[B]Halasliwa pokrywa silnika

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
hatson

[B]Halasliwa pokrywa silnika

#1 Post autor: hatson »

Witam,

Jestem nieco ponad miesiac posiadaczem zafirki. Narazie nie wpisalem sie bo przez te sniegi i mrozy, ciagle problem, zeby zrobic jakies zdjecia.

Wszystko jest ok, poza znanymi bledami 161450 i 161600 nic sie nie pokazuje. Strasznie halasuje jednak pokrywa silnika, ta plastikowa ze znaczkiem opla. Gdy przytrzymuje ja reka, to silnik jest praktycznie 2x cichszy. Podejzewam, ze brakuje tulejek gumowych albo czegos takiego pod srubami. Czy mozna to gdzies nabyc i jak to tam wyglada ?

Dziekuje i pozdrawiam
Pawel
Zafira B 2006
1.9 Cdti 120PS
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:55 przez hatson, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Zapewne Aso bedzie miało i w dobrej cenie, ostatnio jestem w miare zaskoczony pozytywnie niektórymi cenami tam ;)

DD

#3 Post autor: DD »

Pewnie wyrobiły Ci się gumowe tulejki nakładane na te 2 śruby torx z przodu. Tulejki włożone w otwory plastikowej osłony silnika stabilizują ją - ale tylko do czasu. Po prostu się wyrabiają (u mnie po 4 miesiącach). Ja zastosowałem zwykłe 2 śruby szóstki z dużymi podkładkami pod i nad plastikiem + gumowa podkładka i ani drgnie.

fiodork

#4 Post autor: fiodork »

Lorry pisze:Zapewne Aso bedzie miało i w dobrej cenie,
cena jednej sztuki okolo 20zl, ale po około 1000km problem niestety powraca.
wiec tylko wlasna modyfikacja moze byc skuteczna. podkladki gumowe
najlepiej wyciac z ze starego paska rozrzadu. guma odporna na temperature
i nie wyrobi sie za szybko.

hatson

#5 Post autor: hatson »

Dzieki za porady. Czyli jak czesto bywa, trzeba pokombinowac, omijajac wynalazki producenta. W weekend biore sie za to i zobaczymy, co wykombinuje.

Pozdrawiam
Pawel

ReGe1973

#6 Post autor: ReGe1973 »

Hej ja też miałem ten problem i go rozwiązałem uszczelkami gumowymi do zaworów jakie są w bateriach, kranach do tego podkładki metalowe i gra.

gs3136

#7 Post autor: gs3136 »

No i u mnie też pojawił się powyższy problem. Od jutra się zabieram za usuwanie usterki. Najpierw będe próbował, tak jak kolega wyższej z uszczelkami gumowymi a jeżeli to nie pomoże to zobaczymy co "fachowcy" z ASO powiedzą.

Grzechu

#8 Post autor: Grzechu »

Ja również przerabiałem ten temat. W serwisie poinformowano mnie, że do silnika CDTi 1,9 gumki występują jedynie z całymi obudowami. Sprzedali mi gumki do silnika 2 litrowego i pasowały. Koszt 2x17 zł. Służą 2 miesiące.
Pozrawiam.

tomione3010x

#9 Post autor: tomione3010x »

wystarczy założyć gumowe wężyki na śrubki(torox)ja założyłem i działa już ze 2 miesiące no i autko ciszej chodzi

norbert_p

#10 Post autor: norbert_p »

Ja założyłem u siebie dwa kawałki grubej gumy pod te wyrobione tulejki i mam spokój na bardzo długo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”