Szarpanie i nierówna praca Zafira B 1,7 CDTi

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tomi2k
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2014, 16:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła
Auto: ZAfira 1,7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#16 Post autor: tomi2k »

Myślisz że to może być to, zrobię jak radzisz tylko muszę poszukać kogoś konkretnego i w miarę uczciwego. Oglądając ten program w tvn turbo będzie pan zadowolony to aż mi się wierzyć nie chce że takie wałki odwalają ci mechanicy!!

Właśnie sprawdziłem sobie objawy zużytej poduszki i faktycznie możesz mieć rację, objawy są takie jakie ja mam wyczytałem na forum forda, wolę żeby to było to niż coś poważniejszego.

tomi2k
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2014, 16:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła
Auto: ZAfira 1,7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#17 Post autor: tomi2k »

Mechanik sprawdzał gumy i stwierdził że jest ok, jak będę mieć czas to jeszcze sam to obejrzę, ale zauważyłem inną rzecz aktualnie doszedł mi problem z dpf mam błąd z ciśnieniem czy coś i w trakcie jazdy zapala się kontrolka z kluczykiem mam podobno zapchany i będę wywalać, i w tym momencie kiedy mi się zapali ta kontrolka to nie ma żadnych szarpań więc co silnik odłącza po zapaleniu kontrolki?? chyba że to jeszcze coś innego

agstojak

#18 Post autor: agstojak »

falowanie wolnych obrotów, lub praca silnika przypominająca klekot motoru TDI z lat 90'tych ubiegłego wieku w silniku 1,7 CTDI oznaczają usterkę zaworu pompy paliwa, silnik klekocze, ponieważ przestawia się zapłon. Proponuję podjechać do doświadczonego pompiarza...od tego trzeba by zacząć

tomi2k
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2014, 16:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła
Auto: ZAfira 1,7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#19 Post autor: tomi2k »

u mnie nie falują obroty i też nie ma głośnej pracy silnika, pracuje cicho i równo

rafallogi
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:50
Lokalizacja: Radom
Model:

#20 Post autor: rafallogi »

agstojak
możesz rozwinąć temat 1,7 CDTI. Czy chodzi o zawór denso SCV na pompie CR?
Nigdy nie jedz żółtego śniegu

gagu

#21 Post autor: gagu »

Witam
Ja też ostatnio w swojej Zafira B 1.7 CDTI, zauważyłem problemy z szarpaniem. Najczęściej widać to przy przyspieszaniu np. na 2 albo 3 biegu przy obrotach około 2000 obr/min.
Wygląda to tak jakby ktoś odcinał na chwilę paliwo. Mówicie że może to być nieszczelność gdzieś przy połączeniu EGR z kolektorem wydechowym albo sam EGR, czy może nieszczelność na kolektorze ssącym?
Dodam że miesiąc temu była wymieniana turbina, czyszczony EGR, przepustnica i kolektor. I wszystko było ok, nie było tego szarpania. Jedynie problem mam cały czas z DPF-em bo wypala się co 30-50 km. Co dziwne po sprawdzeniu OP-COM-em nasycenie jego zmienia się od 42 do 108 %, więc z jakiegoś powodu bardzo szybko się zapycha. Czasem np. wczoraj przejechałem 40 km i zmieniło się z 43 na 48 %, a czasami nagle jest 105-108 %.
Dodatkowo czasami wyskakuje błąd przeładowania turbiny, czujnik BOOST SENSOR czyściłem , wartości jakie pokazuje to do 255 i po paru sekundach właśnie wtedy przełącza się w tryb awaryjny i słabnie - no ale ktoś na forum sugerował że to może być przez fitr DPF.
Pozdrawiam
Bartek

Pawelek1980

#22 Post autor: Pawelek1980 »

