Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe
Moderator: Sebu$
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
No i mnie dopadał problem nieodpalania po dłuższym postoju
Problem występuje po dłuższym postoju np. po nocy ale również po ok 6h jak już jest chłodniej w godzinach nocnych.
Rozrusznik kręci tylko nie może ewidentnie załapać (może nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa). Myślałem że pewnie sie gdzieś zapowietrza ale na próbe odpiąłem czujnik temp. i zagadał od pierwszego, a na wpiętym czujniku kręcił i kręcił - wymieniłem, więc czujnik ale nic to nie dało bo problem nadal jest.
Przeczyściłem styki w samej kostce czujnika wody, przepustnicy a nawet w przekaźniku świec.
Jedyne co zaobserwowałem to to że kontrolka od świec żarowych wgl sie nie zaświeca (nawet na ułamek sekundy), ale oczywiście po odpięciu czujnika wody lampka sie zaświeca.
Myślałem o zrobieniu jakiegoś "oszukiwacza" grzania świec żarowych żeby wykluczyć usterke z grzaniem świec tylko nie bardzo wiem jako go zrobić bo ile pomysłów to tyle wpisów w internecie
Wszelkie pomysły są na wage złota, bo auto potrzebuje na codzień, ale boje sie oddać auto do miejscowych "mechaniorów" bo tutaj każdy narzeka na tych angolów
Problem występuje po dłuższym postoju np. po nocy ale również po ok 6h jak już jest chłodniej w godzinach nocnych.
Rozrusznik kręci tylko nie może ewidentnie załapać (może nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa). Myślałem że pewnie sie gdzieś zapowietrza ale na próbe odpiąłem czujnik temp. i zagadał od pierwszego, a na wpiętym czujniku kręcił i kręcił - wymieniłem, więc czujnik ale nic to nie dało bo problem nadal jest.
Przeczyściłem styki w samej kostce czujnika wody, przepustnicy a nawet w przekaźniku świec.
Jedyne co zaobserwowałem to to że kontrolka od świec żarowych wgl sie nie zaświeca (nawet na ułamek sekundy), ale oczywiście po odpięciu czujnika wody lampka sie zaświeca.
Myślałem o zrobieniu jakiegoś "oszukiwacza" grzania świec żarowych żeby wykluczyć usterke z grzaniem świec tylko nie bardzo wiem jako go zrobić bo ile pomysłów to tyle wpisów w internecie
Wszelkie pomysły są na wage złota, bo auto potrzebuje na codzień, ale boje sie oddać auto do miejscowych "mechaniorów" bo tutaj każdy narzeka na tych angolów
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Seba na twój problem polecam temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052
Przekaźnik, rezystor 3kOhma, i troche kabli.
Prosta robota a zobaczysz efekt.
Przekaźnik, rezystor 3kOhma, i troche kabli.
Prosta robota a zobaczysz efekt.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:27 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam.
Dołacze sie do tematu bo takze mam problem z odpalaniem po nocy. W tygodniu o 5 rano gdy jade do pracy odpala bez problemu a gdy dzis w weekend ok godz 9 chcialem odpalic to miał problem i musialem dlugo krecic. Zczytałem błedy programem OP-Com i wyskoczyły:
00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Nie występuje
00002 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
Nie występuje
00163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału
Nie występuje
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia
Nie występuje
00017 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny
Co o tym myslicie bo mi już ręce opadają? Wgrać nowy soft, jak tak to jaki numer powinien posiadać, czy wymienić czujnik temperatury czy może coś innego?
Dodam jeszcze zczytany ecu:
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24417169 PD
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010505
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KM7M3040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B01015
systemNameOrEngineType: Y20DTH D3
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007037
ProgrammingDate: 20020703
Dołacze sie do tematu bo takze mam problem z odpalaniem po nocy. W tygodniu o 5 rano gdy jade do pracy odpala bez problemu a gdy dzis w weekend ok godz 9 chcialem odpalic to miał problem i musialem dlugo krecic. Zczytałem błedy programem OP-Com i wyskoczyły:
00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Nie występuje
00002 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
Nie występuje
00163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału
Nie występuje
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia
Nie występuje
00017 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny
Co o tym myslicie bo mi już ręce opadają? Wgrać nowy soft, jak tak to jaki numer powinien posiadać, czy wymienić czujnik temperatury czy może coś innego?
Dodam jeszcze zczytany ecu:
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24417169 PD
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010505
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KM7M3040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B01015
systemNameOrEngineType: Y20DTH D3
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007037
ProgrammingDate: 20020703
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co widze to masz chyba najnowszą wersje softu (6), więc może ponowne wgranie pomoże..regan18 pisze:Witam.
