odgłosy klimy

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#76 Post autor: lawless »

Gdzieś chyba jeszcze na forum Vectry (jak jeszcę takowa posiadałem)wyczytałem że jak czynnik ubywa to jest taki objaw tzn chodzi o ten syk :>
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#77 Post autor: miodzik »

GOTI pisze: Włączam nie dawno klimatyzacje a tu brak różnicy :/
Dodam, że nie wasze słychać charakterystyczny syk, lecz w większości przypadków tak.
Sprawdźcie oboje ilość czynnika. Jestem pewien, że macie pusto w zbiornikach. Po zimie to wcale nic dziwnego, zwłaszcza robiąc tyle zmian w instalacji.

Sprawdzenie - stacja diagnostyczna która ma możliwość napełnienia instalacji gazem, który uciekając jest widoczny idealnie przez okulary, jakie zakłada diagnosta do zlokalizowania wycieku.

Instalacja ma głównie rurki miedziane. Te na mrozie zwyczajnie się kurczą (zasada rozszerzalności temperaturowej metali) co może powodować nie dokładne połączenia i tym samym rozszczelnienia. Inna możliwość - zbyt mocne dokręcenie któregoś z mocowań i podobny efekt jak przy filtrze paliwa - źle ułożona jakaś uszczelka i efekt dziury gotowy.

W takich miejscach szukałbym przyczyny.

A syczenie -dokładnie jak Adam napisał. Z braku czynnika, pompa nie pracuje prawidłowo i pompuje powietrze lub szczątkowe ilości czynnika, bo nie ma czego innego.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2014, 20:29 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#78 Post autor: lawless »

Jeszcze jedną rzecz dodam że lepiej klimy w takim wypadku nie właczać bo grozi uszkodzeniem sprężarki chyba :lol:
Tak powiedział mi gostek od klimy,teoretycznie klima nie powinna się właczyć bo jakis tam czujnik powinien zadziałać i nie dopuscić do właczenia ....ale zdarza ze czujnik nie zadziała klima sie właczy praca na sucho i problem gotowy :mrgreen:
Jak miałem vectre co roku nabijełem troche koszt 50-100 zł a w zafirze musze podjechać sprawdzić bo nie mam pewnosci a gostek przedemna ponoć nic nie nabijał chociarz klima działa :)
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#79 Post autor: GOTI »

miodzik pisze:Sprawdzenie - stacja diagnostyczna która ma możliwość napełnienia instalacji gazem (chyba argon ale nie pamiętam na 100%) który uciekając jest widoczny idealnie przez okulary, jakie zakłada diagnosta do zlokalizowania wycieku.

Instalacja ma głównie rurki miedziane. Te na mrozie zwyczajnie się kurczą (zasada rozszerzalności temperaturowej metali) co może powodować nie dokładne połączenia i tym samym rozszczelnienia. Inna możliwość - zbyt mocne dokręcenie któregoś z mocowań i podobny efekt jak przy filtrze paliwa - źle ułożona jakaś uszczelka i efekt dziury gotowy.
Sprawdzałem na razie jedynie organoleptycznie i żadnego zielonego nalotu nie widziałem, a wziąłem pod uwage także połączenia rurek (odnośnie materiału na rurki to nie był bym taki pewny :> )
Po niedzieli znajomy ma mi podesłać okulary i lampe no i żmudne szukanie (z resztą jak i przed zimą gdzie wtedy padło na skraplacz) :D
lawless pisze:Jeszcze jedną rzecz dodam że lepiej klimy w takim wypadku nie właczać bo grozi uszkodzeniem sprężarki chyba
Tu masz racje, ale sprężarka nie działa cały czas tylko włącza sie i wyłącza poprzez odpowiednie sprzęgło.
Sam fakt uruchamiana klimatyzacji w takich przypadkach jest dość szalony - z reguły jak coś syczy to oznacza "coś złego" :lol:
lawless pisze:Tak powiedział mi gostek od klimy,teoretycznie klima nie powinna się właczyć bo jakis tam czujnik powinien zadziałać i nie dopuscić do właczenia ....ale zdarza ze czujnik nie zadziała klima sie właczy praca na sucho i problem gotowy
Ale z tym sie nie zgodze ;)
Nie ma żadnego czujnika który mierzył by ilość gazu w układzie. Jedyny jaki znam to czujnik temperatury (ograniczający włączenie klimatyzacji poniżej pewnej temperatury).
Mowa oczywiście o manualnej klimatyzacji

No nic czekam na okularki i lampe, a w między czasie chyba będe zmuszony podjechać na sprawdzenie..

Ta klimatyzacja mnie dobije - co roku jakieś porblemy :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#80 Post autor: Rybka »

Jest jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji.
I chyba on też blokuje włączenie klimy gdy mamy pusto w układzie.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#81 Post autor: lawless »

Rybka pisze:Jest jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji.
I chyba on też blokuje włączenie klimy gdy mamy pusto w układzie.

