[A] - nowm 2.0 DTi Comfort 101KM 2000R
[A] - nowm 2.0 DTi Comfort 101KM 2000R
Witam wszystkich, nastała pora pokazać swoją Zośkę
Jej posiadaczem jestem od lipca 2013
Z najważniejszych rzeczy:
- silnik 2.0 DTI o mocy 101KM, rocznik 2000
- 4x airbag
- 2x el. szyby
- 7 foteli
- światła przeciwmgielne przód i tył
- aluminiowe felgi
- klimatyzacja
- radio cd Sony cdx-s22
- dywanik bagażnika i rozwieszana siatka oddzielająca bagażnik od drugiego rzędu siedzeń
Co zrobiłem/wymieniłem:
- wymiana tulejki drążka zmiany biegów (nic się nie tnie, biegi wchodzą płynnie)
- wymiana akumulatora na nowego Boscha
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana płynu wspomagania kierownicy
- wymiana wszystkich filtrów
- zlikwidowanie pisków, które towarzyszyły przy skręcaniu kół
- wyczyszczenie silnika i wymiana wszystkich uszczelek, które powodowały przecieki
- wymiana tłumika środkowego i renowacja końcowego
- wymiana przednich żarówek mijania na jaśniejsze
- zakup haka holowniczego
Wizualne dodatki:
- przyciemnione tylne boczne szyby folią termokurczliwą
- montaż podłokietnika
- wymiana żarówek wewnętrznego oświetlenia na białe ledowe
- listwy progowe
- okleina "szczotkowane aluminium 3D" na kokpicie i ramce przy drążku zmiany biegów
- zmiana oświetlenia deski rozdzielczej na biało-czerwone
- ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu
- wymiana mieszka na czarny skórzany
- nowy dywanik kierowcy
- nowy oryginalny chromowany emblemat na tylną klapę
Co mnie w najbliższym czasie czeka:
- montaż wzmacniacza audio pioneera
- montaż nowych głośników
- zmiana oświetlenia licznika i komputera
- wykonanie i założenie chromowanych obramowań zegarów licznika (pokażę efekt)
- wymiana daszków przeciwsłonecznych na te z oświetleniem oraz oświetlenia między daszkami na schowek z lampką (fajny gadżet)
- wygłuszenie drzwi (i tutaj pytanie do Zafiromaniaków- rzućcie okiem na zdjęcie z wnętrza drzwi - i napiszcie mi co to jest? mam tym zaścielone wszystkie dziury w drzwiach, tworzy się pudło rezonansowe, materiał podobny do membran w perkusji)
- wyczyszczenie felg wewnątrz z czarnych nalotów
Jej posiadaczem jestem od lipca 2013
Z najważniejszych rzeczy:
- silnik 2.0 DTI o mocy 101KM, rocznik 2000
- 4x airbag
- 2x el. szyby
- 7 foteli
- światła przeciwmgielne przód i tył
- aluminiowe felgi
- klimatyzacja
- radio cd Sony cdx-s22
- dywanik bagażnika i rozwieszana siatka oddzielająca bagażnik od drugiego rzędu siedzeń
Co zrobiłem/wymieniłem:
- wymiana tulejki drążka zmiany biegów (nic się nie tnie, biegi wchodzą płynnie)
- wymiana akumulatora na nowego Boscha
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana płynu wspomagania kierownicy
- wymiana wszystkich filtrów
- zlikwidowanie pisków, które towarzyszyły przy skręcaniu kół
- wyczyszczenie silnika i wymiana wszystkich uszczelek, które powodowały przecieki
- wymiana tłumika środkowego i renowacja końcowego
- wymiana przednich żarówek mijania na jaśniejsze
- zakup haka holowniczego
Wizualne dodatki:
- przyciemnione tylne boczne szyby folią termokurczliwą
- montaż podłokietnika
- wymiana żarówek wewnętrznego oświetlenia na białe ledowe
- listwy progowe
- okleina "szczotkowane aluminium 3D" na kokpicie i ramce przy drążku zmiany biegów
- zmiana oświetlenia deski rozdzielczej na biało-czerwone
- ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu
- wymiana mieszka na czarny skórzany
- nowy dywanik kierowcy
- nowy oryginalny chromowany emblemat na tylną klapę
Co mnie w najbliższym czasie czeka:
- montaż wzmacniacza audio pioneera
- montaż nowych głośników
- zmiana oświetlenia licznika i komputera
- wykonanie i założenie chromowanych obramowań zegarów licznika (pokażę efekt)
- wymiana daszków przeciwsłonecznych na te z oświetleniem oraz oświetlenia między daszkami na schowek z lampką (fajny gadżet)
- wygłuszenie drzwi (i tutaj pytanie do Zafiromaniaków- rzućcie okiem na zdjęcie z wnętrza drzwi - i napiszcie mi co to jest? mam tym zaścielone wszystkie dziury w drzwiach, tworzy się pudło rezonansowe, materiał podobny do membran w perkusji)
- wyczyszczenie felg wewnątrz z czarnych nalotów
Ostatnio zmieniony 22 mar 2014, 21:33 przez nowm, łącznie zmieniany 6 razy.
