Dziwne zachowanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
omnibs

Dziwne zachowanie silnika

#1 Post autor: omnibs »

Witam,

Mam swoją Zośkę już 2 lata (2002 rok produkcji) 2.0 dth 101 kucy i już poprzedniej zimy zdarzało się, sporadycznie, że po dłuższym postoju(rano) po odpaleniu przy obrotach ok 1000 silnik pracuje równo ale już po następnych 5 s następują wachnięcia obrotów z 1000 do 950 i utrzymują się tak z 10 s do czasu jak obroty silnika spadną do stałych obrotów ok 950 obrotów. Tej zimy problem się nasilił i występuje cały czas jak włącza się ssanie. Z tego co wydedukowałem to problem jest związany z ssaniem i obrotami ok 1000. Jeżeli silnik uruchomię i nie załączy się ssanie( temp +5) to obroty wskakują na ok 850 i problem z wachaniami obrotów nie występuje. Czy może ktoś już się spotkał z takim problemem...wszelkie rady w temacie mile widziane.

wymienałem ostatnio: czujnik obrotów, świece, czyściłem kolektor, EGR., wężyki podciśnienia ok, paliwo VPOWER na shellu(jedna stacja)

P.S Uprzedzam nadgorliwych ;) z szukajki korzystałem i d..pa ;)

Pozdrawiam

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

omnibs pisze: P.S Uprzedzam nadgorliwych ;) z szukajki korzystałem i d..pa ;)
chyba raczej nie szukales...
omnibs pisze:problem się nasilił i występuje cały czas jak włącza się ssanie.
masz diesla czy benzyne?
w dieslu nie ma ssania...
omnibs pisze:Czy może ktoś już się spotkał z takim problemem.
tak, jakbys poszukal to bys znalazl...
zacznij od sprawdzenia swiec zarowych

omnibs

#3 Post autor: omnibs »

Z szukajki korzystałem ale nie znalazłem odpowiedzi która mnie satysfakcjonuje( ale wiedziałem że ktoś mi to wytknie) ;).
Jak w opisie dth 2.0. czyli ropniak.
Świece nowe NGK montowane w zeszłym roku więc powinny być ok ale sprawdzę ponownie może się poluzowała któraś..
Z tym ssaniem to bardziej była przenośnia( źle się wyraziłem) bo jak odpalisz to przez chwilę obroty utrzymują się na ok 1000 dopiero potem stopniowo spadają do ok 800. Dziwne tylko że jak postoi z 8 h to odpala dobrze. Dopiero po nocy ma "dreszcze"

Pozdrawiam

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

omnibs pisze:Z szukajki korzystałem ale nie znalazłem odpowiedzi która mnie satysfakcjonuje( ale wiedziałem że ktoś mi to wytknie) ;) .
nie bylbym soba gdybym tego nie zrobil ;)
omnibs pisze:Świece nowe NGK montowane w zeszłym roku więc powinny być ok ale sprawdzę ponownie może się poluzowała któraś..
trza bylo od razu wyraznie napisac ;) nie zauwazylem wczesniej...
czujnik temperatury - warto obbadac, ew. sprawdzic wtryski

omnibs

#5 Post autor: omnibs »

Ok dzięki za podpowiedź...również podejrzewam że np: przycina się wtrysk :(

Znasz może "domowe" sposoby jak sprawdzić czy to aby wtrysk ? Czy tylko Serwis mnie czeka?

Pozdro

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

w oplu nie wiem
ale w fordzie to nawet tutorial zrobili ( a przynajmniej na forum forda widzialem) jak to zrobic - tzn probe przelewowa...

powiedz mi czy tobie zalacza sie grzanie swiec rowniez w temp powyzjek 5st?

omnibs

#7 Post autor: omnibs »

Przyznam szczerze że nie zaobserwowałem. Ale na 98% to powyżej 5 C świece się nie załączają.

Pozdro

kicaj

#8 Post autor: kicaj »

bo tak sobie mysle ze pomimo ze wymieniales swiece niedawno to moga dawac w kosc...
sprawdz opornosc...

TUX

#9 Post autor: TUX »

może do którejś świecy tzw prąd nie dochodzi!?

darkp1

#10 Post autor: darkp1 »

U mnie jest tak że po odpaleniu obroty na biegu jałowym falują do ok 500rpm, zanim się silnik rozgrzeje. Słychać wtedy też jakieś pukanie w silniku.

omnibs

#11 Post autor: omnibs »

kicaj pisze:bo tak sobie mysle ze pomimo ze wymieniales swiece niedawno to moga dawac w kosc...
sprawdz opornosc...
Masz rację pokombinuję w tym kierunku. Jak coś ustalę to dam znać.

Pozdro i dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”