Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Kolego MieHor, właśnie moja Zosia jest jedną z tych której VIN przeszedł przez twoje ręcę - jak dla mnie cudowne, bo ja nawet niewiem jak za instalację EPC sie zabrac. I mój powyższy tekst nie miał za cel komuś czegos ujac tylko chciałem dac jeszcze tym którzy nie wiedzą czy maja TC odrobinkę nadzieji i przekazac że najlepszą metodą jest poprostu sprawdzenie np. na śnieżku
Witam
Posiadam opla signum 2,0 turbo 175 KM 2003 rok. Chciałbym dowiedzieć się czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyłączyć w nim system trakcji?
Kiedyś miałem służbową Vectre 3.2 V6 przycisk taki był obok wyłanczania czujników cofania obok pokręt od Klimy, w tym aucie nie mam czegoś takiego. Czy to jest system już na stałe bez możliwości wyłączenia?
Chialbym również dowiedzieć się, co sądzicie chiptuningu tego auta? Jakaś firemka ogłaszała się na forum ze dokonuje takich modyfikacji, co o tym sądzicie. Co prawda na mocy mi zbytnio aż tak nie zależy, ale zmniejszeniu zużycia paliwa, gdyż jeżdżąc po mieście spala mi w tej chwili około 16-17 l/100km, a podobno chiptuning obniża spalanie.
Posiadam opla signum 2,0 turbo 175 KM 2003 rok. Chciałbym dowiedzieć się czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyłączyć w nim system trakcji?
Kiedyś miałem służbową Vectre 3.2 V6 przycisk taki był obok wyłanczania czujników cofania obok pokręt od Klimy, w tym aucie nie mam czegoś takiego. Czy to jest system już na stałe bez możliwości wyłączenia?
Chialbym również dowiedzieć się, co sądzicie chiptuningu tego auta? Jakaś firemka ogłaszała się na forum ze dokonuje takich modyfikacji, co o tym sądzicie. Co prawda na mocy mi zbytnio aż tak nie zależy, ale zmniejszeniu zużycia paliwa, gdyż jeżdżąc po mieście spala mi w tej chwili około 16-17 l/100km, a podobno chiptuning obniża spalanie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ale....
W tej Vectrze było może sportowe zawieszenie (IDS) albo coś w tym stylu? Bo wtedy przyciskając długo przycisk od sportowego zawieszenia, można było powyłączać wszystko i kapcia ładnie się pali
Możliwe ze to od wersji i wypasu zależy
Co do chipa przez tą firmę(co się reklamuje) to jestem sceptyczny Lepiej jednak w kogos zainwestować kto ma hamownie.
A co do silnika i chipowania. Na forum VKP jest kolega hapko który posiada ten sam silnik w VC i ma spore doswiadczenie z modyfikacjami tego silnika, więc proponowałbym tam popytać też
Inna sprawa z spalaniem---- dosyć spore jest, chyba ze to na bardzo krótkich odcinakch i deptanie to wtedy mozliwe, ale mniej aerodynamiczna ZA OPC z tym samym(nieco mocniejszym) silnikiem i 5ioma biegami spala po mieście ok 12,5l. Moze po prostu za bardzo deptasz i stąd takie wyniki
W tej Vectrze było może sportowe zawieszenie (IDS) albo coś w tym stylu? Bo wtedy przyciskając długo przycisk od sportowego zawieszenia, można było powyłączać wszystko i kapcia ładnie się pali
Możliwe ze to od wersji i wypasu zależy
Co do chipa przez tą firmę(co się reklamuje) to jestem sceptyczny Lepiej jednak w kogos zainwestować kto ma hamownie.
