the_starsailor pisze:Na zbieżności patrz, żeby kierownice prosto Ci ustawili. Ja wczoraj bylem na poprawce własnie z tego powodu.
Przebieg rozmowy:
M: Panie, ale ma Pan luz na kierownicy, końcówki drążków są do wymiany, nie da się kierownicy prosto ustawić
Ja: To dlaczego ostatnim razem Pan nic o drążkach nie mówił tylko wziął kasę za coś czego "ustawić się nie da"?
M: ............ (cisza)
Ustawić oczywiście się dało
PS. wczoraj wysłałem regulator - wchodzi dość ciasno, więc wciskaj z wyczuciem
Właśnie jestem po walce z zbieżnością a zwłaszcza "czujnikiem skrętu", taką mam nadzieje
C0710- (8) Czujnik kąta skrętu kierownicy, nieprawidłowy sygnał
Po wymianie końcówek drążków w czasie jazdy zapalała się kontrolka ESP.
Pojechałem na zbieżność, niestety nadal czasami dawała o sobie znać.
W końcu dzisiaj podjechałem jeszcze raz do poprawki. Pogrzebali pod autem wyjeżdżam i "zonk" świeci. Stwierdziłem, mam już tego dosyć pojechałem na inny warsztat.
Tam komputerowa zbieżność i sprzęt do diagnostyki.
Pierwsze co kierownica na wprost, a czujniki pokazują skręt o 15*
Podpięcie sprzętu do geometrii kół i tutaj robota spaprana.
Ustawili zbieżność i pojechali na jazde próbna z podłączonym komputerem.
Po 10min powrót oddają kluczyki, cena zaledwie 200zł
Czyli nie dawać samochodu do partaczy !!!
Jeszcze dzisiaj uporałem się z ładowaniem, raz było 14,2V innym 13,1V.
Po wymianie klemy "+" i wyczyszczeniu końcówki kabla jest OK 14,2/14V
Jeszcze w piątek wyczyściłem EGR, poprzedni właściciel podobno przez 3 lata nie zaglądał