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Fajna sprawa ze srebrną konsolą i popielniczką - nigdy bym nie podejrzewał, że będzie to pasować do granatowego (sam mam granat i myśle nad odmalowaniem plastików)
Bezawaryjności i zadowolenia z autka
Masz na myśli tą folie? bo niczego innego nie widze na zdjęciu :>nowm pisze:- wygłuszenie drzwi (i tutaj pytanie do Zafiromaniaków- rzućcie okiem na zdjęcie z wnętrza drzwi - i napiszcie mi co to jest? mam tym zaścielone wszystkie dziury w drzwiach, tworzy się pudło rezonansowe, materiał podobny do membran w perkusji)
Bezawaryjności i zadowolenia z autka
Dzięki Panowie
polecam, wziąłem ciemny srebrny szczotkowany grafit (o trójwymiarowej chropowatej strukturze), wiem, że jest jeszcze czarny szczotkowany grafit, też pewne bardzo fajnie się by prezentował, ale nie tworzyłby takiego kontrastu. Nie chciałem brać jasnego srebrnego grafitu, bo jak dla mnie do całego czarnego wnętrza to nie pasuje. Całość wyklejałem ze szwajcarską precyzją, przez to zeszło mi ok 2h z krótkimi przerwami (przed kilkoma miesiącami też wykleiłem jedną część, ale popełniłem kilka błędów i teraz wiedziałem jak poprawnie zabrać się do pracy).GOTI pisze:Fajna sprawa ze srebrną konsolą i popielniczką - nigdy bym nie podejrzewał, że będzie to pasować do granatowego (sam mam granat i myśle nad odmalowaniem plastików)
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
Dawno nie aktualizowałem tematu, człowiek zabiegany
Jakoś w marcu/kwietniu montowałem wzmacniacz Pioneera do radyjka. Oto mój instruktarz przeciągnięcia kabli spod maski do wnętrza i usytuowania wzmacniacza:
Czas wykonania: nie śpiesząc się, max ok 1,5h i można cieszyć się mocnym dźwiękiem
1. Pod maską na wysokości kierownicy (nieopodal turbiny, jeśli mamy diesel'a) jest czarna gumowa zaślepka- wyciągamy ją przy pomocy śrubokręta używając sporej siły. Otrzymujemy otwór pod kable.
2. Po podłączeniu kabla (+) do akumulatora przeciągamy go przez ww. otwór.
3. Dla ułatwienia przeciągania możemy pomóc sobie jakimś drutem przytwierdzając go do końca kabla, który będzie wewnątrz auta.
4. W środku samochodu sięgamy po kabel, wcześniej odkręcamy po obu stronach boczne plastikowe osłony na przegrodzie pod deską rozdzielczą, żeby przełożyć kable ze strony kierowcy na prawą (jeśli ktoś preferuje umiejscowienie wzmacniacza tam gdzie ja).