A co do silnika i chipowania. Na forum VKP jest kolega hapko który posiada ten sam silnik w VC i ma spore doswiadczenie z modyfikacjami tego silnika, więc proponowałbym tam popytać też
Inna sprawa z spalaniem---- dosyć spore jest, chyba ze to na bardzo krótkich odcinakch i deptanie to wtedy mozliwe, ale mniej aerodynamiczna ZA OPC z tym samym(nieco mocniejszym) silnikiem i 5ioma biegami spala po mieście ok 12,5l. Moze po prostu za bardzo deptasz i stąd takie wyniki
Co do vectry to był 2003 rok wersja GTS, więc wątpię, aby było tam sportowe zawieszenie IDS nie odczuwałem, aby wpływało to jakoś na styl jazdy.
Więc widzę ze nic z palenia kapcia. no nic lorry jak byś miał ten link do stronki ze schematem zrobienia tego wyłącznika to byłbym wdzięczny.
Co chipa rozmawiałem z kolesiem, co się reklamuje, nie powiem przez telefon sprawiał wrażenie kupatego, wiec chyba zaryzykuje. Lipa ze bez hamowni, ale cena atrakcyjna. Wstępnie umówiłem się w przyszłym tygodniu. Podobno dojdzie około 25 koni i 50 niutkow no i spalanie ma spaść, na czym głównie mi zależy.
Co do całego mojego spalania, głownie użytkuje auto dojeżdżając do pracy około 3 kilometrów. Nie depcze nim po prostu spokojna jazda. Czytałem w opiniach tego auta i spalanie powinno być na poziomie 12 litrów. Wymieniłem wszystkie filtry, świece olej castrol EGE i nic nadal tak samo. No nic może modyfikacja coś mi pomoże.
Więc widzę ze nic z palenia kapcia. no nic lorry jak byś miał ten link do stronki ze schematem zrobienia tego wyłącznika to byłbym wdzięczny.
Co chipa rozmawiałem z kolesiem, co się reklamuje, nie powiem przez telefon sprawiał wrażenie kupatego, wiec chyba zaryzykuje. Lipa ze bez hamowni, ale cena atrakcyjna. Wstępnie umówiłem się w przyszłym tygodniu. Podobno dojdzie około 25 koni i 50 niutkow no i spalanie ma spaść, na czym głównie mi zależy.
Co do całego mojego spalania, głownie użytkuje auto dojeżdżając do pracy około 3 kilometrów. Nie depcze nim po prostu spokojna jazda. Czytałem w opiniach tego auta i spalanie powinno być na poziomie 12 litrów. Wymieniłem wszystkie filtry, świece olej castrol EGE i nic nadal tak samo. No nic może modyfikacja coś mi pomoże.
inne sterowanie silnikiem, inny stopień sprężania...Lorry pisze:ale mniej aerodynamiczna ZA OPC z tym samym(nieco mocniejszym) silnikiem
czasami tanieej nie oznacza dobrze... generalnie ja w dziale Moje Modyfikacje opisałem moje przygody ze zmianą programu... przeczytaj bo moze jednak warto się zastanowić nad hamownią...magnum pisze:Co chipa rozmawiałem z kolesiem, co się reklamuje, nie powiem przez telefon sprawiał wrażenie kupatego, wiec chyba zaryzykuje. Lipa ze bez hamowni, ale cena atrakcyjna. Wstępnie umówiłem się w przyszłym tygodniu. Podobno dojdzie około 25 koni i 50 niutkow no i spalanie ma spaść, na czym głównie mi zależy
no i jest przyczyna dużego spalania... silniki z20... mają chyba to do siebie, że spalania zanim się rozgrzeją potrafi być gigantyczne (ja kiedyś na krótkich odcinkach miałem 14l/100)magnum pisze:Co do całego mojego spalania, głownie użytkuje auto dojeżdżając do pracy około 3 kilometrów
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
to było ogólne stwierdzenie, ta sama rodzina silnikadejna pisze:nne sterowanie silnikiem, inny stopień sprężania...
u mnie do 13l w ekstremalnych warunkach dochodziło (średnie) czyli na tych 4km dojazdu pewnie ciągnęła z te 15/16l (-20* i od razu na trase E4)dejna pisze:(ja kiedyś na krótkich odcinkach miałem 14l/100)
Umówiłem się jednak z kolesiem na przyszły tydzień, zaryzykuje. Jak coś by było nie tak to powrócę do oryginału. Spalanie mnie dobija vectra z większym silnikiem tyle nie brała.
