Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#106 Post autor: firek »

Kolego MieHor, właśnie moja Zosia jest jedną z tych której VIN przeszedł przez twoje ręcę - jak dla mnie cudowne, bo ja nawet niewiem jak za instalację EPC sie zabrac. I mój powyższy tekst nie miał za cel komuś czegos ujac tylko chciałem dac jeszcze tym którzy nie wiedzą czy maja TC odrobinkę nadzieji i przekazac że najlepszą metodą jest poprostu sprawdzenie np. na śnieżku :D

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#107 Post autor: MieHor »

Ależ nie przyjąłem Twoich wywodów jako przytyk czy coś podobnego, chciałem tylko zasygnalizować, że nie wszystko co faktycznie mamy w swoich furach jest podane przez GM w zestawieniach wyposażenia i tylko tyle.

magnum

#108 Post autor: magnum »

Witam
Posiadam opla signum 2,0 turbo 175 KM 2003 rok. Chciałbym dowiedzieć się czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyłączyć w nim system trakcji?
Kiedyś miałem służbową Vectre 3.2 V6 przycisk taki był obok wyłanczania czujników cofania obok pokręt od Klimy, w tym aucie nie mam czegoś takiego. Czy to jest system już na stałe bez możliwości wyłączenia?

Chialbym również dowiedzieć się, co sądzicie chiptuningu tego auta? Jakaś firemka ogłaszała się na forum ze dokonuje takich modyfikacji, co o tym sądzicie. Co prawda na mocy mi zbytnio aż tak nie zależy, ale zmniejszeniu zużycia paliwa, gdyż jeżdżąc po mieście spala mi w tej chwili około 16-17 l/100km, a podobno chiptuning obniża spalanie.

darkp1

#109 Post autor: darkp1 »

Chodzi Ci o wyłączenie TC czy ESP? Jeśli nie masz wyłącznika, można to zrobić tylko przez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika.

magnum

#110 Post autor: magnum »

Tego to nie wiem co wyłancza ten przycisk, w Vectrze był taki w postaci samochodzika jak wy wpadał w poślizg. Chodzi o to aby przy ruszaniu z mniejsca koła mogły się kręcić, np w lecie można by było spalic kapcia.
W bezpieczniki nie chciałbym ingerować nie ma innej możliwości?

darkp1

#111 Post autor: darkp1 »

Można dorobić przycisk, na jednej z niemieckich stron był schemat takiego przycisku a na forum przewijały się linki do obudowy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#112 Post autor: Lorry »

Ale....

W tej Vectrze było może sportowe zawieszenie (IDS) albo coś w tym stylu? Bo wtedy przyciskając długo przycisk od sportowego zawieszenia, można było powyłączać wszystko i kapcia ładnie się pali :lol:
Możliwe ze to od wersji i wypasu zależy ;)

Co do chipa przez tą firmę(co się reklamuje) to jestem sceptyczny :roll: Lepiej jednak w kogos zainwestować kto ma hamownie.

A co do silnika i chipowania. Na forum VKP jest kolega hapko który posiada ten sam silnik w VC i ma spore doswiadczenie z modyfikacjami tego silnika, więc proponowałbym tam popytać też ;)

Inna sprawa z spalaniem---- dosyć spore jest, chyba ze to na bardzo krótkich odcinakch i deptanie to wtedy mozliwe, ale mniej aerodynamiczna ZA OPC z tym samym(nieco mocniejszym) silnikiem i 5ioma biegami spala po mieście ok 12,5l. Moze po prostu za bardzo deptasz i stąd takie wyniki :)

magnum

#113 Post autor: magnum »

Co do vectry to był 2003 rok wersja GTS, więc wątpię, aby było tam sportowe zawieszenie IDS nie odczuwałem, aby wpływało to jakoś na styl jazdy.
Więc widzę ze nic z palenia kapcia. no nic lorry jak byś miał ten link do stronki ze schematem zrobienia tego wyłącznika to byłbym wdzięczny.

Co chipa rozmawiałem z kolesiem, co się reklamuje, nie powiem przez telefon sprawiał wrażenie kupatego, wiec chyba zaryzykuje. Lipa ze bez hamowni, ale cena atrakcyjna. Wstępnie umówiłem się w przyszłym tygodniu. Podobno dojdzie około 25 koni i 50 niutkow no i spalanie ma spaść, na czym głównie mi zależy.


