[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Już mi się przypomniało gdzie jest zakładka do wypalania DPF-a.Kiedyś widziałem Silnik,programowanie,klikamy następna strona i drugi wiersz od góry.Wypalanie filtra cząstek.Powinno tam byc dokładne info co i jak trzeba zrobic przy spełnieniu odpowiednich warunków.... tj. temp silnika,odpowiednie podłoże pod autem itp.Po wypalaniu techem wartośc nasycenia spada zawsze max do 70-78% nasycenia.
Dzisiaj w mojej Zafirze B 1,9CDTI 120KM (gdy jechała żona) zapaliła się kontrolka z kluczykiem. Żona zatrzymała się, odpaliła ponownie i OK. Niedługo po tym powtórka, zatrzymanie, odpalenie, znów OK, tylko jakby spadek mocy.
Ja po pracy wysłuchałem żony, do samochodu, kontrolka z kluczykiem nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (ale nie odpalam), podłączam op-coma i wywala błąd:
P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Nie występuje.
Sprawdziłem nasycenie DPFa: 34%, a wczoraj (bo monitoruję) było 32%. Żona przejechała dokładnie 20 km.
Wykasowałem błędy (inne 2 były nieistotne typu brak komunikacji itp.) i na miasto. A tu mocy brak!!! I brak typowego kopa mocy przy 2000obr/min, tak jakby nie załączała się turbina. Zrobiłem 15 km i w domu sczytuję błąd:
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny.
Co z tym zrobić???
Korzystałem z opcji SZUKAJ, ale wyskakują różne wskazania: EGR lub świeca żarowa lub czujnik ładowania turbiny lub czujnik ciśnienia przy DPFie.
Może rozłączyć aku na dłużej?
Ja po pracy wysłuchałem żony, do samochodu, kontrolka z kluczykiem nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (ale nie odpalam), podłączam op-coma i wywala błąd:
P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Nie występuje.
Sprawdziłem nasycenie DPFa: 34%, a wczoraj (bo monitoruję) było 32%. Żona przejechała dokładnie 20 km.
Wykasowałem błędy (inne 2 były nieistotne typu brak komunikacji itp.) i na miasto. A tu mocy brak!!! I brak typowego kopa mocy przy 2000obr/min, tak jakby nie załączała się turbina. Zrobiłem 15 km i w domu sczytuję błąd:
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny.
Co z tym zrobić???
Korzystałem z opcji SZUKAJ, ale wyskakują różne wskazania: EGR lub świeca żarowa lub czujnik ładowania turbiny lub czujnik ciśnienia przy DPFie.
Może rozłączyć aku na dłużej?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 08:41 przez DD, łącznie zmieniany 1 raz.
DD moim zdaniem powinieneś skoncentrować uwagę na czujniku ciśnienia do DPF-a.A konkretnie na przewodach elastycznych przy samym czujniku jak i DPF-ie.Dotychczas błąd P1901 odczytywaliśmy jako problem właśnie z elastycznymi przewodami.W tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020 trochę pisaliśmy na ten temat.W zależności od tego ,z którego roku masz ZB występują dwa rodzaje czujników.Tzn stary typ do 2007 z dwoma czujnikami(przed i za DPF-em) i nowy typ powyżej 2007 z jednym czujnikiem (tylko przed DPF-em ponieważ za drugi czujnik służy ciśnienie atmosferyczne).
Tak wygląda sam czujnik
Gdzie nr16 to czujnik starego typu obsługujący pomiar przed i za DPF-em.A nr 17 to czujnik nowego typu obsługujący pomiar ciśnienia tylko przed DPF-em.W zależności od typu do czujnika będą dochodziły dwa lub jeden przewód elastyczny.
Czujnik ten zamocowany jest (bynajmniej u mnie stary typ) przy filtrze paliwa.Na foto zaznaczony żółtym jajkiem ;)Na foto widać elastyczne przewody dochodzące do czujnika,które należy sprawdzić.
Zrzut jeszcze z EPC wydechu do ZB z jednym czujnikiem(kolor niebieski)i dwoma czujnikami (kolor czerwony).Proszę zwrócić uwagę,że występują jeszcze dwa lub jeden przewody elastyczne w tym układzie pomiaru,które należy również sprawdzić.Oznaczone na foto num 17 i 18.
