Przed zakupem Zośki - do wiadomości

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
czeslaw555

#91 Post autor: czeslaw555 »

adyn pisze:Ale tu wrzucę małe ale po analizie spostrzeżeń Szwagra:
Na giełdzie najwięcej jest samochód starszych (ponad 10 lat)
tutaj można zobaczyć co kupiono i gdzie to pojechało
http://pl.automarkt.nl/Wywiezione.aspx

czeslaw555

#92 Post autor: czeslaw555 »

Swojego czasu napisałem "poradnik" na temat "Ile powinno kosztować (orientacyjnie) sprowadzone auto" może się przyda :) http://sprowadzanieaut-czeslaw555.blogs ... /opis.html

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#93 Post autor: cns80 »

Powiedzcie mi jako profesjonaliści taką rzecz:
Kupuję samochód dostawczy od firmy w Niemczech.
Wystawiają mi fakturę VAT (nie wiem ile u nich jest procent).
Kupuję go na firmę w Polsce z zamiarem użytkowania (nie na sprzedaż) jako ciężarowy Vatowski. Firma budowlana będąca płatnikiem VATu.

1. Czy muszę mieć nip UE do dokonania takiego zakupu ?
2. Czy muszę zapłacić tam kwotę brutto czy netto ? Jeśli płacę brutto to jak dokonać zwrotu Vat ? W Polsce czy w Niemczech ?
3. Czy obowiązują minie jakieś dodatkowe procedury sprowadzania czy wszystko tak samo jak przy prywatnej osobówce ?
4. Jaką stawkę VAT powinien mi wpisać sprzedający na fakturze i czy musi mi wystawić jakieś dodatkowe dokumenty ?
5. Czy muszę z jakiegoś niemieckiego urzędu brać jakieś papiery ?
6. Jak rozliczyć w Polsce koszty wydane na tablice i ubezpieczenie i jakie dokumenty potwierdzające muszę brać w chwili ich wykupienia ?

czeslaw555

#94 Post autor: czeslaw555 »

1. Tak, dodatkowo wpis do ewidencji, nadanie nr NIP, regon (NIP i regon często nie potrzeba)pieczątkę firmową . Firma w której będziesz kupował sprawdzi Twoją firmę tutaj http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl VAT w D jest 19%
2. jeżeli spełnisz warunki pkt.1,kupujesz w cenie netto
3. tutaj masz odpowiedź http://bez-wypadkowe.net/showthread.php ... ka-faktura
4. kupujesz w cenie netto, dostajesz fakturę i czasami deklarację że po zarejestrowaniu auta w kraju wyślesz im skan PL dow.rej.
5.Nie, musisz tylko załatwić żółte lub czerwone tablice exportowe
6.jak chcesz rozliczać to fakturę, a jak Ci jej nie wystawią to paragon, a księgowa resztę załatwi, lub zapytaj się jej przed wyjazdem co potrzebujesz

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#95 Post autor: cns80 »

Dzięki wielkie :)

Czyli w skrajnych przypadkach mogę zapłacić netto w Niemczech i wysokość ichniego Vatu 19% złożyć do depozytu, a w Polsce jeszcze dopłacić 23% Vatu i dopiero po rejestracji niemiec mi zwróci, a US pozwoli odpisać z wystawionych przeze mnie faktur sprzedaży ?
Czyli jednak na wszelki wypadek gotówki trzeba mieć więcej (na oba Vaty) ?

czeslaw555

#96 Post autor: czeslaw555 »

Nie miałem przypadków żeby płacić brutto przy zakupie na firmę

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#97 Post autor: Andrzej2503 »

Od około roku większość firm w niemczech sprzedaje netto, inkasujac jednocześnie depozyt 19%.
(jak znajdę to zedytuję wpis podając podstawę prawną)
Zwrot następuje po przesłaniu dowodu opłacenia Vat w kraju przeznaczenia lub po zarejestrowaniu.
sklepik z Zafirami B i C

czeslaw555

#98 Post autor: czeslaw555 »

Więc jak widać różnie bywa, ja w tamtym roku nie spotkałem się z żądaniem zadatku.

dominop

#99 Post autor: dominop »

chciałbym się podzielić pewnym przeżyciem, które mnie dziś raczyło doświadczyć... Pojechałem sobie sam na oględziny auta, godzina 19 wiec ciemno i mżawka.... [Zafirka A 2.0 16v dti 2000rok], na oko fajny samochodzik jak na swój wiek... i wybrałem się na jazdę próbną, auto zimne, jadę spokojnie - niech się rozgrzeje, głupie uczucie ponieważ skrzynia biegów wyjątkowo ciężko chodziła... około 6 kilometrów "później" zawijam [kłopot z wbiciem 1 biegu bezpośrednio ale wchodzi zbity z 2-ki ], autko nabiera częściowo temperatury i sprawdzam jak się zbiera i: dopiero od około 2300-2400 obrotów odczuwalne faktyczne przyspieszenie.. dla mnie szok, 2 kilometry dalej jadę około 85 nagle obrotomierz "bach" leży, silnik lekko przerywa. na blacie jakieś dwie pomarańczowe kontrolki.... (rozmowa o sytuacji).... po przejechaniu kolejnych 2 km... wszystko wraca do normy.. dziwne:) wracam, parkuje i..... wiem , że "to nie to"...

czy moje dość krótkie oględziny są wystarczające do zrezygnowania z zakupu?? czy jest coś co mogłem przeoczyć by usprawiedliwić to auto i zachęcić się do nabycia??

