Witam
Od jakiegoś roku mam problem ze zgrzytającą skrzynią biegów F23 w zafirze 2.0. Zaraz po zakupie auta uporałem się z opornym wrzucaniem 1 biegu poprzez wymiane tulejki co jednak nie poprawiło nic w temacie zgrzytania skrzyni. Skrzynia zgrzyta w momencie redukcji z 5 na 4 bieg oraz czasem na 3 jednak tylko gdy silnik jest ciepły, na zimnym nie ma żadnego problemu. Próbowałem dodawać do skrzyni taki specyfik http://allegro.pl/ceramizer-do-regenera ... 11091.html jednak na niewiele się to zdało gdyż skrzynia jak zgrzytała tak zgrzyta. Moje pytanie jest takie czy to synchronizatory czy może istnieje możliwość regulacji lewarka za pomocą cięgien? Może przy okazji wymiany tulejki coś źle poskladałem i stąd ten problem? Nie pamiętam czy przed wymianą tulei skrzynia zgrzytała.
Zgrzytanie przy zmianie biegów 2.0 typ F23
Moderator: Sebu$
korczi pisze:Witam
Od jakiegoś roku mam problem ze zgrzytającą skrzynią biegów F23 w zafirze 2.0. Zaraz po zakupie auta uporałem się z opornym wrzucaniem 1 biegu poprzez wymiane tulejki co jednak nie poprawiło nic w temacie zgrzytania skrzyni. Skrzynia zgrzyta w momencie redukcji z 5 na 4 bieg oraz czasem na 3 jednak tylko gdy silnik jest ciepły, na zimnym nie ma żadnego problemu. Próbowałem dodawać do skrzyni taki specyfik http://allegro.pl/ceramizer-do-regenera ... 11091.html jednak na niewiele się to zdało gdyż skrzynia jak zgrzytała tak zgrzyta. Moje pytanie jest takie czy to synchronizatory czy może istnieje możliwość regulacji lewarka za pomocą cięgien? Może przy okazji wymiany tulejki coś źle poskladałem i stąd ten problem? Nie pamiętam czy przed wymianą tulei skrzynia zgrzytała.
Pierwsze co sprawdź czy masz olej w skrzyni .
Można źle złożyć biegi po wymianie tulejki , ustaw lewarek w pozycji neutralnej i wbij zaczep metalowy . U mnie przy złym ustawieniu trójka odbijała i haratało .