Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#16 Post autor: Mattai »

Ta "przypadlosc" uznac za norme? w poprzednich autach nie do pomyslenia bylo jakiekolwiek wachanie napiecia.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ciulis

#17 Post autor: ciulis »

A co z regulatorem napięcia?
Mam taką sytuację, że na zimnym silniku prawie w ogóle nie ma ładowania (kontrolka ładowania jednak się nie zapala), a dopiero po dodaniu gazu i przytrzymaniu na wyższych obrotach pokazuje 14V. a przy zmianie biegów przy jeździe na zimnym silniku widać przygasanie świateł.
Czy mój regulator napięcia się kończy?
Czy może szczotki się wieszają?- bo na ciepłym silniku zjawiska nie widzę.
Proszę o podsunięcie jakichś wskazówek.

cbm80

#18 Post autor: cbm80 »

Ja mam nowy regulator napiecia i tez na zimnym silniku swiatla i zegary mi nieco przygasaja, ale jak juz sie rozgrzeje to jest stabilnie. Podobno ten typ tak ma.

sQcha

#19 Post autor: sQcha »

A ja mam tak cały czas, na ciepłym i na zimnym. Wydaje mi się, że kiedyś tego nie było. Czy tylko mi się wydaje?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#20 Post autor: Mattai »

To mruganie to nie jest dobre dla zarowek i elektroniki....takie skoki nie powinny sie pojawiac.
Zastanawiam sie skad ten konstrukcyjny problem.... alternator jest za slaby? Co ciekawe jak sie problem wbije do wyszukiwarki to znacznie ponad polowa przypadkow dotyczy...opla

Ostatnio wymieanialem pasek sprawdzilem prace wszystkich kolek...pracuja bez zarzutu...napinacz tylko do wymiany sie kwalifikuje.
Po drodze do obwodow sa tylko diody, regulator i odciecie w momencie zaplonu.... moze ono szaleje


U mnie te zmiany natezenia swiecenia swiatel sa widoczne np w momencie jak przygazuje i puszcze.... wowczas lekko przygasna i po chwili wracaja do normy.

Tak mnie przyszlo do glowy jeszcze ze okablowanie moze byc kiepskie...za cienkie. Z przodu sa lampy halogenowe.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

cbm80

#21 Post autor: cbm80 »

mattai pisze:
U mnie te zmiany natezenia swiecenia swiatel sa widoczne np w momencie jak przygazuje i puszcze.... wowczas lekko przygasna i po chwili wracaja do normy.
Mam identyczny efekt. A jak juz silnik sie nagrzeje to jest juz w porzadku.
Moze zimny alternator nie chce dawac pradu? Musze to przetestowac przy okazji miernikiem.

gwizdenson

#22 Post autor: gwizdenson »

Mam to samo i wogóle nie drążę tematu.Jest tak i już.Zresztą poszukajcie na forum,ta przypadłość zafir była wałkowana do bólu. Ludzie wymieniali co możliwe a efekt był mierny.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#23 Post autor: Mattai »

Sprubuje cos pomierzyc. Jako elektronika - mnie to nurtuje. Tak nie moze byc, zaden, nawet moj 25 letni scorpio z kiepskim akku nie robil takich rzeczy. Na forum jest rownie masowo opisane jak leca zarowki i sterownik...same sie nie psuja...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 22:52 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sebas111
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 05 wrz 2009, 14:32
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#24 Post autor: sebas111 »

panowie miałem podobnie.pasek lekko świergotał, przygasały światła. wina była naciągu paska, zaciął się siłowniczek przy naciągu i urwało śrubę. wystarczyło odblokować siłowniczek i wymienić śrubkę. teraz jest jak należy.brak pisków i mrugania świateł, ładowanie też OK.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#25 Post autor: rzadki »

co do przygasania. dziś też zauważyłem, że podczas jazdy, jak wcisnę oba przyciski do podnoszenia szyb (w momencie gdy szyby są już zamknięte) to słychać charakterystyczne kliknięcie i w tym samym momencie widać zauważalne przygasanie świateł mijania. czyli nie tylko przygasanie związane z dodawaniem gazu, ale i włączanie kolejnych odbiorników prądu.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#26 Post autor: Mattai »

Czyli masa, kiepski alternator, zle dzialajacy regulator - zle dobrane przekroje okablowania (bywalo w kilku markach)
Akumulator raczej odpada chyba ze plyty juz sa dziurawe. Bo tylko wtedy traci parametry na tyle, ze zaczyna dzialac jak dodatkowe obciazenie.

Ten napinacz to na pewno ma znaczenie bo sila naciagu paska wplywa na to czy alternator bedzie zmienial w niekontrolowany sposob obroty Pojawiaja sie nagle indukcje i szarpniecia pradu ktore powoduja szpilki. - moze to troszke nieprecyzyjna dedukcja, przydaloby sie zdanie jakiegos zawodowego elektryka samochodowego z doswidczeniem. Poczytalem mase postow w kilku markach samochodow. Jakis wplyw to na na pewno, niemniej ciewe jest to ze nawet w nowych autach to sie objawia.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#27 Post autor: Mattai »

Wiec mysle ze ostatnie 48h Rozwiewa wszystkie watpliwosci.

Urwala mi sie sroba trzymajaca ramie napinacza...oczywiscie efektem bylo zapalanie kontrolki "AKKU" po chwili wylaczenie wspomagania kierownicy, wylaczenie wentylatorow i zaczely sie schody...
Cudem dojechalem do domu i rozebralem okolice napinacza...lacznie ze wspornikiem do ktorego jest przykrecony. Fajne dojscie jest od spodu jak sie odreci cala oslone pod silnikiem ( kiepskie dojscie bez kanalu..ale dostep jest mozliwy)

Wymienilem urwana srube i rozruszalem zapieczne elementy dookola mocowania napinacza... odczyscilem przy okazji elektryke alternatora.

Efekt jest taki ze przestalo zupelnie mrugac, wieksze znaczenie mialo napiecie paska.


Tu mam pytanie do kolegow ktorzy to rozkrecali..
Po zamontowaniu okazalo sie ze pasek nie idzie centralnie po rolce napinajacej.
Tam oryginalnie jest jakas podkladka pod ramie napinacza?..moze ktos jak w tym aucie grzebal - odkladal czesci na drugie auto.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ZAKROPIOLO

#28 Post autor: ZAKROPIOLO »

Witam.
Panowie a czy napięcie na uruchomionym silniku 15,5V to jest zbyt duże? Wydawało mi się , że powinno być coś ok 14,5V?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#29 Post autor: MieHor »

Zdecydowanie za dużo!!! Prawdopodobnie regulator napięcia, a na pewno jeśli po krótkiej jeździe akumulator jest bardzo ciepły.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#30 Post autor: Mattai »

No to sie regulator rozbujal :-)
Nie przesadzaj z jazda bo rozwali plyty w akku
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”