Dołacze sie do tematu bo takze mam problem z odpalaniem po nocy. W tygodniu o 5 rano gdy jade do pracy odpala bez problemu a gdy dzis w weekend ok godz 9 chcialem odpalic to miał problem i musialem dlugo krecic. Zczytałem błedy programem OP-Com i wyskoczyły:
00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Nie występuje
00002 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
Nie występuje
00163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału
Nie występuje
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia
Nie występuje
00017 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny
Co o tym myslicie bo mi już ręce opadają? Wgrać nowy soft, jak tak to jaki numer powinien posiadać, czy wymienić czujnik temperatury czy może coś innego?
Dodam jeszcze zczytany ecu:
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24417169 PD
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010505
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KM7M3040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B01015
systemNameOrEngineType: Y20DTH D3
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007037
ProgrammingDate: 20020703
Mała aktualizacja do dołożonego grzania świec na przełącznik - musiałem go wywalić, bo wyskakiwały mi błędy (nie wiem jakie) i auto było cały czas w trybie awaryjnym - a nie wiedzieć czemu tak sie działo, bo przecież nie ma tam niczego skomplikowanego
Wypiąłem przełącznik z obwodu oraz odłączyłem akumulator na dłuższy czas i dzisiaj przy +12st.C włączyło sie na ułamek sekundy podgrzewanie świec a bestia zagadała od pierwszego - zobacze jak jutro odpali..
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Seba błąd ci wyskakiwał ponieważ wyłącznikiem przerywałeś obwód czujnika temperatury.
I taki ci błąd układu chłodzenia musiał wyskoczyć.
Idą chłodniejsze dni więc teraz świece już będą ci się załączać.
Kontrolka niby tylko migła ci ale świece nadal chwile jeszcze grzeją.
Tak więc twój problem niedługo się rozwiąże.
Ale wróci na wiosnę.
Polecam zmianę softu na nowszy ewentualnie zrób oszukiwacz taki jak posiadam ja.
Od 2 lat nie mam z nim żadnego problemu, a Zocha pali zawsze od strzała.
I taki ci błąd układu chłodzenia musiał wyskoczyć.
Idą chłodniejsze dni więc teraz świece już będą ci się załączać.
Kontrolka niby tylko migła ci ale świece nadal chwile jeszcze grzeją.
Tak więc twój problem niedługo się rozwiąże.
Ale wróci na wiosnę.
Polecam zmianę softu na nowszy ewentualnie zrób oszukiwacz taki jak posiadam ja.
Od 2 lat nie mam z nim żadnego problemu, a Zocha pali zawsze od strzała.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A tego to nie wiem czy do twojego też.regan18 pisze:Oszukiwacz kolego polecasz? Do mojego problemu także się nada?
Musisz to sprawdzić.
Paląc dziś auto o 9 zapaliła się kontrolka świec żarowych ?
A pali się gdy odpalasz o 5 rano?
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak dzis zapaliłem o tej 9 to tylko mrugnęła a czy rano to nie wiem bo nie zauważyłem
Polecam poczytać temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052 - Rybka
Polecam poczytać temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052 - Rybka
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:30 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Błąd wyskakiwał co chwile podczas jazdy, gdzie niby miałem wszystko jak powinno być.Rybka pisze:Seba błąd ci wyskakiwał ponieważ wyłącznikiem przerywałeś obwód czujnika temperatury.
I taki ci błąd układu chłodzenia musiał wyskoczyć.
Może robiłem coś źle dlatego już tłumacze - przed włączeniem na zapłon "rozłączałem" czujnik temp. guzikiem po czym przełączając na zapłon grzanie świec sie włączało/włanczało (jak i wentylatory) i na chwile przed włączeniem silnika ponownie włączałem obwód czujnika i odpalałem silnik.
Wszystko śmigało dopóki nie wyjechałem - momentalnie było czuć "opór" i co jakiś czas wyskakiwała kontrolka z kluczykiem...
Tak jak wspomniałem dzisiaj odlutowałem włącznik i zrobiłem tak jak fabryka dała.
Interesuje mnie sprawa tego softa - jaki sprzęt należy mieć żeby go zmienić
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawa nie jest prosta bo niby za 150-200PLN robią to w ASO, więc takie "przydomowe" warsztaty nie robią to do końca legalnie.archimedes pisze:Ciężko mi powiedzieć. Mnie zmieniał go kolego mojego "prywatnego" mechanika. Zostawiłem auto na pół godziny, a po odbiorze usłyszałem, że tylko odpalać i jeździć. Chyba to "tajemnica państwowa"
Tutaj w UK jest o wiele gorzej bo anglicy to tępy naród i nie zrobi takiej rzeczy (chyba że w ASO, ale nie pytałem) dlatego szukam jakiegoś magika w okolicy, a jak nie znajde to pozostaje wysyłka kompa do Polski..
archimedes może masz namiary na swojego speca