Dziwne zachowanie silnika
Moderator: Sebu$
Dziwne zachowanie silnika
Witam,
Mam swoją Zośkę już 2 lata (2002 rok produkcji) 2.0 dth 101 kucy i już poprzedniej zimy zdarzało się, sporadycznie, że po dłuższym postoju(rano) po odpaleniu przy obrotach ok 1000 silnik pracuje równo ale już po następnych 5 s następują wachnięcia obrotów z 1000 do 950 i utrzymują się tak z 10 s do czasu jak obroty silnika spadną do stałych obrotów ok 950 obrotów. Tej zimy problem się nasilił i występuje cały czas jak włącza się ssanie. Z tego co wydedukowałem to problem jest związany z ssaniem i obrotami ok 1000. Jeżeli silnik uruchomię i nie załączy się ssanie( temp +5) to obroty wskakują na ok 850 i problem z wachaniami obrotów nie występuje. Czy może ktoś już się spotkał z takim problemem...wszelkie rady w temacie mile widziane.
wymienałem ostatnio: czujnik obrotów, świece, czyściłem kolektor, EGR., wężyki podciśnienia ok, paliwo VPOWER na shellu(jedna stacja)
P.S Uprzedzam nadgorliwych z szukajki korzystałem i d..pa
Pozdrawiam
Mam swoją Zośkę już 2 lata (2002 rok produkcji) 2.0 dth 101 kucy i już poprzedniej zimy zdarzało się, sporadycznie, że po dłuższym postoju(rano) po odpaleniu przy obrotach ok 1000 silnik pracuje równo ale już po następnych 5 s następują wachnięcia obrotów z 1000 do 950 i utrzymują się tak z 10 s do czasu jak obroty silnika spadną do stałych obrotów ok 950 obrotów. Tej zimy problem się nasilił i występuje cały czas jak włącza się ssanie. Z tego co wydedukowałem to problem jest związany z ssaniem i obrotami ok 1000. Jeżeli silnik uruchomię i nie załączy się ssanie( temp +5) to obroty wskakują na ok 850 i problem z wachaniami obrotów nie występuje. Czy może ktoś już się spotkał z takim problemem...wszelkie rady w temacie mile widziane.
wymienałem ostatnio: czujnik obrotów, świece, czyściłem kolektor, EGR., wężyki podciśnienia ok, paliwo VPOWER na shellu(jedna stacja)
P.S Uprzedzam nadgorliwych z szukajki korzystałem i d..pa
Pozdrawiam
chyba raczej nie szukales...omnibs pisze: P.S Uprzedzam nadgorliwych z szukajki korzystałem i d..pa
masz diesla czy benzyne?omnibs pisze:problem się nasilił i występuje cały czas jak włącza się ssanie.
w dieslu nie ma ssania...
tak, jakbys poszukal to bys znalazl...omnibs pisze:Czy może ktoś już się spotkał z takim problemem.
zacznij od sprawdzenia swiec zarowych
Z szukajki korzystałem ale nie znalazłem odpowiedzi która mnie satysfakcjonuje( ale wiedziałem że ktoś mi to wytknie) .
Jak w opisie dth 2.0. czyli ropniak.
Świece nowe NGK montowane w zeszłym roku więc powinny być ok ale sprawdzę ponownie może się poluzowała któraś..
Z tym ssaniem to bardziej była przenośnia( źle się wyraziłem) bo jak odpalisz to przez chwilę obroty utrzymują się na ok 1000 dopiero potem stopniowo spadają do ok 800. Dziwne tylko że jak postoi z 8 h to odpala dobrze. Dopiero po nocy ma "dreszcze"
Pozdrawiam
Jak w opisie dth 2.0. czyli ropniak.
Świece nowe NGK montowane w zeszłym roku więc powinny być ok ale sprawdzę ponownie może się poluzowała któraś..
Z tym ssaniem to bardziej była przenośnia( źle się wyraziłem) bo jak odpalisz to przez chwilę obroty utrzymują się na ok 1000 dopiero potem stopniowo spadają do ok 800. Dziwne tylko że jak postoi z 8 h to odpala dobrze. Dopiero po nocy ma "dreszcze"
Pozdrawiam
nie bylbym soba gdybym tego nie zrobilomnibs pisze:Z szukajki korzystałem ale nie znalazłem odpowiedzi która mnie satysfakcjonuje( ale wiedziałem że ktoś mi to wytknie) .
trza bylo od razu wyraznie napisac nie zauwazylem wczesniej...omnibs pisze:Świece nowe NGK montowane w zeszłym roku więc powinny być ok ale sprawdzę ponownie może się poluzowała któraś..
czujnik temperatury - warto obbadac, ew. sprawdzic wtryski