Postarałem się wytłumaczyć jak potrafię.Nie wiem czy coś z tego rozumiecie
DD a tak przy okazji to warto przyjrzeć się zaworowi EGR.Opis podklejony w dziale silnik.U mnie auto tez traciło moc ale objawiało się to sporadycznymi błędami P0400.
A szanownego moderatora proszę o przeniesienie tematu do działu "silnik",bo tam jednak przerabialiśmy już niejednokrotnie podobne tematy i zmianę tematu pierwszego posta jednak na błąd P1901
Tak wygląda sam czujnik
Gdzie nr16 to czujnik starego typu obsługujący pomiar przed i za DPF-em.A nr 17 to czujnik nowego typu obsługujący pomiar ciśnienia tylko przed DPF-em.W zależności od typu do czujnika będą dochodziły dwa lub jeden przewód elastyczny.
Czujnik ten zamocowany jest (bynajmniej u mnie stary typ) przy filtrze paliwa.Na foto zaznaczony żółtym jajkiem ;)Na foto widać elastyczne przewody dochodzące do czujnika,które należy sprawdzić.
Zrzut jeszcze z EPC wydechu do ZB z jednym czujnikiem(kolor niebieski)i dwoma czujnikami (kolor czerwony).Proszę zwrócić uwagę,że występują jeszcze dwa lub jeden przewody elastyczne w tym układzie pomiaru,które należy również sprawdzić.Oznaczone na foto num 17 i 18.
Postarałem się wytłumaczyć jak potrafię.Nie wiem czy coś z tego rozumiecie
DD a tak przy okazji to warto przyjrzeć się zaworowi EGR.Opis podklejony w dziale silnik.U mnie auto tez traciło moc ale objawiało się to sporadycznymi błędami P0400.
A szanownego moderatora proszę o przeniesienie tematu do działu "silnik",bo tam jednak przerabialiśmy już niejednokrotnie podobne tematy i zmianę tematu pierwszego posta jednak na błąd P1901
Dziękuję Kolegom. Właśnie na Waszą pomoc liczyłem. Jutro biorę się do roboty. Dam znać o efektach.
Pozdr
----------------Scalone------------------------------------
Niestety. Przewody są w porządku a ciągle wywala błąd P1901 0F - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym. To nie to samo co P1901 58 - dotyczący przewodu elastycznego czujnika ciśnienia.
Odpala, moc mizerna, turbo nie działa, pracuje w trybie awaryjnym.
Czy to może padł czujnik ciśnienia?
Do najbliższego ASO 40 km. Nie mam pomysłu co dalej.
[ Komentarz dodany przez: Lorry: Sro Lut 10, 2010 22:22 ]
scaliłem posty dwa pod sobą
Pozdr
----------------Scalone------------------------------------
Niestety. Przewody są w porządku a ciągle wywala błąd P1901 0F - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym. To nie to samo co P1901 58 - dotyczący przewodu elastycznego czujnika ciśnienia.
Odpala, moc mizerna, turbo nie działa, pracuje w trybie awaryjnym.
Czy to może padł czujnik ciśnienia?
Do najbliższego ASO 40 km. Nie mam pomysłu co dalej.
[ Komentarz dodany przez: Lorry: Sro Lut 10, 2010 22:22 ]
scaliłem posty dwa pod sobą
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 22:21 przez DD, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam podepne sie pod temat,zalogowany jestem na forum opla i tam tez szukam pomocy ale nie zaszkodzi i tutaj.Co prawda mam opla zafire 2004 DTI 2.0 ale podobny problem mianowicie pokazaly sie dwa bledy P1105 i P0105 wiec wyczyscilem kolektory i EGR zmienilem rowniez przeplywomierz dalej nic po tygodniu spokoju wraca problem.Malo mocy i tryb awaryjny.Mechanik podpial kompa i wskazal na czujnik barometryczny pokazuje on stala wartosc 81 bez wzgledu na wciskanie gazu.Czy ktos ma doswiadczenia z tym czujnikiem?Czy on wyglada podobnie w moim modelu co na zdjeciu powyzej?Pozdrawiam.