Witam! Zafira B 1.7cdti 2010r 110KM.. kilku mechaników robiło podejścia do tego auta ręce opadają przyczyny zachowania auta brak.. może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek.. auto utrzymuje obroty około 1tys, do tego czasem faluje na obrotach niezależnie ciepły czy zimny.. z obrotami też dziwnie ale czasem spadną niżej 1tys choć rzadko..egr wyczyszczony, zawór na pompie zmieniony na nowy oryginał Denso i jest poprawa bo wcześniej obroty falowały prawie cały czas. Pompa paliwa wymieniona gdyż z tydzień po wymianie zawodu ciśnienia padła stara. Zauważyłem że oprócz tego że sam z siebie czasem na obrotach świruje, to dodatkowo jak dostanie obciążenie elektryczne dzieje się to samo.. czyli po włączeniu wentylatora na max, klimy czy kręcąc kierownicą wspomaganie powoduje falowanie na obrotach..auto stoi u kolejnego fachowca niby coś wynaleźli zacięte przy chłodnicy spalin i chcą to ruszyć bo ma to jakiś związek z egrem czy podwyższonym ciśnieniem..tajemniczo dość mi to mechanik powiedział bo chyba sam nie jest pewien czy to może mieć jakiś związek także sam nie wiem dokładnie w którym kościele dzwonią.. do tego wszystkiego pod maską przy zmianie biegów najlepiej to słychać gdzieś po prawej stronie przed pasażerem auto jakby parcha odgłos jakby ktoś straszył pod maską.. może to nie mieć związku z pierwsza usterką ale być może ktoś miał coś podobnego.. proszę drodzy forumowicze o pomoc! P.S. znajomy mechanik jechał ze mną tym autem i stwierdził ooo widzę że też trzyma 1tys obrotów.. mówię no a co? aa nowy soft trzeba wgrać albo posprawdzać z innym sprawnym kompem dane i wpisać ręcznie bo sie komputer posypał.. jakoś nie brałem tej możliwości pod uwagę za bardzo ale chyba trzeba zacząć się nad tym zastanawiać..niemniej jednak nie chcę bez potrzeby pakować kasy kolejnej robić czegoś co nie potrzeba..stąd moja prośba o pomoc..o jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny..

Skasowany użytkownik 6483

#23 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kiedys tu czytałem ,że przy tych silnikach lubi tez padać jakis czujnik na listwie CR . Sprawdzałeś go? Ponoć to tez powoduje nierówna prace ale wole jak wypowiedzą sie Ci którzy maja ten silnik.

Pawelek1980

#24 Post autor: Pawelek1980 »

Teraz nie mam autka pod domem i nie wiem czy takowy czujnik jest na tej listwie.. czy tylko ciśnienia paliwa na pompie.. ten wymieniałem..

Skasowany użytkownik 6483

#25 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

To ,że czujnik jest to pewne . Każdy układ wtryskowy CR ma taki czujnik. Kwestia tylko czy twój jest sprawny czy też jest powodem tych falowań obrotów. Myslę ,że koledzy tutaj, którzy maja w autkach te silniki , też Ci dobrze podpowiedzą :)

Pawelek1980

#26 Post autor: Pawelek1980 »

To jesli takie ustrojstwo jest to chyba powinni to sprawdzac w pierwszej kolejnosci..a tu kazdy chce zawor na pompie wymieniac..czekam na sugestie..

Pawelek1980

#27 Post autor: Pawelek1980 »

Sprawdzony ten czujnik na listwie CR i jest ok ponoć..
EDIT;
Kolejny fachowiec rozkłada ręce i mówi że będzie się musiał poddać.. może choć macie jakiś warsztat dobry który mógłby naprawić mi to auto bo chyba wybieram te złe..

Może któryś z forumowiczów pomoże ma kompa jakiegoś i posprawdza parametry..?

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytuj... -rafant4011 ;)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 12:37 przez Pawelek1980, łącznie zmieniany 3 razy.

Pawelek1980

#28 Post autor: Pawelek1980 »

chętnych brak.. ale wygląda na to ze usterkę udało się usunąć.. okazało się że wcześniej wymieniony zawór na pompie był chyba uszkodzony.. bo po założeniu następnego nowego okazało się że auto ma jakieś 900 obrotów na zimnym silniku a w miarę rozgrzewania te obroty spadają niżej i przy włączeniu obciążeń nie ma już falowania obrotów..pozdrawiam

Pawelek1980

#29 Post autor: Pawelek1980 »

Nie do końca jednak jest tak kolorowo.. po pojeżdżeniu autem okazuje się że nie do końca wszystko ok..jest dużo lepiej ale:
- auto jak jedzie na luzie obroty czasem spadną na 800-850 ale tylko chwilowo i zaraz podnoszą się pod 900-950.. dopiero jak auto stanie spadają do stanu prawidłowego czyli jakieś 800-850. Mimo nie włączonego nawet biegu auto jakby wiedziało że jedzie i ma wyższe obroty a jak stanie to zmniejsza je.. nie wiem czego to może być objaw.. sprzęgło? Wcześniej przed wymianą zaworu trzymało 1000-1100 obrotów cały czas czy ciepły czy zimny silnik.. teraz jak odpalę póki sie nie zagrzeje trzyma wyższe pod tysiąc.. dopiero jak się zagrzeje wygląda że wraca wszystko do porządku ale wg mnie nie do końca...co o tym myślicie?

agstojak

#30 Post autor: agstojak »

a jakie masz wskazania chwilowego spalanie wg komputera w czasie falowania obrotów?
czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzono u Ciebie czujnik na szynie CR?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”