinami....
Jeżeli masz na 4 piny, to prawdopodobnie masz ten sam model wentylatora co ja - 3 biegowy. Czyli niestety - oryginał bardzo drogi.
Jak chcesz dokładny numer katalogowy wentylatora to zapytaj tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10691
Ooo dzięki Nie wiedziałem, że od Astry 3 pasuje.
Ale auto już naprawione, chodzą wszystkie 3 biegi wentylatora, dodatkowo elektromechanik wyczyścił przepustnicę i przepływomierz, pokasował błędy które wynikały z przepustnicy i naprawił zamykanie centralnego w tylnych drzwiach od kierowcy.
Za całość zapłaciłem 300 zł, więc nie ma tragedii...
Witam. Mam podobny problem z klimą, w tamtym roku była kupiona nowa chłodnica i nowy ociekacz, zostały tez wymienione wszystkie oringi uzupełniona klima i odgrzybiona wymieniony filtr kabinowy wszystko ładnie działało w tamtym lecie dziś włączyłem klime i pojawiło się takie ciche syczenie nawet przy wyłączonym nawiewie i zamiast wiać zimnym powietrzem wieje chłodnym, nie ma różnicy czy klima włączona czy nie wieje takim samym. klima się uruchamia chodzi wiatrak i spręzarka. wie ktoś co może być przyczyną?
wadol82 pisze:Witam. Mam podobny problem z klimą, w tamtym roku była kupiona nowa chłodnica i nowy ociekacz, zostały tez wymienione wszystkie oringi uzupełniona klima i odgrzybiona wymieniony filtr kabinowy wszystko ładnie działało w tamtym lecie dziś włączyłem klime i pojawiło się takie ciche syczenie nawet przy wyłączonym nawiewie i zamiast wiać zimnym powietrzem wieje chłodnym, nie ma różnicy czy klima włączona czy nie wieje takim samym. klima się uruchamia chodzi wiatrak i spręzarka. wie ktoś co może być przyczyną?
Podpinam sie pod pytanie, bo też tak mam..
Przed zimą wymieniona chłodnica + osuszacz, klima nabita oraz dodatkowo zabezpieczyłem chłodnice siatką (w zderzaku) dla lepszej ochrony.
Włączam nie dawno klimatyzacje a tu brak różnicy
Dodam, że nie wasze słychać charakterystyczny syk, lecz w większości przypadków tak.