5. Przeciągamy kable pod wykładziną, wcześniej ją odginając.
6. Pod odgiętą wykładziną (mniej wiecej okolice prawego nadkola) można dopatrzyć się otworu na śrubę, która idealnie posłuży jako miejsce do podłączenia masy.
7. Podłączenia do wzmacniacza( + i -) i radia (remote i audio) nie opisuję.
8. Ja pod wzmacniacz podłączyłem tubę, którą mam w bagażniku. Kabel od wzmacniacza puściłem wzdłuż progów (nie rozbierając ich).
9. Gumowa zaślepka, którą wyciągnęliśmy na samym początku jak kto woli - można przewiercić i przez nią przeciągnąć kabel lub zastąpić czymś innym, np. folią, uszczelniając nią dziurę.
10. Żeby było jasne - mój wzmacniacz nie napędza głośników w drzwiach, a jedynie tubę (fajnie masuje plecy )
ZDJĘCIA:
bałagan panujący w aucie
dziura widoczna z zewnątrz
dziura widoczna od wewnątrz
przekładamy kable w okolicach pedałów na drugą stronę (m.in. kabel remote i audio od radia)
przeciągnięte kable
odginamy wykładzinę
widoczna dziura pod masę
część kabli weszło w "schowek" pod dywanikiem
wzmacniacz wylądował w schowku pod siedzeniem - idealnie wszedł, na styk
Jakoś w marcu/kwietniu montowałem wzmacniacz Pioneera do radyjka. Oto mój instruktarz przeciągnięcia kabli spod maski do wnętrza i usytuowania wzmacniacza:
Czas wykonania: nie śpiesząc się, max ok 1,5h i można cieszyć się mocnym dźwiękiem
1. Pod maską na wysokości kierownicy (nieopodal turbiny, jeśli mamy diesel'a) jest czarna gumowa zaślepka- wyciągamy ją przy pomocy śrubokręta używając sporej siły. Otrzymujemy otwór pod kable.
2. Po podłączeniu kabla (+) do akumulatora przeciągamy go przez ww. otwór.
3. Dla ułatwienia przeciągania możemy pomóc sobie jakimś drutem przytwierdzając go do końca kabla, który będzie wewnątrz auta.
4. W środku samochodu sięgamy po kabel, wcześniej odkręcamy po obu stronach boczne plastikowe osłony na przegrodzie pod deską rozdzielczą, żeby przełożyć kable ze strony kierowcy na prawą (jeśli ktoś preferuje umiejscowienie wzmacniacza tam gdzie ja).
5. Przeciągamy kable pod wykładziną, wcześniej ją odginając.
6. Pod odgiętą wykładziną (mniej wiecej okolice prawego nadkola) można dopatrzyć się otworu na śrubę, która idealnie posłuży jako miejsce do podłączenia masy.
7. Podłączenia do wzmacniacza( + i -) i radia (remote i audio) nie opisuję.
8. Ja pod wzmacniacz podłączyłem tubę, którą mam w bagażniku. Kabel od wzmacniacza puściłem wzdłuż progów (nie rozbierając ich).
9. Gumowa zaślepka, którą wyciągnęliśmy na samym początku jak kto woli - można przewiercić i przez nią przeciągnąć kabel lub zastąpić czymś innym, np. folią, uszczelniając nią dziurę.
10. Żeby było jasne - mój wzmacniacz nie napędza głośników w drzwiach, a jedynie tubę (fajnie masuje plecy )
ZDJĘCIA:
bałagan panujący w aucie
dziura widoczna z zewnątrz
dziura widoczna od wewnątrz
przekładamy kable w okolicach pedałów na drugą stronę (m.in. kabel remote i audio od radia)
przeciągnięte kable
odginamy wykładzinę
widoczna dziura pod masę
część kabli weszło w "schowek" pod dywanikiem
wzmacniacz wylądował w schowku pod siedzeniem - idealnie wszedł, na styk