Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek
Nie niema żadnego klekotu, stukania, dzwonienia silnik pracuje idealnie jedynie pomiędzy 3500 a 4000 obrotów ma taką jakby dziurę przestaje przyśpieszać dopiero jak docisnę pedał gazu przyspiesza.Jeden z mechaników twierdzi, że przyczyna może być sterownik silnika lub okablowanie.Jak pisałem wyżej co było można już wymieniłem a błędy dalej się pojawiają
001462 i 001466.
001462 i 001466.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Witam i mnie dopadł ten problem :>
Na początku odgłos grzechotnika na biegu jałowym (bo tylko wtedy występował) mi się podobał
Po pewnym czasie wywaliło mi błąd 001463 czyli (koła zębate sterowania zmiennymi fazami rozrządu). Dzwonię do swojego mechanika, który mówi, że w tych silnikach to częsta przypadłość. Koła zębate nie mają smarowania na wolnych obrotach, należy je wymienić choć można (przy tym jednym błędzie) jeździć i nic się nie stanie.
Zrobiłem trasę 600km od pojawienia się tego błędu i po powrocie pojawił się drugi błąd 001161 czyli (Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu (rząd 1)) Telefon do mechanika i odpowiedź: należny jak najszybciej wymienić KZFR ponieważ dalsza jazda może wywalić katalizator i sondy lambda :>
Podłączyłem Zośkę pod kompa, wykasowałem błędy, przejechałem ok 10km, znowu podłączenie pod kompa i tylko jeden błąd: 001161
Znowu kilka telefonów - tutaj duże podziękowania dla timi68
Okazuje się, że przed wymianą tych kół należy sprawdzić najpierw:
1. Ciśnienie oleju (bo te koła są sterowane ciśnieniem oleju)
2. Jeżeli złe to pompę oleju (przeczyścić lub wymienić)
3. Natomiast jeżeli dobre to sprawdzić zawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu (przeczyścić lub wymienić)
4. Jeżeli od 1 do 3 wszystko dobre to należy wymienić te koła :>
Aby wymienić koła (wymiana prosta ale czasochłonna) należy mieć blokadę wałka rozrządu i tu u mnie lipa Na 20 mechaników ma tylko 2óch :>
Jestem na razie umówiony pod koniec następnego tygodnia na diagnozę i ewentualnie wymianę, i zobaczymy co wyjdzie
Na początku odgłos grzechotnika na biegu jałowym (bo tylko wtedy występował) mi się podobał
Po pewnym czasie wywaliło mi błąd 001463 czyli (koła zębate sterowania zmiennymi fazami rozrządu). Dzwonię do swojego mechanika, który mówi, że w tych silnikach to częsta przypadłość. Koła zębate nie mają smarowania na wolnych obrotach, należy je wymienić choć można (przy tym jednym błędzie) jeździć i nic się nie stanie.
Zrobiłem trasę 600km od pojawienia się tego błędu i po powrocie pojawił się drugi błąd 001161 czyli (Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu (rząd 1)) Telefon do mechanika i odpowiedź: należny jak najszybciej wymienić KZFR ponieważ dalsza jazda może wywalić katalizator i sondy lambda :>
Podłączyłem Zośkę pod kompa, wykasowałem błędy, przejechałem ok 10km, znowu podłączenie pod kompa i tylko jeden błąd: 001161
Znowu kilka telefonów - tutaj duże podziękowania dla timi68
Okazuje się, że przed wymianą tych kół należy sprawdzić najpierw:
1. Ciśnienie oleju (bo te koła są sterowane ciśnieniem oleju)
2. Jeżeli złe to pompę oleju (przeczyścić lub wymienić)
3. Natomiast jeżeli dobre to sprawdzić zawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu (przeczyścić lub wymienić)
4. Jeżeli od 1 do 3 wszystko dobre to należy wymienić te koła :>
Aby wymienić koła (wymiana prosta ale czasochłonna) należy mieć blokadę wałka rozrządu i tu u mnie lipa Na 20 mechaników ma tylko 2óch :>
Jestem na razie umówiony pod koniec następnego tygodnia na diagnozę i ewentualnie wymianę, i zobaczymy co wyjdzie
- Albert Einstein
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Niestety, musiałem wymienić koła zmiennych faz rozrządu :> Info tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=178137#178137Tunio999 pisze: i zobaczymy co wyjdzie
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:47 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Albert Einstein
Witam, mam pytanie do tych którzy przeszli "szlak" kół, może pamiętacie ile czasu upłynęło od momentu pojawienia się pierwszych objawów czyli klekotania do momentu kiedy już trzeba wymienić koła ?