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#100 Post autor: lawless »

dominop pisze:czy moje dość krótkie oględziny są wystarczające do zrezygnowania z zakupu?? czy jest coś co mogłem przeoczyć by usprawiedliwić to auto i zachęcić się do nabycia??
Co na to sprzedający :mrgreen: ?
Myśl samodzielnie!

dominop

#101 Post autor: dominop »

klasyka... " a co to? wszystko bylo dobrze, pierwszy raz to widze.."

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: lawless »

dominop pisze:klasyka... " a co to? wszystko bylo dobrze, pierwszy raz to widze.."
Dobrze że nie sapał że zepsułeś :lol:
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#103 Post autor: miodzik »

dominop pisze:chciałbym się podzielić pewnym przeżyciem, które mnie dziś raczyło doświadczyć... Pojechałem sobie sam na oględziny auta, godzina 19 wiec ciemno i mżawka.... [Zafirka A 2.0 16v dti 2000rok], na oko fajny samochodzik jak na swój wiek... i wybrałem się na jazdę próbną, auto zimne, jadę spokojnie - niech się rozgrzeje, głupie uczucie ponieważ skrzynia biegów wyjątkowo ciężko chodziła... około 6 kilometrów "później" zawijam [kłopot z wbiciem 1 biegu bezpośrednio ale wchodzi zbity z 2-ki ], autko nabiera częściowo temperatury i sprawdzam jak się zbiera i: dopiero od około 2300-2400 obrotów odczuwalne faktyczne przyspieszenie.. dla mnie szok, 2 kilometry dalej jadę około 85 nagle obrotomierz "bach" leży, silnik lekko przerywa. na blacie jakieś dwie pomarańczowe kontrolki.... (rozmowa o sytuacji).... po przejechaniu kolejnych 2 km... wszystko wraca do normy.. dziwne:) wracam, parkuje i..... wiem , że "to nie to"...

czy moje dość krótkie oględziny są wystarczające do zrezygnowania z zakupu?? czy jest coś co mogłem przeoczyć by usprawiedliwić to auto i zachęcić się do nabycia??
Po pierwsze zawsze możesz założyć nowy temat. Ten, w którym napisałeś miał dotyczyć samych porad przed zakupem, na co zwracać uwagę.

Ale zwracając uwagę na Twoje oględziny..

Problem z dźwignią dotyczy 90% Zafirek. Moją tez to nie minęło. Problemem jest wyrabiająca się plastikowa tulejka zmiany biegów. Koszt zakupu z oringami to 80 zł. Jest rozpiska na forum wraz ze zdjęciami jak to zrobić - wymiana to około godziny własnej pracy. Sprzedawcy wtedy wciskasz, że skrzynia nie teges i wybierak do wymiany i 500 zł z ceny w dół.

Reszta to już trzeba by mieć komputer i zobaczyć jaki błąd Ci wywala. Albo będzie to przepływomierz (nowy ok 100 zł) albo EGR <- to prędzej - tu już koszty znacznie wyższe bo ok 1000 zł nowy. Ale znając te usterki mówisz handlarzowi co jest nie tak, zchodzisz z ceny 2000 od ceny ofertowej i wtedy albo on Ci sprzeda (a raczej powinien) albo nie i szukasz dalej. Do takiej diagnostyki przydałby Ci sie ktoś dodatkowy-postronny, wyposażony w jakiś interfejs diagnostyczny a już najlepiej jeszcze kogoś kto wie, co w Zafirach piszczy :)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

pafnuc518

#104 Post autor: pafnuc518 »

Panowie jako ze wybór padl na Zoske a 1.8 ( wolal byl 2.2) zaczynam poszukiwania takiej fury
Kase ktora moge wydac to z lpg ok 11 bez ok 9 .
Gdzie tu kurna szukac ?
Na znanych aukcjach internetowych to wiadomo nie ma co wybrac ,tylko oferty z komisow ladnie wygladaja ( z wygladu)
Sa jakies godne w naszym kraju komisy lub ludziska ktorzy handlują autami? Rozumiem ze czlek musi zarobic na cenie ale zeby nie wciskal padaki tak wypicowanej i skreconej na liczniku..
Ostatnio stwierdzilem ze powini wieszac ostrzezenie typu ."W okolicy auta nie uzywac ognia -Ostro Naplakowany!!!"

A powaznie dajcie jakis cynk gdzie mozna poszukac ? Jestem Z.Wawy (sloik)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 21:15 przez pafnuc518, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#105 Post autor: ojciec polak »

pafnuc518, W tych pieniądzach jakimi dysponujesz, będzie problem. Jest na forum kolega Andrzej2530. Zawsze ma jakieś ciekawe i sprawdzone auta, ale u niego są młodsze roczniki i za około 15 tyś. zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”