Wiem ze z hamownią było by lepiej, ale mam do niego jakieś 30 kilometrów a w obrębie mojego miasta nikt się tym nie zajmuje, hamowni również brak. Spalanie mnie dobija vectra z większym silnikiem tyle nie brała.
Najbliższa firma chiptuningowa to w Lublinie, mają hamownie, ale nie zajmują się zmianą oprogramowania tylko Powerboxami. To mi zbytnio nie pasi. Przeglądałem testy na ich temat i lipa do tego cena od 1500 w wzwyż jakaś paranoja.
Jak dokonam modyfikacji to dam znać, co i jak. Może udzielicie mi jakiś wskazówki, na co uważać itp., będę wdzięczny.
Wiem ze z hamownią było by lepiej, ale mam do niego jakieś 30 kilometrów a w obrębie mojego miasta nikt się tym nie zajmuje, hamowni również brak. Spalanie mnie dobija vectra z większym silnikiem tyle nie brała.
Najbliższa firma chiptuningowa to w Lublinie, mają hamownie, ale nie zajmują się zmianą oprogramowania tylko Powerboxami. To mi zbytnio nie pasi. Przeglądałem testy na ich temat i lipa do tego cena od 1500 w wzwyż jakaś paranoja.
Jak dokonam modyfikacji to dam znać, co i jak. Może udzielicie mi jakiś wskazówki, na co uważać itp., będę wdzięczny.
Jutro jestem umowiony z kolesiem na modyfikacje, pojezdze trochę i dam znac co i jak.
Podobno są również Powerboxy do tego silnika, ale ten koleś odradzał bo podobno oszukują komputer przekazując błędne dane, czy coś takiego i do tego cena jakiegos dobrego od 1500 w zwyż.
Wy co sądzicie o PowerBoxa, warto, czy lepiej dobry program?
-------scalone
Panowie odwiedziłem kolesia i dokonałem modyfikacji. opisałem co i jak pod tym ogłoszeniem. Swoją drogą co z tym schematem dorobienia tego przyciska posiada może ktoś? Przeszukałem neta i nic nie znalazłem.
scalamy posty a nie piszemy jeden pod drugim /Dejna
Podobno są również Powerboxy do tego silnika, ale ten koleś odradzał bo podobno oszukują komputer przekazując błędne dane, czy coś takiego i do tego cena jakiegos dobrego od 1500 w zwyż.
Wy co sądzicie o PowerBoxa, warto, czy lepiej dobry program?
-------scalone
Panowie odwiedziłem kolesia i dokonałem modyfikacji. opisałem co i jak pod tym ogłoszeniem. Swoją drogą co z tym schematem dorobienia tego przyciska posiada może ktoś? Przeszukałem neta i nic nie znalazłem.
scalamy posty a nie piszemy jeden pod drugim /Dejna
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 11:59 przez magnum, łącznie zmieniany 1 raz.
i miał racje... PowerBoxy charakteryzują się pracą przez podawanie zmienionych danych o powietrzu dostarczanym do silnika i sterownik podaje więcej paliwa...magnum pisze:ale ten koleś odradzał bo podobno oszukują komputer przekazując błędne dane
Jest to dobre rozwiązanie jeżeli masz samochód na gwarancji to wtedy przy przeglądzie zdejmujesz pudełko i jest ok... a ceny to minimum 1300zl...
(mozliwość szybkiego demontażu i braku śladów użytkowania) to chyba jedyne plusy Boxów
a wszystko co związane z pracą na zwiększonych parametrach to już jest morderstwo sla silnika
i to tyle o powerboxach w temacie o systemie trakcji