Kolega zapewne miał na myśli komplet kół z rozrządem.cns80 pisze: vxz napisał/a:
-koła ZFR cena okolo 3 tys ?
Ze złota chyba
Zakup Zafiry B
Moderator: Tunio999
Oj ja tylko pytam nie mam zafiry b jestem zainteresowany tym autem czyli jedyny problem to kola ZFR ? czy sa jeszcze jakies inne...
znalazlem taki opis :
Dla pełnej wymiany kompletnego systemu ZFR potrzeba:
Koło zębate wlotowe zmodernizowane
Koło zębate wylotowe zmodernizowane
Zawór elektromagnetyczny położenia wałka rozrządu zmodernizowany - 2 sztuki.
Uszczelka pokrywy głowicy cylindrów
Korek pokrywy piasty siłownika położenia wałka rozrządu 2 sztuki
Uszczelka wałka rozrządu - 2 sztuki.
Uszczelniacz wału korbowego
znalazlem taki opis :
Dla pełnej wymiany kompletnego systemu ZFR potrzeba:
Koło zębate wlotowe zmodernizowane
Koło zębate wylotowe zmodernizowane
Zawór elektromagnetyczny położenia wałka rozrządu zmodernizowany - 2 sztuki.
Uszczelka pokrywy głowicy cylindrów
Korek pokrywy piasty siłownika położenia wałka rozrządu 2 sztuki
Uszczelka wałka rozrządu - 2 sztuki.
Uszczelniacz wału korbowego
Co do twoich założeń odnośnie wyboru silnika to przepaści przy normalnej jeździe nie ma pomiędzy 1,6 a 1,8. Wyraźna różnica jest na wyższych obrotach a poza tym to luzik. Chociaż sam mam 1.8 to miałem tez okazje użytkować 1.6. Gazu nie zakładałem, nie jestem przeciwnikiem ale przy przebiegach rzędu 10-15 kkm i okresie jakim użytkuje auto nie kalkuluje mi się to. Natomiast po lekturze forum nasuwa mi się wniosek że do 1.8 owszem można założyć gaz, ale musi to być wykonane nie tylko na dobrych podzespołach ale też bardzo precyzyjnie, natomiast użytkownicy 1.6 lpg nie skarżą się. Dużo na ten temat pisze na forum kolega cieniass (czy jakoś tak)
Co do zaprezentowanych aut to:
1. na pewno po przygodach bo ma wymieniony cały przód na poliftowy oraz tylnie lampy również na poliftowe. Obstawiam ze dostała strzał w tył i wtórnie uderzyła gdzieś przodem. można jechać obejrzeć i ocenić skalę zdarzenia.
2. nieostre zdjęcia nic nie widać, zero opisu, może bym zadzwonił do sprzedającego i wtedy coś zdecydował moze zrobi lepsze zdjęcia i wyśle Ci mejlem, ale nie obiecywałbym sobie za wiele.
3. Niby wszystko elegancko, ale wydaje mi się (podkreślam że mi się wydaje bo nie chce nikogo oczernić) ale ten sprzedawca zaliczył kiedyś wtopę z topielcem lub jakimś kutym egzemplarzem.
4. jak dla mnie odpada silna rdza na obudowie kolektora oraz mocno zabrudzone olejem wokół jego wlewu co może świadczyć o zbyt częstych dolewkach. Podobno te silniki moga zużywać dużo oleju (opis modelu na forum) ale ja nie potwierdzam tego zdania. Mój bierze jakieś 100-200 ml od wymiany do wymiany (na rok, przelot jw. przebieg 90 kkm). Na plus muszę zaliczyć nie wypucowany silnik.
Na koniec moja rada, biorąc pod uwagę Twoje predyspozycje, Twój budżet oraz Twoje oczekiwania to pogrzebałbym wśród benzyn 1,6. Są one tańsze, wg mnie wynika to głównie ze złej "prasy" niż z realnych różnic w dynamice i eksploatacji pomiędzy 1,6 a 1,8.
Udanego polowania
Co do zaprezentowanych aut to:
1. na pewno po przygodach bo ma wymieniony cały przód na poliftowy oraz tylnie lampy również na poliftowe. Obstawiam ze dostała strzał w tył i wtórnie uderzyła gdzieś przodem. można jechać obejrzeć i ocenić skalę zdarzenia.
2. nieostre zdjęcia nic nie widać, zero opisu, może bym zadzwonił do sprzedającego i wtedy coś zdecydował moze zrobi lepsze zdjęcia i wyśle Ci mejlem, ale nie obiecywałbym sobie za wiele.
3. Niby wszystko elegancko, ale wydaje mi się (podkreślam że mi się wydaje bo nie chce nikogo oczernić) ale ten sprzedawca zaliczył kiedyś wtopę z topielcem lub jakimś kutym egzemplarzem.
4. jak dla mnie odpada silna rdza na obudowie kolektora oraz mocno zabrudzone olejem wokół jego wlewu co może świadczyć o zbyt częstych dolewkach. Podobno te silniki moga zużywać dużo oleju (opis modelu na forum) ale ja nie potwierdzam tego zdania. Mój bierze jakieś 100-200 ml od wymiany do wymiany (na rok, przelot jw. przebieg 90 kkm). Na plus muszę zaliczyć nie wypucowany silnik.
Na koniec moja rada, biorąc pod uwagę Twoje predyspozycje, Twój budżet oraz Twoje oczekiwania to pogrzebałbym wśród benzyn 1,6. Są one tańsze, wg mnie wynika to głównie ze złej "prasy" niż z realnych różnic w dynamice i eksploatacji pomiędzy 1,6 a 1,8.
Udanego polowania
borewicz pisze:Co do twoich założeń odnośnie wyboru silnika to przepaści przy normalnej jeździe nie ma pomiędzy 1,6 a 1,8.
Dobrze piszeszborewicz pisze:Na koniec moja rada, biorąc pod uwagę Twoje predyspozycje, Twój budżet oraz Twoje oczekiwania to pogrzebałbym wśród benzyn 1,6. Są one tańsze, wg mnie wynika to głównie ze złej "prasy" niż z realnych różnic w dynamice i eksploatacji pomiędzy 1,6 a 1,8.