Czy auto wchodzi w tryb serwisowy i nie da się nim jechać.
Pytam ponieważ u mnie jest klekotanie tak przez ok. 1 sek. po zapaleniu i tylko po nocnym postoju, później już nie !
Za miesiąc wyjazd do chorwacji i mam dylemat co robić czy wymieniać koła czy może najpierw zawory ?
Dodam że na kompie nie ma żadnych błędów.
Czy auto wchodzi w tryb serwisowy i nie da się nim jechać.
Pytam ponieważ u mnie jest klekotanie tak przez ok. 1 sek. po zapaleniu i tylko po nocnym postoju, później już nie !
Za miesiąc wyjazd do chorwacji i mam dylemat co robić czy wymieniać koła czy może najpierw zawory ?
Dodam że na kompie nie ma żadnych błędów.
WITAM
PROSZĘ O POMOC OD KILKU TYGODNI W MOJEJ ZAFIRZE ( zafira B 2005 1.8 silnik Z18XER WALCZĘ Z JEDNYM BŁĘDEM: 01466 : MECHANICZNE POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU WYDECHOWEGO POZA ZAKRESEM.
NA DZIEŃ DZISIEJSZY WYMIENIŁEM OLEJ CAŁY ROZRZAD WYMIENIŁEM ELEKTROZAWORY ,NASTĘPNIE CZUJNIKI POŁOŻENIA WAŁKA I NA KONIEC OBA KOŁA SSĄCY I WYDECHOWY OCZYWIŚCIE, A BŁĄD JAK BYŁ TAK JEST DALEJ.
WYMIANA KÓL I ROZRZADU ZA POMOCĄ BLOKAD WIEC WSZYSTKO JEST USTAWIONE NA CACY
BRAK MI JUŻ POMYSŁÓW CO TO MOŻE BYĆ.
POMOCY :21:
Na Forum nie piszemy dużymi literami - Bodek
PROSZĘ O POMOC OD KILKU TYGODNI W MOJEJ ZAFIRZE ( zafira B 2005 1.8 silnik Z18XER WALCZĘ Z JEDNYM BŁĘDEM: 01466 : MECHANICZNE POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU WYDECHOWEGO POZA ZAKRESEM.
NA DZIEŃ DZISIEJSZY WYMIENIŁEM OLEJ CAŁY ROZRZAD WYMIENIŁEM ELEKTROZAWORY ,NASTĘPNIE CZUJNIKI POŁOŻENIA WAŁKA I NA KONIEC OBA KOŁA SSĄCY I WYDECHOWY OCZYWIŚCIE, A BŁĄD JAK BYŁ TAK JEST DALEJ.
WYMIANA KÓL I ROZRZADU ZA POMOCĄ BLOKAD WIEC WSZYSTKO JEST USTAWIONE NA CACY
BRAK MI JUŻ POMYSŁÓW CO TO MOŻE BYĆ.
POMOCY :21:
Na Forum nie piszemy dużymi literami - Bodek
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 10:40 przez woltekss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy lepiej opłaca się kupić nowy
silnik na allegro - najdrożej stoi za
5999 - rzekomo nówka, przebieg
40km, z samochodu testowego.
Czy po prostu wymienić wszystko
co wymagane?
