Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył
Moderator: Sebu$
Ja zdecydowałem się na klocki ATE. W www.ktd.waw.pl mają dobre ceny - za tył 114PLN dla porównania intercars ~170PLN
Witam.
Zabrałem się za doprowadzenie hamulców z tyłu do porządku - przód robiłem przed zimą Po zdjęciu koła przeżyłem szok, tarcza od góry ma lekki kształt trapezu - od 2 tygodni szumiało przy hamowaniu... Z klocka z od strony pasażera została metalowa część okładziny prawie niema... Przy oględzinach zacisku zauważyłem, że kołnierz - uszczelka toczka jest uszkodzona więc pojechałem po nowy - dowiedziałem się że są 2 wielkości więc rozebrałem zacisk i pojechałem z tłoczkiem 38mm. Kupiłem komplet uszczelek i teraz zaczęły się schody... Tłoczek prawdopodobnie do wymiany - jest trochę poobcierany i ma 2 wżery + zatkany kanał w kołnierzu... Próbowałem szlifierką "ala dremel" z filcem i pastą polerską, jest lepiej ale dalej tłoczek w średnim stanie więc znalazłem nowy na "popularnym serwisie aukcyjnym" firmy AUTOFREN. Miał ktoś do czynienia z tą firmą ?
Drugie pytanie jak wyjąć z jarzma uszczelkę "kołnierz" która jest między jarzmem a tłoczkiem ? Jak ją wyciągam to się rwie i kawałki zostają Tak jakby była ona wsadzona między 2 elementy...
Zabrałem się za doprowadzenie hamulców z tyłu do porządku - przód robiłem przed zimą Po zdjęciu koła przeżyłem szok, tarcza od góry ma lekki kształt trapezu - od 2 tygodni szumiało przy hamowaniu... Z klocka z od strony pasażera została metalowa część okładziny prawie niema... Przy oględzinach zacisku zauważyłem, że kołnierz - uszczelka toczka jest uszkodzona więc pojechałem po nowy - dowiedziałem się że są 2 wielkości więc rozebrałem zacisk i pojechałem z tłoczkiem 38mm. Kupiłem komplet uszczelek i teraz zaczęły się schody... Tłoczek prawdopodobnie do wymiany - jest trochę poobcierany i ma 2 wżery + zatkany kanał w kołnierzu... Próbowałem szlifierką "ala dremel" z filcem i pastą polerską, jest lepiej ale dalej tłoczek w średnim stanie więc znalazłem nowy na "popularnym serwisie aukcyjnym" firmy AUTOFREN. Miał ktoś do czynienia z tą firmą ?
Drugie pytanie jak wyjąć z jarzma uszczelkę "kołnierz" która jest między jarzmem a tłoczkiem ? Jak ją wyciągam to się rwie i kawałki zostają Tak jakby była ona wsadzona między 2 elementy...
Panowie , mam pytanie dotyczące klocków hamulcowych do mojej Zośki. Otóż, z tego co czytam i widzę u siebie, z przodu mam czujniki zużycia klocków natomiast pan w sklepie mi powiedział ,że ma dla mnie klocki TRW bodajże i nie ma w zestawie tych czujników zużycia. te klocki, które mi pokazywał maja standartowe blaszki informujące piszczeniem , gdy tylko klocek się zużyje . teraz pytanie, czy do takich klocków mogę dokupić moje czujniki czy tez muszę jedynie polegać na tych blaszkach zamontowanych na stałe na klockach? czy ktoś już ten temat rozgryzał?
Witam dzisiaj założyłem nowe tarcze i klocki przód . Niestety lewa strona po przejechaniu kilkuset metrów zaczęła dymić i zrobiła się czarna i gorąca tarcza.
Fakty :
1. Tłoczek z dymiącej strony przy cofaniu narzędziem szedł bardzo ciężko niż to miało miejsce w dobrej prawej stronie .
2.W gumie tłoczka jest dziura ok 0,5cm.
3. Prawą stronę (dobrą ) czyściliśmy prowadnice klocka szczotką drucianą na wiertarce i smarowałem miedziowym smarem.Lewą (dymiącą) tylko z wierzchu.
Pewnie obstawiłbym prowadnice , źle wyczyszczoną i nie nasmarowaną ,ale martwi mnie ten ciężej chodzący tłoczek i ta dziura , czy tłoczek można samodzielnie wyczyścić pod tą gumą? A może nawalić tam wd40 i potem smaru ?
Co to może być i jakie mam szanse zrobić to w niedziele przy zamkniętych sklepach , w poniedziałek na 6 rano do pracy ....pomocy.
Fakty :
1. Tłoczek z dymiącej strony przy cofaniu narzędziem szedł bardzo ciężko niż to miało miejsce w dobrej prawej stronie .
2.W gumie tłoczka jest dziura ok 0,5cm.
3. Prawą stronę (dobrą ) czyściliśmy prowadnice klocka szczotką drucianą na wiertarce i smarowałem miedziowym smarem.Lewą (dymiącą) tylko z wierzchu.
Pewnie obstawiłbym prowadnice , źle wyczyszczoną i nie nasmarowaną ,ale martwi mnie ten ciężej chodzący tłoczek i ta dziura , czy tłoczek można samodzielnie wyczyścić pod tą gumą? A może nawalić tam wd40 i potem smaru ?
Co to może być i jakie mam szanse zrobić to w niedziele przy zamkniętych sklepach , w poniedziałek na 6 rano do pracy ....pomocy.
witam jestem po wymianie tylnych hamulców( bębny, szczęki, cylinderki). Zabawy co nie miara i trochę paniki przy przewodach hamulcowych. Ale tak z innej beczki jak wyregulować ręczny? W mądrej książce "Sam naprawiam" piszą o odkręceniu na max śrubę koło dźwigni ręcznego, wcisnąć 3 razy pedał hamulca i przesunięciu 2 zębów w samo regulatorze . A ręczny sam się wyreguluje ile w tym prawdy i jak to wygląda w praktyce?
wd40 i czyszczenie cylinderków pomogło ! Kupa rdzy hamowała cylinderek.KrilanPL pisze:Witam dzisiaj założyłem nowe tarcze i klocki przód . Niestety lewa strona po przejechaniu kilkuset metrów zaczęła dymić i zrobiła się czarna i gorąca tarcza.
Fakty :
1. Tłoczek z dymiącej strony przy cofaniu narzędziem szedł bardzo ciężko niż to miało miejsce w dobrej prawej stronie .
2.W gumie tłoczka jest dziura ok 0,5cm.
3. Prawą stronę (dobrą ) czyściliśmy prowadnice klocka szczotką drucianą na wiertarce i smarowałem miedziowym smarem.Lewą (dymiącą) tylko z wierzchu.
Pewnie obstawiłbym prowadnice , źle wyczyszczoną i nie nasmarowaną ,ale martwi mnie ten ciężej chodzący tłoczek i ta dziura , czy tłoczek można samodzielnie wyczyścić pod tą gumą? A może nawalić tam wd40 i potem smaru ?
Co to może być i jakie mam szanse zrobić to w niedziele przy zamkniętych sklepach , w poniedziałek na 6 rano do pracy ....pomocy.
A ja sie podepne do tematu , u mnie na przegladzie wyszło ,że ręczny mam na lewym kole za słaby i chce go podciagnąć. Ogladałem to całe ustrojstwo przy tarczy i to pewnie ejst ta regulacja ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Może ktoś by mi tu poradził co odkręcić i podkręcić by podciagnąć tą stronę hamulca ręcznego?