Co do całego mojego spalania, głownie użytkuje auto dojeżdżając do pracy około 3 kilometrów. Nie depcze nim po prostu spokojna jazda. Czytałem w opiniach tego auta i spalanie powinno być na poziomie 12 litrów. Wymieniłem wszystkie filtry, świece olej castrol EGE i nic nadal tak samo. No nic może modyfikacja coś mi pomoże.

dejna

#114 Post autor: dejna »

Lorry pisze:ale mniej aerodynamiczna ZA OPC z tym samym(nieco mocniejszym) silnikiem
inne sterowanie silnikiem, inny stopień sprężania... :)
magnum pisze:Co chipa rozmawiałem z kolesiem, co się reklamuje, nie powiem przez telefon sprawiał wrażenie kupatego, wiec chyba zaryzykuje. Lipa ze bez hamowni, ale cena atrakcyjna. Wstępnie umówiłem się w przyszłym tygodniu. Podobno dojdzie około 25 koni i 50 niutkow no i spalanie ma spaść, na czym głównie mi zależy
czasami tanieej nie oznacza dobrze... generalnie ja w dziale Moje Modyfikacje opisałem moje przygody ze zmianą programu... przeczytaj bo moze jednak warto się zastanowić nad hamownią...
magnum pisze:Co do całego mojego spalania, głownie użytkuje auto dojeżdżając do pracy około 3 kilometrów
no i jest przyczyna dużego spalania... silniki z20... mają chyba to do siebie, że spalania zanim się rozgrzeją potrafi być gigantyczne (ja kiedyś na krótkich odcinkach miałem 14l/100)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#115 Post autor: Lorry »

dejna pisze:nne sterowanie silnikiem, inny stopień sprężania... :)
to było ogólne stwierdzenie, ta sama rodzina silnika ;)
dejna pisze:(ja kiedyś na krótkich odcinkach miałem 14l/100)
u mnie do 13l w ekstremalnych warunkach dochodziło (średnie) czyli na tych 4km dojazdu pewnie ciągnęła z te 15/16l (-20* i od razu na trase E4) :|

magnum

#116 Post autor: magnum »

Umówiłem się jednak z kolesiem na przyszły tydzień, zaryzykuje. Jak coś by było nie tak to powrócę do oryginału. Spalanie mnie dobija vectra z większym silnikiem tyle nie brała.
Wiem ze z hamownią było by lepiej, ale mam do niego jakieś 30 kilometrów a w obrębie mojego miasta nikt się tym nie zajmuje, hamowni również brak. Spalanie mnie dobija vectra z większym silnikiem tyle nie brała.
Najbliższa firma chiptuningowa to w Lublinie, mają hamownie, ale nie zajmują się zmianą oprogramowania tylko Powerboxami. To mi zbytnio nie pasi. Przeglądałem testy na ich temat i lipa do tego cena od 1500 w wzwyż jakaś paranoja.
Jak dokonam modyfikacji to dam znać, co i jak. Może udzielicie mi jakiś wskazówki, na co uważać itp., będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#117 Post autor: Maciek »

Ale po chipie Ci spalanie nie spadnie radykalnie.

Ew. są 2 opcje:

- przy takiej samej jeździe będzie spalał z 0,5l mniej/100 km
- jak będziesz czuł pod nogą i cały czas cisnął to spalanie się nie zmieni...

Wg mnie nie warto za tą kasę i szkoda silnika - ta firma nie wygląda zbyt profesjonalnie...

magnum

#118 Post autor: magnum »

Jutro jestem umowiony z kolesiem na modyfikacje, pojezdze trochę i dam znac co i jak.

Podobno są również Powerboxy do tego silnika, ale ten koleś odradzał bo podobno oszukują komputer przekazując błędne dane, czy coś takiego i do tego cena jakiegos dobrego od 1500 w zwyż.
Wy co sądzicie o PowerBoxa, warto, czy lepiej dobry program?

-------scalone

Panowie odwiedziłem kolesia i dokonałem modyfikacji. opisałem co i jak pod tym ogłoszeniem. Swoją drogą co z tym schematem dorobienia tego przyciska posiada może ktoś? Przeszukałem neta i nic nie znalazłem.

scalamy posty a nie piszemy jeden pod drugim /Dejna
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 11:59 przez magnum, łącznie zmieniany 1 raz.

dejna

#119 Post autor: dejna »

magnum pisze:ale ten koleś odradzał bo podobno oszukują komputer przekazując błędne dane
i miał racje... PowerBoxy charakteryzują się pracą przez podawanie zmienionych danych o powietrzu dostarczanym do silnika i sterownik podaje więcej paliwa...
Jest to dobre rozwiązanie jeżeli masz samochód na gwarancji to wtedy przy przeglądzie zdejmujesz pudełko i jest ok... a ceny to minimum 1300zl...

(mozliwość szybkiego demontażu i braku śladów użytkowania) to chyba jedyne plusy Boxów
a wszystko co związane z pracą na zwiększonych parametrach to już jest morderstwo sla silnika

i to tyle o powerboxach w temacie o systemie trakcji

abram1_1

#120 Post autor: abram1_1 »

dzisiaj poślizgałem się z moją zafirką
na desce wśród kontrolek nie wyskoczyło żadne autko w poślizgu
czy można jakoś założyć przycisk TC(mam wyprowadzone złącze pod niego) i aktywować TC????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”