95 stopni czy to normalne ?
Moderator: Sebu$
95 stopni czy to normalne ?
Gdy były ostre mrozy włożyłem przed chłodnice tekturę papierową, bo zafirka się późno nagrzewała. Teraz jak są do -7 stopni postanowilem jej nie wyjmować ale zauwazyłem że temperatura mi skacze do 95 stopni. Czy jest to powód do wyjęcia tektury ? Myślałem że zrobię w niej parę dziur w tekturze czy może lepiej całą wyjąć ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Chciałbym tylko zauważyć że Tyridus, masz beznyne, a ZAKROPIOLO, diesla który nagrzewa się znacznie wolniej.
I o ile u Ciebie tektura może być ok przy -20 to przy -7 wg mnie nie ma sensu 95 stopni to sporo, ja w Astrze w korkach po mieście mam ostatnio ok 92 bez żadnych tektur (termostat nowy w kwietniu), 95 to ona w lecie generuje albo i w zimie(b. krótko) dopóki nie otworzy się termostat na cały układ.
Ja bym tekture wywalił, a sprawdził termostat ( Na wiosne Astra strasznie szybko się grzała, przyczyną był termostat zamknięty-zacięty). Po 11 latach miał prawo
I o ile u Ciebie tektura może być ok przy -20 to przy -7 wg mnie nie ma sensu 95 stopni to sporo, ja w Astrze w korkach po mieście mam ostatnio ok 92 bez żadnych tektur (termostat nowy w kwietniu), 95 to ona w lecie generuje albo i w zimie(b. krótko) dopóki nie otworzy się termostat na cały układ.
Ja bym tekture wywalił, a sprawdził termostat ( Na wiosne Astra strasznie szybko się grzała, przyczyną był termostat zamknięty-zacięty). Po 11 latach miał prawo
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Nawet jeśli termostat działa prawidłowo to chłodnica nie będzie prawidłowo oddawać ciepła co może skutkować przegrzaniem silnika, co zdecydowanie skróci jego żywotność i przetrzepie konto.Lorry pisze:Ja bym tekture wywalił, a sprawdził termostat
Jeśli już coś zakładamy, to najwyżej na gril, nigdy na chłodnicę.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Nakleji klubowe rozprowadza kolega scaniairizar
Smyczkę klubową ? - napisz.
Naklejkę klubową ? - napisz
bartlomiejbas@op.pl | 1030522
Smyczkę klubową ? - napisz.
Naklejkę klubową ? - napisz
bartlomiejbas@op.pl | 1030522
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Jeśli jeździ sie na odcinkach 5-10km to sam termostat nie wystarczy, ja wymieniłem termostat, ale po założeniu osłony na gril widać efekty.kris pisze:a nie lepiej wymienić termostat i miec problem z nagrzewaniem z głowy
Jeśli o takie odcinki chodzi to racja nie wiele pomoże sprawny termostat. Zdąży się silnik nagrzać i zaraz koniec jazdy. Też dość często jadę na krótki odcinkach powiedzmy 3km ale wtedy to nawet ogrzewania nie załączam bo nie ma sensu. Ogólnie zresztą gdzie nie jadę to ogrzewanie włączam dopiero jak tem. ma przynajmniej 80st