Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
kicaj

#271 Post autor: kicaj »

easytronic to półautomat, dość ospały i śrfednio awaryjny. Jednbak gdy się juz wysypie to koszta naprawy są astronomiczne, no i ciężko znaleźć warsztat który się podejmie...

co do diesla i dpf'u
nie ważne czy automat czy manual po prostu raz na jakiś czas (co 400-800km) trzeba się przejechać w trasie by się filtr wypalił spokojnie.
24km w jedną stronę to IMHO taka granica gdzie już można kupić diesla (ok 20km). Jeśli to 24km w mieście to bym się zastanawiał bo nie wiem jakie miasto (przy płynnej jeździe nie ma sprawy) ale jeśli to 24km w trasie to nie ma problemu...

co do silnika to osobiście polecam 1.9CDTI 150KM (Z19DTH) albo 2.0T albo 2.2 (dwa ostatnie w benzynie). Reszty bym nie tykał
mniejsze benzyny ze względu na moc i moment (a dokładnie ich brak) zwłaszcza z automatem, 1.7 ze względu na problemy z osprzętem... i względnie dużą turbodziurę

arturas1

#272 Post autor: arturas1 »

Dzieki Panowie.Wczoraj pojezdilem Zafirka z easytronikiem 1,8 silnik benzyna.Naprawde fajnie sie prowadzi w porownaniu do mojego Colta 1.4 TEZ W AUTOMACIE tp niebo a ziemia.Zafirka ladnie sie zbierala zwawa.Zero szarpniec wszystko plynnie.Przebieg 80.000 km.Jak sprawdzic czy wszystko w porzadku z silnikiem i ze skrzynia.Jak jechalem to wszystko w porzadku.Jak te skrzynie sie sprawują? Ma 5 biegow.

A dlaczego nie polecasz silnika 1.8 w benzynie.Na auto centrum tylko ten polecali z calego pakietu.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 20:54 przez arturas1, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#273 Post autor: Zdenek2007 »

Na temat "polecanych" i "niepolecanych" silników ludzie głupoty piszą a każdy swoje chwali :lol:
Mam paru znajomych którzy kupili auta z "polecanymi" silnikami i teraz kwiczą że mogło być lepiej.

swfr

#274 Post autor: swfr »

Są dwa różne oplowskie 1.8 - 120 KM i 140KM. Z automatem tylko 140. Przynajmniej w PL
W tym 140 problemy mogą sprawiać koła zmiennych faz rozrządu.
Przyjedz do sprzedawcy rano i odpal zimny! silnik. Najlepiej jakby był nieuruchamiany wcześniej przez kilka dni, ale z tym może być trudno.
Jak zaklekoce (dziwięk jak w dieslu), a potem będzie cicho - koła do wymiany. Koszt ok. 2000 w ASO.

arturas1

#275 Post autor: arturas1 »

Wiecie jestem niezdecydowany nie wiedzialem ze to tego dojdzie.Przed zarejestrowaniem sie na forum bralbym w ciemno disla1.9 cdti.Pozniej easytronik w benzynie.Sa za i przeciw dislowi i benxyniakowi.Ale jak kupie disla do 80 TYS KIL. To ile moge pojezdzic do pierwszych klopotow tak w przybliżeniu ?Yutaj na forum te dpfy kola wtryski itp.stwarzaja problemy okolo 150 000tys.km.Wiekszosc osob ma takie przebiegi.A jak sprawy wygladaja z dislem po 50 lub 60tys kiedy sie wiekszosc drogichrzeczy zuzywa dzieki za odpowiedzi naprawde sa dla mnie mega przydatne.Tymbardziej ze nie mam tu nikogo kto by mi doradzil.

swfr

#276 Post autor: swfr »

Mam diesla, 1.9 120 km. prawie 190 tys przebiegu. Bez większych problemów.
Miesiąc temu, zamówiłem 1.8 140 km. Sporo czytałem o tym silniku i przyznaję, że trochę się obawiam.
Szczególnie, że dzisiaj jeździłem (pierwszy raz po wielu latach benzynowym) Chevroletem znajomego i zdecydowanie mi się nie podobało (głośno, w ogóle się nie rozpędzał, żłopał benzynę jak szalony itp). Wiem, że to nie ten silnik i modlę się, żeby w Oplu było lepiej, ale strach pozostał.
Przypominam sobie jaki byłem posrany (DPF, Egr, trubina) przed kupnem zafiry z dieslem. Bardzo przyjemnie mnie rozczarował. Dziękuję Bogu, że zdecydowałem się na Zafirę, a bardzo chciałem VW Tourana 2.0. Tu by się dopiero działo!