Kupiłem zafirę b z felerkiem
silnika, jaki feler dokładnie jeszcze
nie wiem. Turek pokazał na zawór
sterowania pracą zmiennej fazy
rozrządu.
Przebieg ma 175 tys.
Tak czy owak po zakupie należy
wymienić rozrząd oraz zapewne
przy takim przebiegu kilka innych
rzeczy w silniku, np sprawy
związane z zużyciem zaworów,
szklanek i innych spraw, których
koszt może wynieść z 3000 jakby
się chciało super sobie zrobić.
A skoro ma to wynieść 3000 to
może dorzucić drugie 3000 i
cieszyć się nowym silnikiem?
silnik na allegro - najdrożej stoi za
5999 - rzekomo nówka, przebieg
40km, z samochodu testowego.
Czy po prostu wymienić wszystko
co wymagane?
Kupiłem zafirę b z felerkiem
silnika, jaki feler dokładnie jeszcze
nie wiem. Turek pokazał na zawór
sterowania pracą zmiennej fazy
rozrządu.
Przebieg ma 175 tys.
Tak czy owak po zakupie należy
wymienić rozrząd oraz zapewne
przy takim przebiegu kilka innych
rzeczy w silniku, np sprawy
związane z zużyciem zaworów,
szklanek i innych spraw, których
koszt może wynieść z 3000 jakby
się chciało super sobie zrobić.
A skoro ma to wynieść 3000 to
może dorzucić drugie 3000 i
cieszyć się nowym silnikiem?
-
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 21 paź 2012, 23:50
- Imię: Grześ
- Lokalizacja: Bielawy
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Wymienione (klekotanie na zimnym):
- koła ZFR zmodernizowane Ruville (w środku INA) - szt2,
- uszczelnienia wałków, wału,
- rozrząd komplet,
- uszczelka pokrywy,
- olej, filtry
- elektrozawory zmodernizowane wymienione wcześniej - latem.
I co?
Klekotania brak: zimny, ciepły, nie rozgrzany, dogrzany - jak kto chce, aż przyjemnie zapalać.
Teraz bardziej dynamiczny już od 2tys. jak wcześniej po wciśnięciu SPORT.
I obserwuję też mniejsze spalanie.To tyle. Powodzenie dla tych co czeka ich wymiana.
- koła ZFR zmodernizowane Ruville (w środku INA) - szt2,
- uszczelnienia wałków, wału,
- rozrząd komplet,
- uszczelka pokrywy,
- olej, filtry
- elektrozawory zmodernizowane wymienione wcześniej - latem.
I co?
Klekotania brak: zimny, ciepły, nie rozgrzany, dogrzany - jak kto chce, aż przyjemnie zapalać.
Teraz bardziej dynamiczny już od 2tys. jak wcześniej po wciśnięciu SPORT.
I obserwuję też mniejsze spalanie.To tyle. Powodzenie dla tych co czeka ich wymiana.
Witam.
Czy możecie mi pomóc w określeniu czy zawór sterujący ustawieniem kół zmiennych faz rozrządu działa prawidłowo?
Oto krótki filmik przedstawiający jak działa zawór na stole. Dodam jeszcze że drugi zaworek pracuje tak samo.
http://youtu.be/_xitBcaJCqA
Wymieniłem koła zmiennych faz w serwisie. Efekt jest zauważalny bo nie słychać klekotu przy porannym uruchomieniu silnika, ale czytając różne fora na ten temat zaczynam grzebać głębiej, żeby przypadkiem nie uszkodzić ich tuż po wymianie.
Dodatkowo po rozgrzaniu się silnika słychać klekot, nieregularny ale głośny. Tylko po rozgrzaniu silnika. Czym może być spowodowany?
Czy możecie mi pomóc w określeniu czy zawór sterujący ustawieniem kół zmiennych faz rozrządu działa prawidłowo?
