Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
q100sz

#151 Post autor: q100sz »

A czy jest opcja wylączenia tej kontrolki? Np. skasowanie z wyposażenia ESP ?

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#152 Post autor: shaqal »

Jest spsób, nie odpalać auta :piwo:
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#153 Post autor: SD72 »

shaqal pisze:Jest spsób, nie odpalać auta :piwo:
Swieta odpowiedz :piwo: Na pewno pomoze koledze :>
Ostatnio zmieniony 15 sty 2014, 20:30 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#154 Post autor: shaqal »

bazyliszek72 pisze:
shaqal pisze:Jest spsób, nie odpalać auta :piwo:
Swieta odpowiedz :piwo: Na pewno pomoze koledze :>
Jak ktoś chce wyłączyć system który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwa w czasie jazdy nic innego napisać nie mozna. Skoro coś jest niesprawne to trzeba to naprawić a jeśli właściciela nie stac to sprzedać auto i kupić bilet miesieczny.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

q100sz

#155 Post autor: q100sz »

Auto kupione po bombie za pare groszy, nie bede inwestowal w jakies pompy esp. dezaktywuje system zeby nnie bylo kontrolki i bedzie git, Wystarczy ze zakladam deske bez poduszki pasazera :D :D i na autku czysto 10 tys.

organista15

#156 Post autor: organista15 »

Da się jakoś sprawdzić czy moje auto posiada esp i kontrole trakcji ? Na tor nigdzie nie będę jechał :lol:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#157 Post autor: Wojti »

Można sprawdzić po nr vin daj Bodkowi to rozkoduje :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

organista15

#158 Post autor: organista15 »

Miodzik mi już wcześniej rozkodował i wychodzi z tego, że nie mam tego :/

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#159 Post autor: drahe »

organista15 pisze:Da się jakoś sprawdzić czy moje auto posiada esp i kontrole trakcji ? Na tor nigdzie nie będę jechał :lol:
Nie trzeba jechać na tor żeby sprawdzić ESP :lol: Przygazuj ostro przy ruszaniu.Jak koła będą buksować to znaczy że nie masz TC a jak nie masz TC to nie masz ESP.
Skoro auto wyjechało z fabryki bez esp to mało prawdopodobne że ktoś dołożył taki system.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#160 Post autor: shaqal »

Może byc sytuacja kiedy mamy tylko TC bez ESP.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#161 Post autor: mewrik »

witam mam pytanie znów mam problem z ABS i TC ostatnio rok temu miałem ten sam problem przetarł się kabel od czujnika i wymieniłem całą piastę .Piastę kupiłem na allegro z jakiegoś sklepu co miał części tylko do opla koszt 209pln. Jakieś 2 miesiące temu podczas lekkiego hamowania pedał zadrżał jak by za szybko zadziałał ABS i kontrolki się zapalił .Po wyłączonym zapałanie wypięciu kostki piasty i wpięci ponownie problem znikł . Następnie po jakimś czasie problem się powtórzył tak samo jak wyżej opisywany a dziś zapaliło się na stałe .Po odczytaniu pocomem

błąd C0040 czujnik prędkości koła prawa strona przód usterka obecny
C0800 zbyt niskie napięcie układu

Posprawdzałem wtyczki od piasty niby ok czyściłem tylko bo nie mam miernika wchodząc opcomem w bloki pomiarowe w prędkości kuł koło przednie prawe cały cas wariuje podczas postoju pokazuje 0 po chili 17-66-112 podczas jazdy 0 przez dłuższy czas a po chwili 66-90-112 wartości wariują nie idzie dokładnie odczytać reszta pokazuje ok

Mam pytanie czy to na pewno piasta padła czy czujnik tak właśnie pada ze wariuje czy to możne być coś innego bo teraz już kupie firmową piastę i chce być pewny ze to na 100% to i ostrzegam przed piastami za 150 -250 zł z allegro rok było dobrze i się skończyło

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#162 Post autor: drahe »

Ewidentnie czujnik wariuje.Jest zintegrowany razem z piastą dlatego musisz wymienić całą piastę :(
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#163 Post autor: cns80 »

Obrazek
bitels pisze:Witam,
Mój samochód kompletnie mnie dziś zdruzgotał. Zafira B rocznik 2010 1,9 120KM diesel. Skręcając zgasło mi radio, poczym zapaliły się na żółto powyższe kontrolki. Wyłączyło się nagle wspomaganie, a wręcz miałem wrażenie, że kierownica się zblokowała. Następnie stanąłem i zaświeciła się czerwona kontrolka poduszki powietrznej. Postałem tak chwilę, po czym zgasły wszystkie kontrolki, licznik, radio. Tylko silnik działał. Po wyłączeniu silnika, nie dało się już odpalić, syndrom rozładowanego akumulatora. Ktoś miał może podobny problem?
Szczęśliwie wszystko stało się już na parkingu przed pracą, więc parę minut może jeszcze postać. W załączniku zdjęcie kontrolek.

Pozdrawiam
Mikołaj.
Szukaj prądu.
Może masa do nadwozia padła.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 19:45 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#164 Post autor: Zdenek2007 »

Może umarł alternator ale jest również możliwe że jest słaby styk na połączeniu kabla z klemą (częsta przypadłość Zafir)

bitels

#165 Post autor: bitels »

Niestety wina była alternatora. Już hula. Styki są mocarne, trochę nie wyobrażam sobie, aby cos się z nimi stało.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”