Na coś się trzeba zdecydować
Jeżeli kupisz diesla w dobrym stanie i będziesz dbał to masz spore szanse na przyjemne użytkowanie.
Z benzynowym nie doradzę, bo jak już pisałem - spodnie mam pełne.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#277 Post autor: Zdenek2007 »

Mam nawinięte, udokumentowane prawie 180tyś w tym niepolecanym 1.7 i jak na razie to wymieniłem, uwaga! chłodnicę ale to raczej osprzęt. Zero problemów z EGR-em, klapami wirowymi, przybywaniem oleju czy z DPF-em a to wszystko "czasami" zdarza się w 1.9 Jedyny mankament to częste wypalanie filtra, ale da się z tym żyć.
Jak już wcześniej napisałem, 80 tys dla diesla to dopiero okres dorastania, warunek to że 80tyś. jest pewne bo jak się okaże że jest to 280 to może boleć.

arturas1

#278 Post autor: arturas1 »

Nie to bedzie pewne bo to bedzie jak juz disel to setwisu vauxhal angielski opel.Abenzyniak bylby z komisu.Za benzyniaka 50.000mil 2007rok wola 4000funto a za disla z serwisu opla 2009rok 45000mil 7000funtow.To jak dojezdzam do roboty okolo 24km w jedna strone i praktycznie mam 2 km do autostrady redzta trasy na autostradzie to chyba wzialbym disla co otym myslicie? Oprocz pracy wyjazd 2razy wj tygodniu na zakupy i do koscila .Ale na zakupy to tez musze dojechac okolo 8km

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#279 Post autor: Jacek2308 »

Jak masz taki dojazd do pracy to raczej diesla przez 24km dpf wypalisz i nie będziesz maił raczej z tym problemu, a przy 1.7 to i spożycia" wielkiego też nie będzie i w takim przypadku ja na Twoim miejscu brałbym 1.7 diesla. Choć sam do tej pory ciągle auta mam w lpg. ale to głównie na krótkie trasy przy jeździe w tygodniu pracy bo rocznie to już większe przeloty wychodzą.

pawelgdansk

#280 Post autor: pawelgdansk »

Kolego ja mam nalatane prawie 300 tys km ,kupilem jak miala 160 tys mam 1.9 cdti 120 ps w oryginale i oczywiscie dpf .i co najlepsze latam na taryfie i nic wszystko ok zamontowalem tylko dlawik egr co w ,moim przypadku wydl. Okres miedzy wypaleniami .polecam tobie 8 zaworowa bez zadnych klap wirowych i innych bajerow w kolektorze .ps.na owe czsy jest to podobno prosty bezawaryjny motor

arturas1

#281 Post autor: arturas1 »

To te osiem zaworow jest w 1,9 CDTI 120 KONI? Sory ze tak pytam ale jestem laikiem w tych sprawach.I jak piszecie dbaj o ten silnik to znaczy co mam robic oprocz przegladowDzieki

swfr

#282 Post autor: swfr »

Poczytaj o DPF i o kole dwumasowym.
Przeczytaj instrukcję obsługi.
Stosuj się do tego.
Dbaj.
Regularnie rób przeglądy.
Olej zmieniaj częściej niż 30000.
.
.
i będzie dobrze

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#283 Post autor: Bodek »

arturas1 pisze:To te osiem zaworow jest w 1,9 CDTI 120 KONI? Sory ze tak pytam ale jestem laikiem w tych sprawach.I jak piszecie dbaj o ten silnik to znaczy co mam robic oprocz przegladowDzieki
tak jest 8 zaworów

Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

adi882

#284 Post autor: adi882 »

Witam wszystkich forumowiczów,
jestem zdecydowany na zakup Zafiry B mniej więcej z roku 2006-2007. Generalnie decyzja padła na benzyniaka, ale może jest to błąd? Chciałem dopytać się większych speców ode mnie w temacie :)

Auto przeznaczone dla rodziny z dzieckiem - będzie garażowane. Nie jeżdżone nim będzie do pracy. Raczej wykorzystywane będzie typowo wakacyjnie-weekendowo. Zrobić zakupy, odwiedzić rodziców/znajomych czy wyjechać na wakacje.

Silniki, które biorę pod uwagę:
benzyna 1.6 105KM lub 1.8 140KM
diesel 1.9 150KM lub 120KM

Jakieś porady konkretne?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#285 Post autor: Bodek »

:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”