Oto krótki filmik przedstawiający jak działa zawór na stole. Dodam jeszcze że drugi zaworek pracuje tak samo.
http://youtu.be/_xitBcaJCqA
Wymieniłem koła zmiennych faz w serwisie. Efekt jest zauważalny bo nie słychać klekotu przy porannym uruchomieniu silnika, ale czytając różne fora na ten temat zaczynam grzebać głębiej, żeby przypadkiem nie uszkodzić ich tuż po wymianie.
Dodatkowo po rozgrzaniu się silnika słychać klekot, nieregularny ale głośny. Tylko po rozgrzaniu silnika. Czym może być spowodowany?
-
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 21 paź 2012, 23:50
- Imię: Grześ
- Lokalizacja: Bielawy
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Tak to tak działa przy podawaniu napięcia. Z tego co widać to elektrozawór starego typu.
U mnie klekotała przy zapalaniu zimnego i ciepłego, a w upały na rozgrzanym silniku to już był łomot. Wymieniłam najpierw elektrozawory i na rozgrzanym łomotu już więcej nie słyszałem, ewentualnie tylko klekot (w zależności od czasu postoju). Jak dla mnie kleszczył się elektrozawór w wyższych temperaturach. Obudowa na elektrozaworze dolotowym z zewnątrz skorodowana jak i na Twoim filmie. Pomogła dopiero wymiana kół. Podobno stary typ elektrozaworów podatny był na zakleszczanie. Może warto wymienić.
U mnie klekotała przy zapalaniu zimnego i ciepłego, a w upały na rozgrzanym silniku to już był łomot. Wymieniłam najpierw elektrozawory i na rozgrzanym łomotu już więcej nie słyszałem, ewentualnie tylko klekot (w zależności od czasu postoju). Jak dla mnie kleszczył się elektrozawór w wyższych temperaturach. Obudowa na elektrozaworze dolotowym z zewnątrz skorodowana jak i na Twoim filmie. Pomogła dopiero wymiana kół. Podobno stary typ elektrozaworów podatny był na zakleszczanie. Może warto wymienić.
Dzięki za odpowiedź.
Właśnie rozważam wymianę tych zaworów. Szkoda by mi było uszkodzić nowe koła zmiennych faz.
Szkoda też, że serwis nie podpowie sam z siebie co powinienem jeszcze wymienić, żeby w końcu hałasy z silnika ustąpiły.
Tak pracuje mój silnik jak się rozgrzeje.
http://youtu.be/pcxUDmtT26o
Serwis twierdzi że szklanka zaworu się zawiesiła.
ps. gaz na filmie jest wyłączony więc to nie wtryskiwacze gazu.
Właśnie rozważam wymianę tych zaworów. Szkoda by mi było uszkodzić nowe koła zmiennych faz.
Szkoda też, że serwis nie podpowie sam z siebie co powinienem jeszcze wymienić, żeby w końcu hałasy z silnika ustąpiły.
Tak pracuje mój silnik jak się rozgrzeje.
http://youtu.be/pcxUDmtT26o
Serwis twierdzi że szklanka zaworu się zawiesiła.
ps. gaz na filmie jest wyłączony więc to nie wtryskiwacze gazu.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
A czy nie przynosi żadnych pozytywnych efektów np sama płukanka silnika jeżeli te sitka w tych zaworach sterujących fazami są zasyfione szlamem po zbyt długim interwale olejowym ?
Czy nie można ich np rozebrać, wyczyścić i złożyć ? Czy po prostu są już uszkodzone i tyle - trzeba wywalać ?
A ma ktoś schemat przystawki filtra oleju do 1.8XER ??
Bo chciałbym zobaczyć jedną rzecz.
Czy nie można ich np rozebrać, wyczyścić i złożyć ? Czy po prostu są już uszkodzone i tyle - trzeba wywalać ?
A ma ktoś schemat przystawki filtra oleju do 1.8XER ??
Bo chciałbym zobaczyć jedną rzecz.