Relacja z zakończonej dzisiaj naprawy w ASO Piotrków Trybunalski:
1. Zdiagnozowanie Techem2 - 200zł.
2. Wymiana EGR - 540zł zawór + 10zł uszczelki + 80zł robocizna.
3. Z czujnikiem ciśnienia DPF-a nie robiono nic.
4. Test elementu nastawczego (nie wiem dokładnie co to było) - 40zł.
5. Regeneracja serwisowa DPF-a kompem - 180zł.
6. Wymiana filtra paliwa (bo dzień wcześniej wymieniłem na nieoryginalny Hangsta o 3mm wyższy i ciekło) - 120 zł filtr + 70zł robocizna.
Razem 1240zł minus rabacik:zapłaciłem 1200 złotych!!!
Ciekawostki:
1. Po naprawie jeszcze przed pierwszym odpaleniem mój op-com wskazywał 21 błędów (nieistotnych, żadnego dotyczącego ECU), Tech2 serwisu nie wykazywał błędów i po jeździe próbnej też nie wykazał błędów. Podobno mój op-com podczas spolszczania został źle napisany, tzn. zapisuje błędy nieistotne jednorazowe, które nie powinny zostać zapisane. Wykaqsowałem błędy w op-comie, jazda 50km do domu, odczyt i jest bez błędów. Może to były błędy z czasu naprawy? Nieważne. Wskazania wypalenia DPF-a w 80% zgodne w op-comie i Techu2.
2. Podobno (nieoficjalnie) usprawniają DPF-a przewiercając przez środek otwór fi 14mm. Koszt koło 200zł.
3. Bardzo proszę o rzetelną pewną odpowiedź na stwierdzenie mechanika: W silniku 1,9CDTI 120KM aby wyczyścić kolektor dolotowy to do jego demontażu trzeba rozebrać rozrząd, bo tam jest jedna trzymająca go śruba. ???
4. Jeszcze jedno pytanie: Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to należy sprawdzić luzy zaworów w tym 8-zaworowym silniku? Wiek prawie 4 lata. Przebieg licznikowy 70kkm, ale realny 100-150kkm.
1. Zdiagnozowanie Techem2 - 200zł.
2. Wymiana EGR - 540zł zawór + 10zł uszczelki + 80zł robocizna.
3. Z czujnikiem ciśnienia DPF-a nie robiono nic.
4. Test elementu nastawczego (nie wiem dokładnie co to było) - 40zł.
5. Regeneracja serwisowa DPF-a kompem - 180zł.
6. Wymiana filtra paliwa (bo dzień wcześniej wymieniłem na nieoryginalny Hangsta o 3mm wyższy i ciekło) - 120 zł filtr + 70zł robocizna.
Razem 1240zł minus rabacik:zapłaciłem 1200 złotych!!!
Ciekawostki:
1. Po naprawie jeszcze przed pierwszym odpaleniem mój op-com wskazywał 21 błędów (nieistotnych, żadnego dotyczącego ECU), Tech2 serwisu nie wykazywał błędów i po jeździe próbnej też nie wykazał błędów. Podobno mój op-com podczas spolszczania został źle napisany, tzn. zapisuje błędy nieistotne jednorazowe, które nie powinny zostać zapisane. Wykaqsowałem błędy w op-comie, jazda 50km do domu, odczyt i jest bez błędów. Może to były błędy z czasu naprawy? Nieważne. Wskazania wypalenia DPF-a w 80% zgodne w op-comie i Techu2.
2. Podobno (nieoficjalnie) usprawniają DPF-a przewiercając przez środek otwór fi 14mm. Koszt koło 200zł.
3. Bardzo proszę o rzetelną pewną odpowiedź na stwierdzenie mechanika: W silniku 1,9CDTI 120KM aby wyczyścić kolektor dolotowy to do jego demontażu trzeba rozebrać rozrząd, bo tam jest jedna trzymająca go śruba. ???
4. Jeszcze jedno pytanie: Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to należy sprawdzić luzy zaworów w tym 8-zaworowym silniku? Wiek prawie 4 lata. Przebieg licznikowy 70kkm, ale realny 100-150kkm.