Seba może o to gostkowi chodziło co Robert pisze :mrgreen: Nie dyskutuje bo sie nie znam tylko tyle co mi gostek od klimy szepnął ;)
Myśl samodzielnie!

wadol82

#82 Post autor: wadol82 »

wczoraj podjechałem do znajomego który naprawia klimatyzacje ale nie samochodowe tylko biurowe, dobił klime mi czynnikiem i weszło 140 g ale efekt jest ten sam nadal syczy i nie chłodzi, nie jest on mechanikiem samochodowym ale kazał mi sprawdzić nagrzewnicę i szczelność nawiewów tylko nie wiem czemu jak w zimę bardzo dobrze grzał a z tego co wiem to jakby nagrzewnica byłaby zapchana to i by samochód nie grzał

krzysiekłódź

#83 Post autor: krzysiekłódź »

wadol82 pisze:wczoraj podjechałem do znajomego który naprawia klimatyzacje ale nie samochodowe tylko biurowe, dobił klime mi czynnikiem i weszło 140 g ale efekt jest ten sam nadal syczy i nie chłodzi, nie jest on mechanikiem samochodowym ale kazał mi sprawdzić nagrzewnicę i szczelność nawiewów tylko nie wiem czemu jak w zimę bardzo dobrze grzał a z tego co wiem to jakby nagrzewnica byłaby zapchana to i by samochód nie grzał
witam do całego układu wchodzi ok 900=950 a dobić to można muchę na stole wykonaj obsługę klimy sprawdź ciśnienia niskie i wysokie i wtedy podjąć decyzję co naprawiać , a co do nagrzewnicy - ona jest tylko do ogrzewania!!! w klimie jest parownik który chłodzi, sprawdzić można jeszcze filtr kabiny ale to nie będzie on. fachowiec po spr ciśnień powie co będzie powodem takiego zachowania.
uv- do wykrywania wycieków zmywany jest przez wodę czyli po deszczu może być problem z wykryciem małych wycieków gazu,a ubytki gazu są naturalną rzeczą gdy przez dłuższy czas nie używamy klimy to olej nie jest rozprowadzany po układzie, gaz ubywa przez połączenia gumowe max do 200g na rok w oplu słaby punkt to kompresor. ewentualnie zrobić próbę azotem z uv jak jest nieszczelność to na 100% wyjdzie
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 mar 2014, 18:03 przez krzysiekłódź, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#84 Post autor: miodzik »

GOTI pisze:Po niedzieli znajomy ma mi podesłać okulary i lampe no i żmudne szukanie
Seba samymi okularami i lampą nie zdziałasz za wiele. Wpierw musiałbyś napełnić jeszcze odpowiednim gazem swoją klimę. Ale jak masz mega dużą dziurę jakąś to in Ci może wyparować zanim dojedziesz do domu. Ja tak kiedyś raz miałem u siebie. Byłem przekonany, że klimę mam sprawną bo dopiero co była robiona a okazało się później, że wypierdziała się jedna jakaś uszczelka i jak pojechałem na ponowne nabicie to mi wpierw chłopak sprawdził na UV czy instalacja jest szczelna. Sam widziałem przez okulary jak gaz po napełnieniu uciekał w trybie ekspresowym.

Radziłbym Ci nawet z lampą i okularami podjechać do kogoś kto napełnia klimy lub je serwisuje. Na dokładne sprawdzenie.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

bartosz111

#85 Post autor: bartosz111 »

u mnie to samo

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#86 Post autor: GOTI »

Puki co nabiłem sobie dzisiaj klime i jak na razie syczenia nie słychać, więc nie wnikam w to dalej :)
Jak znowu ucieknie to dopiero będe sie martwić :>

W układzie było 70g na 700 także troche mało :D

Miałem sprawdzać lampą ale niestety nie dotarła do mnie - może w późniejszym czasie to sprawdze ;)
Zwykłą lampą na najbardziej podejrzanych miejscach nic nie znalazłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#87 Post autor: lawless »

GOTI pisze:W układzie było 70g na 700 także troche mało
Hm no troszke mało było ;)
Myśl samodzielnie!

bartekjj
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 24 gru 2013, 15:06
Lokalizacja: kielce
Model:

#88 Post autor: bartekjj »

panowie odnośńie klimy jestem zielony bo zafirka to moje pierwsze autko z klimą. i takie małe pytanie. otóż gdy włącze klime pod maską słychać takie stukanie. (dzwiek podobny do tykających zaworów w silniku) :D co to może być ? ogólnie dosyć głośno słychać prace klimy ale troche martwi mnie to stukanie. może ktoś coś wie w tym temacie. Pozdrwiam

Skasowany użytkownik 6483

#89 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

taki dziwny odgłos podczas pracy klimy to napewno nic dobrego nie zwiastuje. Nie sprawdzałes jej pracy podczas zakupu auta? Podejrzewam ,że może sprężarka wydaje takowy dźwiek a to by oznaczało ,że sie kończy . Podjedź do majstra niech Ci obada i wtedy bedziesz mógł stwierdzić dokładniej co i jak :piwo:

vojti

#90 Post autor: vojti »

miodzik pisze:
Sprawdzenie - stacja diagnostyczna która ma możliwość napełnienia instalacji gazem, który uciekając jest widoczny idealnie przez okulary, jakie zakłada diagnosta do zlokalizowania wycieku.

Instalacja ma głównie rurki miedziane. Te na mrozie zwyczajnie się kurczą (zasada rozszerzalności temperaturowej metali) co może powodować nie dokładne połączenia i tym samym rozszczelnienia. Inna możliwość - zbyt mocne dokręcenie któregoś z mocowań i podobny efekt jak przy filtrze paliwa - źle ułożona jakaś uszczelka i efekt dziury gotowy.

W takich miejscach szukałbym przyczyny.
W Zafirach jest jeszcze jedno miejsce, które warto sprawdzić. W sposób mało przemyślany konstruktorzy umocowali wentylator chłodnicy klimy, co powoduje, że między nim a chłodnicą gromadzi się masa brudu. To z kolei tworzy ogniska korozji chłodnicy za wentylatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”